Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy

eMohács?

Day 2,370, 10:02 Published in Hungary Hungary by progabesz2

A címben jól látható módon nem éppen egy dicsérő cikket olvashatnak, kik erre adják fejüket. Mint valószínűleg mindannyian jól tudjátok, 1526-ban a mohácsi síkon nemzetünk majdnem elveszett, és azóta is csak megtörve képes létezni Európa szívében. Azóta egyértelműen a Baranya megyei kisvárost a nemzethalál gondolatával azonosítható, és azonosításra is kerül. A címválasztás a bevezető szöveg után, és a cikk elolvasását követően reményeim szerint tisztázva lesz mindenki számára.

EMagyarország jó ideje RL határai közé szorítva létezik az Erepublik térképén. Néha képesek vagyunk területeket szerezni, de ezeknek zászlaja pár napig lesz csak piros-fehér-zöld. Területeinket növelni szinte lehetetlen most, hiszen északról a lengyelek, keletről Bulgária, délről, és dél-nyugatról az eltörölt szerbek, és szlovénok vannak, míg nyugatra Chille érkezett meg. Ezeket a falakat csak egy tartós, elnöki ciklusokon átívelő koncepció törheti meg, amely által a vezetés végre elhatározza, merre is indul tovább. Igazából már az hatalmas előrelépés lenne, ha valamerre elindulnánk, mert egy helyben állunk, dacoskodva, megsértődve. Amennyiben át akarunk állni a Sirius-ba tegyük, ne álltassuk a szerbeket, és szlovénokat, akik talán még várnak tőlünk némi segítséget. Amennyiben maradunk az Asteria-ban, maradjunk, de ne proAsteria tagként, hanem hivatalosan is. Sokan harmadik szövetséget emlegettek, de ennek még magjai sincsenek elvetve, és nem is tesz érte senki.

Politikailag is halott eMagyarország. Medálvadász elnökök jönnek-mennek, akik igazából egy beköszönő cikket sem képesek megírni, és ennyire veszik csak komolyan az emberek bizalmát. Persze, ez csak egy játék, de napi 1-2 órára azért fel szabad nézni, vagy ki lehet osztani a feladatokat. A kormányok felépítése sem a megfelelő módon működik, sok indulónak a célja, hogy szerezzen 1-2 nagy nevet a csapatába, akiket berak az általuk kívánt posztra. Nem az emberhez kell társítani a hozzá legmegfelelőbb posztot, hanem a poszthoz a hozzá legmegfelelőbb játékost, aki akár legyen az eddigiek alapján ismeretlen is, de ha kicsivel több időt fordít rá, mint az eddigiek, és van egy kis hívatás tudata, a ciklus végén el tudja magáról mondani, hogy saját képességeihez képest mindent kihozott magából, akkor már megéri.

Persze ehhez kellene az is, hogy a választók felnőjenek a feladathoz, és ne a legnagyobb névre, hanem a név mögötti legjobb, leginkább átgondolt programra (mert kell egy munkaterv, amiben leírják, mit is akarnak megtenni!) szavazzanak. Amíg ez nem lesz meg, nem lesz előre indulás, csak egy helyben toporgás.

Köszönöm a figyelmet!

 

Comments

cooty
cooty Day 2,370, 10:15

Nincs kinek feladatot kiosztani, mindenki lefossa nagyivben.

Nincs amiert idot oljunk bele, sokan mar csak a tarsasag miatt jarunk vissza, vagy mert kimaxoltak nem kis ido es penzbefektetes aran egy karaktert, es nem birjak itthagyni, de ok is muszajbol jonnek.

Igy megy ez.

Aba Agmad
Aba Agmad Day 2,371, 08:33

Ennyi.

csubeksz
csubeksz Day 2,371, 11:57

Nem gond, 1 év múlva jönnek a babyboomos ukránok és kiverik a forró sz..rt is belőlünk. Az lesz aztán jó móka.

progabesz2
progabesz2 Day 2,371, 13:44

Moszkva már intézkedik

phoenix9876
phoenix9876 Day 2,370, 10:28

A játékosok nem a bizalomra és nem programra szavaztak, hanem csak pártra (vagy névre). Ez a játékosok hibája, nem az elnöké.
Tévedés azt hinni, hogy csak a Sirius és az Asteria lehet út. A véleményem az, hogy egyik se. Sirius nem, mert ott nincsenek barátaink, Asteria peidg azért nem, mert köztük van ellenségünk (Románia). Tehát a harmadik út egy harmadik szövetség alapítása (a japánoké pl megfeleő is lehetne akár), de úgy, hogy a régi MPP-ket megtartsuk.
Nem áltatunk szerintem senkit sem, ők segítenek, és mi is segítünk, ha tudunk. Ennyi.

progabesz2
progabesz2 Day 2,370, 10:43

"a régi MPP-ket megtartsuk."
Tehát csináljunk egy proAsteria szövetséget?

phoenix9876
phoenix9876 Day 2,370, 11:05

Nem...

a_magus70
a_magus70 Day 2,370, 12:19

Sajnos nagyon igaz a cikk. Változtatni kéne mert így tényleg jön majd Mohács.

NightwatcherHUN Day 2,370, 13:58

Comment deleted

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Day 2,370, 14:01

Az Asteriaba biztos nem lépünk vissza.
Alternatívákról szinte minden nap szó van a kormányban, de nem egy egyszerű dolog az hogy ide állunk vagy oda állunk, uj szövetséget alapítunk stb..
Igaz nem sok infót közöl le a kormány, de félkész dolgokat nem érdemes közölni, illetve vannak olyan dolgok is amelyeket egyelőre nem is lehet közzé tenni, mert olyanok is elolvassák akiknek nem kellene.
Ez még nem azt jelenti hogy nem történik semmi.
Annyit mondhatok hogy figyelembe vannak véve a közösség érdekei, különösen a legutóbbi felmérésre gondolok.

phoenix9876
phoenix9876 Day 2,371, 01:40

így van, de azt hiszem volt közlönyökben is arról szó, hogy folyamatban lévő, bizonytalan dolgokat nem osztanak meg nyilvánosság előtt, de lehet kérdezni pm-ben is (vagy azt az előző kormány írta? nem tudom, most nem keresem vissza).

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,371, 02:22

Akkor most mégis kormánytag vagy? Csak akkor nem vagy az, amikor valaki számon kéri a 0 kommunikációt?

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,371, 02:51

Akkor Laurnak egy kormanytagja se vot

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Day 2,371, 04:33

Nem vagyok kormánytag, de azert ha van időm besegítek.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,371, 02:23

A cikkel maximálisan egyetértek. A címválasztás meg külön parádés annak fényében, hogy a törökök épp most dobtak AS-t ausztriára és nem elképzelhetetlen, hogy ők ellenünk jönnek. Persze a szlovénok is benne vannak a pakliban.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,371, 02:52

Majd a Fekete Sereg megment minket elvegre ok az egyetlen elit alakulat itthon es mindenkinel jobbak.

harcos012
harcos012 Day 2,371, 15:17

Ez nyilvánvaló

Thalesz1987
Thalesz1987 Day 2,372, 01:03

Hát több esély van rá, hogy mi védjük meg mint a románok vagy egyes tagjaik.

Zofiel
Zofiel Day 2,372, 03:56

Hódolj!

denes1es
denes1es Day 2,371, 05:32

Remélem azt azért te is belátod, hogy nem lehet olyan emberre szavazni, akit még nem láttál dolgozni.
"Nem az emberhez kell társítani a hozzá legmegfelelőbb posztot, hanem a poszthoz a hozzá legmegfelelőbb játékost, aki akár legyen az eddigiek alapján ismeretlen is..." Egy program megírása teljesen más, mint azt a programot sikerre vinni. Tehát attól még, hogy Kis Jóska írt valamit, nem biztos, hogy azt meg is tudja csinálni.

Amúgy én a címválasztást nem értem. Mi köze van a mohácsi vésznek ahhoz, hogy körbe vagyunk zárva és az emagyar társadalom nem tud kitermelni magából egy vezető réteget?

progabesz2
progabesz2 Day 2,371, 07:30

A lényeg itt a párhuzam. Ady "Nekünk Mohács kell" című verse alapján tökéletesen megérthető úgy vélem a címválasztás. Mohács alatt most nem a vészt értjük, hanem a szimbolikus jelentését, tehát azt, hogy a vésszel az ország az összeomlás szélére omlott, mint azt ahogy már sokszor megtette más okokból. Mohács a nemzethalál gondolatával összeegyeztethető.

progabesz2
progabesz2 Day 2,371, 07:31

"Remélem azt azért te is belátod, hogy nem lehet olyan emberre szavazni, akit még nem láttál dolgozni."
Inkább szavazol egy olyanra, akit már láttál dolgozni, de jelenleg pár sort nem vet a céljairól? A névre szavaztok, és ezért tartunk itt.

denes1es
denes1es Day 2,371, 13:04

Ha nincs olyan jelölt aki szimpatikus, akkor nem szavazok. Azt viszont nem lehet senkitől elvárni, hogy egy ismeretlennek bizalmat adjon. Még a másik nem is adott ki semmilyen programot, én jobban megbízok benne, mint egy emberben, aki kiadott programot, de amúgy nem lehet tudni, hogy ki az. Ettől függetlenül arra sem fogok szavazni, akiben megbízok, de nem ad ki programot. Csak azt kéne itt megérteni, hogy te se bízod rá olyan emberre magad, akinek eddig csak a szája járt, de csinálni nem csinált még semmit.
Előbb kezdje el államtitkárként, nagykövetként, aztán legyen miniszter, szerezzen tapasztalatot, stb. Itt jegyezném meg, hogy nem csak úgy lehet segíteni az országon, hogy elnök lesz valaki, hanem úgy is, ha dolgozik érte, államtitkárként, miniszterként, vagy függetlenül.

progabesz2
progabesz2 Day 2,371, 13:43

Ez elég érdekes felfogás, és egyébként ezért tartunk ott, ahol. Ha megszavazol egy olyat, akit ismersz, de 0-t tesz a céljai elérésért, azzal kb. az RL korrupciónak adsz eRep-es kivetülést.
Nem feltétlenül kell az ország érdekeiért politikai vezérnek lenni, nézzük csak az UVVA-t, ilyen civil kezdeményezések is rendkívül előre vitték az országot. Vagy lehet egy cikk is az ország érdeke, amennyiben megoldási javaslatot nyújt, vagy felvet egy kérdést, amely elindít egy gondolatmenetet.

Eheslo
Eheslo Day 2,371, 05:50

eMohács már megvolt, amikor a Hupakolasi pezsgő elnökséget a jeticsicskák pusztítása váltotta fel és az eMagyar közösséget előbb polgárháborúba (románoknak ukrán bónuszok átadása), majd bónusz és gyarmatvesztésbe (az asshole NAP-ja a bolgárokkal) hajszolta.
Az átvert, megalázott közösség lelépéssel, inaktivitással és passzív ellenállással reagált erre a példátlan árulásra és azt ezt kísérő etörténelmileg példátlan fosztogatásra.
A jeticsicskák február óta a megemlt adókból tőletek einstandolt teljes adóbevételen felül további 3.200.000 HUF CC-t loptak el az évek alatt felhalmozott tartalékaitokból a jeti gazdáik érdekeiért és a cikkben is leírt nagy semmiért cserébe.

Ebből nem lehet kiút ennek az iránynak a folytatása és nem lehet kiút azon fékerek és morális zombik támogatása, akik ezt tették, támogatták és tűrték.
A lajbit újra kell gombolni és ehhez a jetik csicskáit, a rácok ügynökeit el kell hajtani a fenébe.
Amire képesek voltak megmutatták. Elég volt? Igen?

Ha pedig nem így gondoljátok és tűritek, támogatjátok őket, akkor ne sírjatok.
Nyeljétek vigyorogva amit rotyogtattak nektek a romserrel kéz a kézben és legyetek szolgák az exeden oldalán.
Megérdemlitek, ha hagyjátok.

DrunkenSaiIor
DrunkenSaiIor Day 2,371, 08:21

Jó olvasni mikor a nyíltan tolvaj elnököt isteníted a kommentjeidben:)

Eheslo
Eheslo Day 2,371, 11:03

Hupakolas egy piti tolvaj volt, de legalább nyíltan tette, százakat szórakoztatva, nem sunyiban, és nem egy egy elszólás miatt buknak le elvétve, bármilyen következmény nélkül, mint a magadfajták jeticsicska.
Építette a közösséget, nem rombolta, mint a magadfajták jeticsicska.

Hupakolas adott valamit cserébe a közösségnek.
Olyan régen látott pezsgést, lelkesedést hozott, amire ti még álmotokban sem voltatok képesek, és nem csak azt a közpénzt, ami nem az övé volt, de elnökként kiosztotta azoknak, akik kértek tőle.

Ez disznóság volt, de kispályás ahhoz, amit ti loptatok el a román gazdáitokat szolgálva: bónuszokat, területeket, hitet, lelkesedést, összefogást, becsületet is loptatok a sok sok közpénz mellett.
A játékpénz pótolható.
A többi, mint látható nem.
A kutya nem hallgat már rátok és nem hisz nektek.
Leprásak vagytok a jeticsokitól bűzlötök még ha most rácköpönyeget is terítetek magatokra jeticsicska.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,372, 00:18

Methos UVVA adomany orgokat vedetett le a BAs meg KARDos haverjainak. Ipathnal van 4 q6 ceg amit szinten adomanybol epitettek es amelyeknek a hasznabol o reszesedik lassan 3 eve oket meg te istenited.

DrunkenSaiIor
DrunkenSaiIor Day 2,372, 00:19

Ernő mutass már egy shoutot vagy kommentet vagy cikket ahol istenítek bárkit. légyszives, vagy ha nem tudsz akkor ne hazudozz mert ebből nagyon elegem van.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,372, 01:40

Elobb mutasd hol istenitette Eheslo HUpakot Az hogy pezsgo volt az elnoksege mikozben a Laurhe egy posvany mitol istenites?

DrunkenSaiIor
DrunkenSaiIor Day 2,372, 01:57

Tehát nem tudsz mutatni olyat amit kértem, értem. Hazudtál, grat a gerinces viselkedésért.
Laurht, Methost, BA-t és a Kardot kb egyszer nem említettem Te vagy aki felhozod őket állandóan.
Mi lenne ha kihagynátok engem ebből az egymás basztatásából? Ha konkrétan velem van bajod akkor azt mond de ne hazugságokkal próbálj meg operálni...

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,372, 03:14

"nyíltan tolvaj elnököt isteníted a kommentjeidben:)" itt kezdodott a hazugsag en csak probaltam ravezetni teged a mondanivalod baromsagara. Azok utan hogy te szamtalanszor vetted vedelmedbe ezeket az egyeneket sztem az en mondandomnak tobb az igazsagtartalma. Nem nincs vagyis nem volt veled bajom amig el nem arultal.

DrunkenSaiIor
DrunkenSaiIor Day 2,372, 03:30

Az a baj hogy mindent elferdítesz, szövegértelmezésed nulla. Én azt a kormányt védtem amiben én is voltam vagy mint HM vagy mint elnök, amikor szidtátok. Nem egyes egyéneket hanem mint kormányt. Az hogy előtte mit csináltak ahhoz semmi közöm, főleg mert itt se voltam.

Éhesló pedig több kommentben írta, hogy Hupák volt az elmúlt egy év legjobb elnöke mindenki más elbújhat mellette.

Pont az olyanok miatt mint Te meg Bandi meg Éhesló stb mennek el az emberek, nem vállalnak semmilyen kormánymunkát.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,372, 04:12

Erdekes modon nyaron meg azokrol gondoltad ugyanezt akiknek most a csicskaja vagy valtozik a koponyeg. Es meg mindig ferdites istenitesnek nevezni azt ha eheslo azt irja szerinte ez volt a legjobb ebben az evben. Szerintem a masodik legjobb volt a tied utan. Es a te elnoksegedet pont azok szidtak akiknek HMseget vallaltal a kormanyodat okoljak amiert szegeny Laurhnak chile ellen kellett menni. Bar igazad van szerintem is olyan kormanykikepzot kell csinanlni mint laurhnak bevenni par familiarist a kormanyszobakba hogy aztan fenyezzek a remekul mukodo rezsimet. Nevetseges volt az egesz banda es te ezek melle alltal.

DrunkenSaiIor
DrunkenSaiIor Day 2,372, 05:58

Te azt terjeszted hogy az ő csicskájuk vagyok ők azt hangoztatták hogy a tied. Megkönnyítem a dolgotokat... Verjétek egymás faszát arra hogy x éve egy hülye játékban vitáztok.

A ti ellenérzésetek és gyűlöletetek egymás iránt nagyon jól megmutatja az emagyar társadalom minden szennyét, mocskát és hibáját.

Ti itt lesztek és gyűritek egymást, azokat elüldözve akik tenni akarnak / akartak. De nektek ez mindegy. Bandi is belém rúgott párszor amikor 1 hibát talált a "munkámban" aztán hogy odakerült 1000-et ejtett meg. Hát nyaldossátok egymást f@szát okosan ahogy eddig is tettétek.

csá

SZEKELY AUTONOMIA
SZEKELY AUTONOMIA Day 2,371, 08:58

Egyedül aki játékélményt produkált az elmúlt 1 évben az HUpakolás!
Szavazzuk meg újra !

szemi
szemi Day 2,372, 03:42

megosztanád velem milyen játékélményt okozott Hupi? példákkal a cselekedeteiről.
Válaszod előre is köszönöm

progabesz2
progabesz2 Day 2,372, 08:17

AS-t dobott az akkori legerősebb pajzzsal rendelkező országra, eközpénzt osztott, átnevezett orgokat, amelyeket súlyos gold visszaállítani, még mindig nincs semmilyen elszámolás a kormányzási idejéből. Ja várj...

szemi
szemi Day 2,372, 11:25

@progabesz2 ez ugye nem a kérdésemre adott válasz tőled?

progabesz2
progabesz2 Day 2,372, 12:15

Csak összefoglaltam a "játékélményt"

Mvhely
Mvhely Day 2,371, 10:18

V

Amir Hakim 91
Amir Hakim 91 Day 2,371, 15:57

Szerintem Ady verse inkább arra utal hogy velünk valami nagyon-nagyon katasztrófának kell történnie, hogy a marakodás, egymás fúrása (1490-1526 főúri szövetségek hatalmi vetélkedése) helyett összefogjunk egy célért (mohácsi csatavesztés után az ország védelme).

szelemerke
szelemerke Day 2,371, 20:22

Akkor sem fogtunk össze. Máskor sem. Most sem fogunk.

Mordekraiser
Mordekraiser Day 2,372, 06:23

Nem gondoltál még arra hogy jelöltesd magad? Ilyen gondolatmenettel én biztos rád szavaznék.

progabesz2
progabesz2 Day 2,372, 08:18

Egyszer szívesen vállalnék ilyen munkát, ha a játékosok valóban úgy gondolják, hogy a legmegfelelőbb vagyok erre. A június biztos nem ilyen hónap lesz, mivel vizsgaidőszakom van, és elég aktívan tevékenykedek RL érdekképviselet terén, esetleg július, de köszönöm a bizalmat

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.