Ambient on/off
Join eRepublik

Epic blamák:1. 16.000 gold, 2. 7.000 gold! Ki mit nyer? Ki mit veszít?

69 Day 629, 10:17 Hungary
Nagyszerű megfigyelő munkával a rettegett spanyol aranytartalék magyar kézbe került (16.000 gold)! Azonnal eNemzeti ünneppé kell nyilvánítani az eRep 629. napját! Minden új világ 629. napja mostantól az eMagyar győzelem napja legyen!
A pénz eMagyar Nemzeti Bankhoz történő eljuttatása közben azonban történt egy kis baki: az üzletet lebonyolító jótét lélek a monetary-n történő átutalás helyett, befizette 16.000 arany jövedelem adóját a francia államnak.. Szürke Marha Díjat neki! Persze a franciák vissza is adhatják akár, de akkor is.. LOL!
Mi lesz a tranzakció következménye? Az utóbbinak semmi.. A pénz mindenképp a mi oldalunkon marad, a franciáknál is jó helyen van!
A probléma az ATLANTIS oldallal lesz.. Ennyi arannyal ugyanis nem 1-2 csatát lehet megfordítani.. Ez nem egyszerű baki, ez egy háborút eldöntő tévedés! 1 ember hibája miatt, több ezer ember válhat reménytelenül vesztessé.. A háború eddig sem állt jól számukra, de még volt remény, most?!
Nagy boldogságunkban ne feledjük, csatázni ellenfél ellen jó! A játék szempontjából mi is nagyot veszíthetünk!

Edit: Képregény a képre vagy a linkre kattintva:



Link:
http://www.wittycomics.com/comic/51900



.

 
Report comments
 
Abonyi Levente
30
Abonyi Levente Day 629, 10:20

Az alkímisták majd kelesztenek új aranyrudakat:D
Alchimia strikes back.
LOL

 
Zoli
45
Zoli Day 629, 10:20

kepregeny?

 
Tankred Orfeusz
48
Tankred Orfeusz Day 629, 10:21

Hát igen, ők 16 ezer goldot, mi pedig sok izgalmat vesztettünk.
Remélem hogy visszajönnek a játékba, mert ellenfél nélkül nehéz jókat háborúzni.
Vagy kitör a világbéke

 
Zoli
45
Zoli Day 629, 10:21

de igazad van.igy tul konny nyerni

 
Hgmg
45
Hgmg Day 629, 10:21

Zoli! Ma már volt képregény

 
Zoli84
32
Zoli84 Day 629, 10:24

na hogy fogadja majd a hírt a másnaposan felkelő cowboy meg az asszony?

 
Adrastheus
41
Adrastheus Day 629, 10:24

Néhány fontos kérdés, hátha válaszol vlaki az illetékese közül:
1. Hova tünt a 7000 arany az eMNBből? (ellopták, adminok elvették vagy biztos helyre került)
2. A franciák átadnak e nekünk valamit az adóban odakerült összegből?
3. Az adminokkal fel lett e véve a kapcsolat? (a spanyolok valószínűleg már azt bizongatják hogy csalás történt, annak ellenére h mi tudjuk h nem, hiszen ilyet sem Fehérló, sem a kormány nem csinálna ebben bízom)

 
Harcinyul
36
Harcinyul Day 629, 10:25

Azt hiszem, most nem jatszottunk tul sportszeruen. A szep megoldas az lett volna, ha kivesszuk a penzt, es visszaadjuk nekik. Az ado persze lejon, es a franciakhoz, de olcson megusztak volna, mi pedig kicsit buszkek lehettunk volna magunkra.
Azt egyebkent tovabbra sem ertem, hogy kerult cegbe, es nem orghoz a penz. Es foleg miert? Azert, mert ceggel maskepp mukodik a monetary? Esetleg bugot akartak kihasznalni? Vagy azert, mert a cegben levo penz nem latszik?

 
Wellet
24
Wellet Day 629, 10:26

bana altın göndersenize savaşacağım burada

 
Gomboc
29
Gomboc Day 629, 10:27

Bunkóság lenne az egészet visszakérni a franciáktól, egy részét meg kell hagyni nekik

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 10:31

Lesz még ellenfél így is...a románok mindenáron a fejünket akarják(csaka zt tudnám hova tesznek ennyi fejet).

Mindazonáltal hatalmas morális győzelem lenne számunkra a pénz visszaadása. Hadügyi szempontból azonban oriási baromság.

Érdekes kérdés, az biztos. Jelenleg a spanyolok nagy részének elmehetett a kedve az egésztől. ellenfél nélkül tényleg nem jó játszani.
De az is biztos, hogy ez a gold nagyon nagy segítséget jelentene a az esetleges floridai csatánál...

A gold(vagy egy részének) v isszaadásával akár magunk mellé is állíthatnánk a spanyolokat...

szvsz ez egy oylan kérdés, amit nem árt átbeszélni.

 
Adrastheus
41
Adrastheus Day 629, 10:33

A pénz felét valóban vissza lehetne adni, a "fair play" érdekében. Ettől még a spanyolok nem állnának az oldalunkra, de akkor is tisztességes lenne részünkről. (A teljes összeget valóban hülyeség visszaadni)

 
B1T3
42
B1T3 Day 629, 10:35

Miért csak ennyi járt nekünk?!

 
B1T3
42
B1T3 Day 629, 10:35

Miért kéne visszaadni? A románok mit tettek/tennének?

 
Adrastheus
41
Adrastheus Day 629, 10:36

B1T3: Ez a lényeg amit most mondtál - mi nem vagyunk "románok".

 
1juno
24
1juno Day 629, 10:37

most mar el lehetne gondolkozni romania felosztasan...

 
Feherlofia Koppany
37
Feherlofia Koppany Day 629, 10:37

Hgmg

 
Hgmg
45
Hgmg Day 629, 10:37

Nem vagyunk románok!

Született egy képregény is közben, mögé tettem, nem akartam új cikket megjelentetni.. de ez tényleg egy képregény újság..

 
Hgmg
45
Hgmg Day 629, 10:38

Fehérlófia! Ne haragudj, de ezt nem lehetett kihagyni!

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 10:41

Épp az a lényeg, hogy mi Magyarok vagyunk...az elmúlt pár napban úgyis mi lettünk az eVilág mumusa...nekem ez pont oylan, mint anno a nagy román birodalom...

végre megmutathatnánk a különbséget...
jól hangzó név a PEACE, de eddig csak háborút terjesztettünk...

 
HUpakolas
30
HUpakolas Day 629, 10:43

Mit tenne ebben a helyzetben Chuck Norris?

 
DevilArcher
23
DevilArcher Day 629, 10:45

Cégben lévő pénz nem látszik, orgban lévő igen. Ezért csinálhatták.

Egyébként meg ne törjön rátok az altruizmus. Háború van, ez szabályokon belül elkövetett haditett volt. Brilliáns hírszerzési akció. Miért is adnánk vissza? Ne legyünk már "becsületes lúzerek".

Nézzétek meg sebah újságját: a román sajtó pl. teljesen tényszerűen tálalja ezt.

 
Adrastheus
41
Adrastheus Day 629, 10:45

Chuck Norris visszadná a felét, de aztán visszkézből orrba vágná Asturiánál a spanyolokat. Én azt mondom tegyük azt mint Chuck Norris.

 
1juno
24
1juno Day 629, 10:47

rendben....akkor moldvat es havasalfoldet hagyjuk meg nekik....viszont egy ido utan Erdelyt szeretnem a mi oldalunkon latni...

 
Heidar
35
Heidar Day 629, 10:48

Nem csak spanyolok vannak a játékban. Meg egyébként is azon dolgozunk, hogy ne legyen Spanyolország. Ők sem adnák vissza.

Tell Vilmos: Szerinted, hogy lettek aktivált mpp-k francia, orosz és portugál oldalon?

 
Heidar
35
Heidar Day 629, 10:51

Ha visszaadjuk, akkor azokat vágjuk pofán akik az ellenséges pénzmozgásokat figyelték(ik) napi több órában. Ez az ő munkájuk gyümölcse, a befektetett idő, így térült meg

 
Pintyokesi Tamas
25
Pintyokesi Tamas Day 629, 10:52

For Teh LULZ!44!!!444!!4!
:'DD

 
lowacska
24
lowacska Day 629, 10:52

Vissza kapták a spanyolok... egy részét, pontosan 1 goldot
nagylelkűség rulz

 
Adrastheus
41
Adrastheus Day 629, 10:56

A gyakorlati haszon és a tisztesség valóban komoly ellenfelek Heidar, és az utóbbi a legtöbbször nem térül meg IRL sem. Pedig lehetett volna a fele visszautalása ez egy pozitív üzenet az evilág felé, még ha startégiai haszna nincs is (a fele akkor is nálunk maradna). De hát látom a naiv idealizmusnak itt nincs helye.. tehát teszük azt amit a románok tennének.

 
Heidar
35
Heidar Day 629, 11:03

Adrastheus: Mit ér ha visszautalod a fele pénzt? Semmit, mert ők azt nézik majd, hogy megtartod a felét. Amúgy meg támadjuk őket, a közlönyünkbe általában ők a fő célpontok, akkor kössünk békét is? Mert mi erősebbek vagyunk vagy csak a fele lakosság üssön?
Pozitív üzenet nem az ellenségeidnek kell, hanem a szövetségeseidnek.
Tesszük azt amit épp ésszel tenni kell.

 
lowacska
24
lowacska Day 629, 11:03

Igen tesszük azt, szerintem a spanyolok, románok és még sorolhatnám akár az összes nemzetet se tennének mást. Nem hiszem hogy túl sok spanyolnak megfordult volna a fejében az hogy visszaadják nekünk hasonló helyzetben. Ha most kicsit olvastagunk nemzetközi cikkeket, főleg egy spanyol cikket, abban mik is vannak? Hogy mi csalunk, minden nem szabályos eszközt használunk a győzelem érdekében. Én ezekből az emberekből nem nézem ki azt, hogy visszaadják bárkinek is az ilyen módon megszerzett goldot. A saját hibájaikat nem képesek elismerni, igaz egyszerűbb mutogatni a másikra és csalózni az ellenfelet. Lennének hasonló epic fail-es cikkek nemzetköziben az ő oldalukról, ha velünk esett volna meg ez az egész.

 
Mandragora
22
Mandragora Day 629, 11:05

Ez egy játék, amiben az is benne van, hogy ha valaki elnéz valamit! Persze vissza lehet adni az aranyakat , mert ez etikus lenne, de ugyanazzal az erővel a megszállt területeket is vissza kéne adnunk, mert ugye más ország területét sem etikus megszállni?

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 11:16

Ha állandóan azt csinájuk "amit ők tennének a helyünkben", akkor pont olyanok vagyunk mint ők...

Lehet hogy én vagyok a naív, de én sosem a győzelemért játszom, hanem a játék élvezetéért. Szerintem ez nem vérre megy, nem csak a csatatéri győzelmek számítanak. Én még mindig amondó vagyok, hogy egy ilyen gesztus felbecsülhetetlen értékű, már csak országimázs/propaganda szempontból is.
Arról nem beszélve, hogy ez (gondolom nem csak engem) jó érzéssel tölti el az embereket. Pont ezért jtszunk, nem? Hogy jól érezzük magunkat, nem azért hogy az eVilág letarolásával kompenzáljuk kisebbségi komplexusunkat.

Ebből leszűrhető a revizióról alkotott véleményem is.

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 11:18

Mandragora: ezért készült a játék, hogy lehessen területeket foglalni.

Az viszont teljesen más, hogy egy ember butasága/figyelmetlensége miatt többezer embernek megy el a kedve tőle...pláne annak az egynek lehet szörnyű...

 
batonwood
26
batonwood Day 629, 11:42

Tell Vilmos, ez nagyon szép dolog lenne, azonban ha az amerikaiak jószívűségből nem szálltak volna partra Angliában, most lehet egész Európa náci lenne!
Szóval ezt is vedd figyelembe:
vagy mi nyírjuk ki őket, vagy ők minket.

 
boyty
40
boyty Day 629, 11:43

Nem kellene lelkizni.
A pénz nem véletlenül került oda.
Mininmum hogy eldugják. Esetleg valamilyen suskus, sumákolás készült. (Mi IRL-magyarok ismerjük a dörgést adó-járulék, stb.-ügyekben)
Aki kockáztat,néha bukik. Pláne ha figyelmetlen.
Ez van.
A franciáknál meg jó helyen van a pénz, volt/lesz kiadásuk bőven a csaták indításánál. Legalább ezután lesz miből finanszírozni és nem nekünk kell összedobni.

 
kenau
34
kenau Day 629, 11:49

dehogy adjuk vissza, megdolgoztunk erte, ez a penz a mienk!

 
batonwood
26
batonwood Day 629, 11:50

Vagyis Franciaországban na

 
batonwood
26
batonwood Day 629, 11:52

végre megmutathatnánk a különbséget...
jól hangzó név a PEACE, de eddig csak háborút terjesztettünk...
Izéé, vagy egy évig védtük magunkat a románok elől, vagy egy évig harcoltak az indonézek is a románok ellen.
Rengeteg országot is bevédtünk..

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 11:55

baton: azért a többmillió védtelen ember faji alapon való kiírtása és egy onlány játék között qrva nagy a különbség.

az angliai partraszállást viszont nem értem

Úgy látom nem értitek a lényeget. Épp azt próbálom hangsúlyozni, hogy ez nem a valóság, ezért nem is kéne ilyen hasonlatokkal élned.
Ez egy játék, amiben mindenféle komoyl következmény nélkül megtehetnénk, hoyg egy kis jóindulatot mutatunk az ellenfelek irányába.

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 12:00

"Izéé, vagy egy évig védtük magunkat a románok elől, vagy egy évig harcoltak az indonézek is a románok ellen.
Rengeteg országot is bevédtünk.."

Ez az ami nagyon szép dolog. De azóta kicsit elszaladt velünk a ló...mi vagyunk az Erep legnagyobb(legerősebb) országa és ez komoyl felelősséggel jár...

 
Bececenev
22
Bececenev Day 629, 12:00

Azért ne legyünk naívak.
Visszaadni a pénzt butaság.

Komoly szervezési munkával kiépült egy hatékony hírszerzés!
Sok ember rendszeresen, kitartóan hangyaszorgalommal dolgozik az információ morzsák összegyüjtésén. Folyik az adathalmaz értékelése, hogy hasznos dolgot lehessen belőle kinyerni.
Erre fel, amikor óriási sikert azemberek tucatjaninak kitartó, több hetes/hónapos munkája kiemelkedő eredményt ér el, akkor mondja azt az e-magyar vezetés : "Csak vicceltünk!".
El kell fogadni, a győzelmeinket is.
Nagyon sok munkával érdemelte ki az e-magyar Hírszerzés!

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 629, 12:13

Ha visszaadnànk a pénzt, azt szemrebbenés nélkül eltankolnànk ellenük, vagy odaadnàk a romànoknak, hogy ôk tegyék ezt.

Szerintem lehetne ajànlatot tenni a pénz egy részének visszautalàsàrol, ha spanyolorszàg kapitulàl, de mivel ugyse fogadnàk el, lehet öngol lenne.

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 12:23

Persze én is úgy gondoltam, hogy egy szerződéssel bebiztosítanánk magunkat. Előbb a béke, aztán a pénz.

Nem tudom hogy ti hogy vagytok vele, de én hiszek az emberi jóságban. Szerintem ha egy ilyen gesztussal nyitunk feléjük, akkor a másik fél is hasonlóan áll hozzánk.

Ha ezután az ellenünk való tankolásra használnák a goldot, aazzal magukat járatnák le, nem is kicsit.

 
B1T3
42
B1T3 Day 629, 12:29

Nem vagyunk románok. De ez egy játék. A célja egyértelműen nem az, hogy kiszolgáljuk az ellenfelet az általuk elkövetett hibák után. Gondolkodjatok!
Szerintem meg is érdemlik. Ill. mi is megérdemeljük, mert nem kis munka gyümölcse, hogy hozzánk került ennyi pénz.

 
eXarHun
24
eXarHun Day 629, 12:37

Elsüllyedt a spanyol aranyhajó? Nem lesz miből fentartani az armadát...

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 12:57

Értem én, hogy sok munka van benne, nem is mondtam, hogy nem.
Q5-ös páleszt minden hírszerzőnek.
és aranysün díjat a spanyoloknak...

kárörvendés helyett én akkor is inkább visszaadnám a zsetont egy jelentőségteljes "hülye vagy fiam, de most az egyszer megúszod, hogy tanulj belőle" beszólás kíséretében.

Szvsz a spanyol közvélemény úgyis a béke mellett lenne. Mindenki gondolkodjon a saját fejével: ezek után ti megtámadnátok a jótevőtöket?
Ők is ugyanoylan emberek, mint ti, nem kell mindig a legrosszabbat feltételezni az ellenfélről.

 
Heidar
35
Heidar Day 629, 13:03

Tell Vilmos: ez a játék nem a pacifistáknak készült

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 13:31

Ha mindenkit magunk ellen fordítunk az viszont mazohizmus.
Én úgy tudom, hogy ez nem tisztán háborús játék, hanem ún szocioszimulátor. Nem csak harccal, hanem diplomáciával is meg lehet oldani a dolgokat.

 
Hgmg
45
Hgmg Day 629, 13:49

Tell Vilmos! Én sokmindenben egyetértek veled! visszaadni a pénzt az öngól lenne, bár jó érzés! A játék szempontjából az lett volna a jó, ha csak 1000 aranyat szerzünk meg, mert a hírszerzők örültek volna, a spanyolok háborogtak volna, de senki nem nyer és nem veszít annyit, hogy megváltozzon a hadi helyzet.. Most valahogy kezelni kell a dolgokat, nem irigylem a kormányt, az ATLANTIS-t és magunkat sem.. A játékunkon tuti rontott a buli, de kihagyni hülyeség lett volna, csak mi lesz belőle..

 
Tell Vilmos
26
Tell Vilmos Day 629, 14:07

A lényeg pont az, hogy nekünk jó érzés legyen.

Ha ezek után ellenünk fordítanák a visszakapott pénzt, azzal elég komoly belső válságot váltanának ki. Én a fél karomba mernék fogadni(egy kézzel is lehet gépelni, höhö), hogy a eSpanyolország sem hálátlan, gerinctelen emberekből áll.

 
Komoly Talan
25
Komoly Talan Day 630, 01:28

Legyen nepszavazas hogy mit tegyunk vele, ha esetleg nalunk marad

 
donAsher
38
donAsher Day 630, 01:54

jogosan került hozzánk, vagyis jogosan került azokhoz, akik észrevették ezt. az ő dolguk hogy mihez kezdenek vele.

azért kifejtem. én mit tennék:) megtámadnám romániát hazai pályán. igen, a játék miatt játszunk, hogy izgalmas legyen, és akárhogy is, ezzel segítünk valamennyire a spanyoloknak is, hiszen nem a frankok mellett ütünk majd, és izgalmas is lesz a játék, mpp-s románia ellen 16k-golddal kalandos lenne az ziher. ők ráadásul szervezettek, erősek.
a virtus itt mutatkozna meg, nem pedig abban, hogy visszaadjuk.

 
Szotyi88
37
Szotyi88 Day 630, 02:23

Tell Vilmos egy spanyol kém:)
Amúgy sztem a gold egy részéből lehetne kárpótolni az urali cégtulajdonosokat...

 
Hgmg
45
Hgmg Day 630, 02:35

Az urali témát inkább hagyjuk.. Az indonéziai bányák kárpótolva lettek, amikor jött Ural? Mondta valaki, hogy örökké a miénk lesz Ural? +olvastam vagy 10 kommentet, cikket, hogy napi 4-6 hat arany haszontól esnek el, akik hamarabb zárták a bányát.. Akkor azt kéretik kiosztani a népnek! ;P

 
egribali
27
egribali Day 630, 05:35

Ne már... milyen duma ez, hogy egy ember hülyesége miatt a többieknek elmegy a kedve a játéktól?
Amikor foci közben a kapus elnézi és begurul a labda a kapuba, akkor röhögés és 1:0 van, nem lelkizés, hogy jaj szegények, elmegy a kedvük a játéktól...
Ettől függetlenül persze visszaadhatjuk nekik, ha gondoljuk... de nem kell belőle erkölcsi kérdést csinálni...

 
Thunderphoenix
27
Thunderphoenix Day 630, 05:38

Azt a hétezret a franciáknál szerintem szét kéne osztani a többi Peace-es ország között.... Persze a többi maradna nálunk. Mégiscsak mi szereztük.

 
B1T3
42
B1T3 Day 630, 05:39

Vagy mind legyen nálunk. Még az is jogos lenne. Ráadásul mivel nálunk nincs nagy potenciális babyboom, így biztosíthatnánk erősebben a hosszútávú nagyhatalmi szerepünket.

 
Babanos Joe
28
Babanos Joe Day 630, 05:57

16k gold nem a világ vége, 1000 játékos az atlantis oldalán vesz 20 G-s packot és már vissza is jött nekik. 10€ fejenként, most egy spanyolnak, vagy egy amcsinak szerintetek ez tétel?
Amúgy meg örüljetek, hogy nem én szereztem meg a céget, mert akkor erről nem is hallottatok volna...

 
Hgmg
45
Hgmg Day 630, 06:07

1.000 játékos vesz 20G packot, akkor még csak visszajön a pénz nekik! Kell +1 kör, amikor visszaáll a rend..

 
Gonoszpok
25
Gonoszpok Day 630, 06:40

Szerintem adjuk vissza Podóliát a románoknak, már csak a fair play nevében. Ja meg a szerb kongresszust is a horvátoknak. Esetleg USA megkaphatná Belgiumot, megint csak a fair play nevében...

 
devidke
34
devidke Day 630, 07:43

legtisztább az lenne ha a pézt bele tennénk az UVVAba.
a pézt meg vmi észek kóreai monetarin kellet volna kihozni hajnali háromkor. de tökmindegy:D

 
CrownJewel
22
CrownJewel Day 630, 08:04

A pénzt úgy kelett volna kihozni, hogy akinek át akarjuk játszani kirak 1 forintot monetaryra 16k goldért, és ezt a szerzett pénzből megvesszük. Akár az eégsz világ orra előtt is lehetett volna csinálni, nem kell oylan meszire menni.

 
Szotyi88
37
Szotyi88 Day 630, 09:06

Tökmindegy, hogy hoztuk ki a franciák úgyis visszaadják, amúgy meg az is egy megoldás, hogy megtartunk 7ezret a többit meg szét osszuk a szövetségesek között.

 
B1T3
42
B1T3 Day 630, 09:38

A babyboom jól lefoglalja eFranciaországot. Én szeretném vissza mindenképpen azt a pénzt.

 
smplx
20
smplx Day 630, 12:12

"Szürke Marha Díjat neki!"

Ez betalalt. Remeljuk azert nem lesz harag.

Lenyegtelen hogy vegul a 7000gold marad vagy visszakapjuk vagy mi lesz vele. Szerintem legjobb lenne ha a franciak adnanak abbol a 7kbol a szovetsegeseknek, hogy ok is erosodjenek.

 
Hgmg
45
Hgmg Day 630, 12:16

Nem haragszik sztem, fentebb láthatod is a reakciót! Annak vette, ami!

 
HunBull
23
HunBull Day 630, 18:31

"most mar el lehetne gondolkozni romania felosztasan..."
Vote!

 
puntyuru
21
puntyuru Day 631, 02:04

a spanyolok bevallották, hogy hazudtak az arannyal kapcsolatban. ők is tudták, hogy nem volt semmi csalás, de mégis megvádoltak. ezek után adjuk vissza az aranyat?! egy nagy lóf***t! elvenni tőlük minden régiót.