Ambient on/off
Join eRepublik

Başkan -- İçimizdeki Yabancılar?!

58 Day 731, 08:41 Turkey
En baştan başlıyorum.

İsraile saldırı meselesi: Jmath ülkenin başına gelmiş ve bize savas açtı. Retreat yaptı çekildi. amaç neydi? İsraile saldırmamız ve orayı ele geçirmek. Peki başlayalım. Tüm dünyanın gözünde israil şuanda gayet zayıf ve yardıma muhtaç bir görüntüsü var. Şu durumda israili alırdık ve tel aviv hariç hiçbir bölge kalmazlardı ellerinde. Plan ilk günlerde buydu. Ama sonradan hiçkimsenin üdşünemediği bi durum çıktı karşımıza. İsrail tel avivden girite saldırırdı ve yunanlıların mpp lerini açarlardı. Yunan saldırıyı karşılayıp tel avivi alır ve güneyden komşumuz olurdu. Orjinal toprağımız olmayan bir yerde mpp'miz olmadan bu şekilde yunanlıların saldırısını nasıl karşılayabilirdik? Egeye da eş zamanlı bir saldırı olsa napardık? Milliyetçilik ona saldır buna saldır değildir bana göre. Bana göre milliyetçilik mantık sınırları içinde vatanın bölünmez bütünlüğünü korumak ve vatanın bütünlüğünü hiçbir şekilde tehlikeye atmamaktır. Bu şekilde nolurdu? en fazla 1,2 hafta orda kalırdık ve harcadığımız tum goldlar boşuna gitmiş olurdu. Neden? 3,4 arkadaş egosunu tatmin edecek diye. Biz naptık? Bunun yerine bildiğiniz gibi litvanya training war'ı sona erdi. Halkımızın gelişmesi için israile training war teklif ettik ve haifaya saldırarak bir nevi köşeye sıkıştırdık. Training war bugun başlayacaktı. Sonuç: Türkiyenin önünü tıkamak isteyen insanlar yine ön plana çıkıp bunu engellemeye çalıştı.


Halk Yoklaması
: Gelen bir takım tepkilerde bu yöndeydi. Yanlız şaşırdıkları bişey var. Bu halk oylaması değil, halk yoklamasıdır. Biz sadece vatandaşlarımızın bu konuda düşüncelerini bilmek istedik ve eğer bir hata yaparsak burdan yola çıkarak düzeltme yoluna bu düşünceler üzerinden ulaşcaktık
Sonuç: Türkiyenin önünü tıkamak isteyen insanlar yine ön plana çıktı ve olayı çarptırdı

Peki Anketten çıkan sonuç neydi? %70 lik bir kesim sırf bu savası, kendini geliştirmek ve savasmak için istiyordu. Dikkatinizi çekiyorum; hiçbir ideoloji unsuru olmadan tamamen kişisel gelişim için!

Haifa isyanı: İsyanın nedeni çok basit. Hukumet olarak battalın istediklerini yapmadığımız ve Türkiyeyi onun oyun bahcesi olarak kullandırmadığımız için bu isyan yapılmış ve hal galeyana gelmiştir. Bizi ne olursa olsun destekleyen herkese teşekkür ediyorum. Desteklemeyen herkesede elini vicdanına koyup tekrar düşünmesini umut ediyorum.Kırmızı tarafta kimlerin savastığını görüp zaten kendinizde bir çok yorumu çıkarabilirsiniz.

Sırp meselesi:Ekonominin durumunu biraz olsun düzeltmek için kitlerde biriken 1k lık silahı sattık. Yaptığımız etik miydi? Hayır değildi tabi ki. Buna karşın yaptığımız şeyin sırp tarafını kırmamak için elimizde biriken rsd(sırp para birimi) i direk piyasaya sürmek yerine, sırp başkanına piyasanın 0.02 gold altında verirken hem ekonomik olarak verdiğimiz zararı nötrledik, hemde gönüllerini almaya çalıştık. Bu arada dikkatimi çeken başka bişeyde beni irc e çağırıp 10 dk boyunca konuşmayan insanlarla neden konuşma çabası veriyim? 10 dk kimse bana birşey sormayınca evden çıkmak zorundaydım okula gittiğim için ve çıktım!(Battal kendi açtırmadığı söyledi. Samimiyetine inanıp bu kısmı editliyorum)




Not:Kendini devrimci sana kardeşlerim, devrimciliğin bile kendine özgü bir duruşu vardır. Onun adını bu şekilde kirletmeyin.Das Kapital okumadan, sosyalistliğin,devrimciliğin mantığını bilmeden, gelip devrimci rpg si yapıp kendinizi komik duruma düşürmeyin.

Ek not: Yapan insanlar zaten belli bir kesimden insanlar olduğu için amaçlarını umarım anlarsınız

Saygılarımla Omantielvo

 
Report comments
 
burakkocamis
27
burakkocamis Day 731, 08:42

Oylandı.

 
babaemre
19
babaemre Day 731, 08:42

bencede dogru bir yazi yazmissin

 
Emre Erdogan
22
Emre Erdogan Day 731, 08:44

voted

 
Alperen_66
23
Alperen_66 Day 731, 08:45

oylandı

 
LaCiVerTLi
23
LaCiVerTLi Day 731, 08:45

Oylanmadı..Katılmıyorum

 
Omantielvo
23
Omantielvo Day 731, 08:45

Chatsme22 halk oylaması değil yoklaması. Arasında ki farkı öğrenince tekrar tartışırız bu meseleyi. Ayrıyetten 1 saat değil 7 saat= 150 yorum

 
chatsme22
21
chatsme22 Day 731, 08:47

anlaşıldı oynlandı ama katılmadığımı belırtmek ısterım.

 
atos63
23
atos63 Day 731, 08:47

chatsme sanırım pek aktif değilsin makale açıldı form doldurduk.

 
Keaver
40
Keaver Day 731, 08:47

Oylandı.

İsyan bitince battal madalyasını takıp gidecek, MSN kanallarında "kırmızı vurun!" "kırmızı vurun!" diye bağıranlar Rusya senin Macaristan benim gezecekler. Türkiye'deki insanlar ise savaşsız günler geçirecekler.

Düşük bütçeyle sürekli elimizde kalacak bir training war'ı elimizin tersiyle ittik ya, yazıklar olsun bize.

 
Netwolf
21
Netwolf Day 731, 08:48

oylandı...

 
chatsme22
21
chatsme22 Day 731, 08:49

atos oylamaya şahsen katıldım

 
servetcan
21
servetcan Day 731, 08:49

bence başlık içimizdeki irlandalılar olmalıydı...Vote+Sub+Destek:)

 
Astorre
21
Astorre Day 731, 08:50

Oylandı..

 
Xeraph
23
Xeraph Day 731, 08:52

hem yazıp hem oynuyorsun helal sana.

 
Onur Yayla
23
Onur Yayla Day 731, 08:54

oylandı

 
AltairDH
23
AltairDH Day 731, 08:55

oylandı

 
Khan Ottoman
20
Khan Ottoman Day 731, 08:57

Allah'ına gurban başkan. Çok güzel bir yazı olmuş. Bu arada ben bir şey sormak istiyorum: Bu isyanı çıkaran ve bu isyanda yer alan çakallar, acaba Bozkurt ülkesinde bundan böyle barınabilecekler mi ya da barınmaya yüz bulabilecekler mi?

 
Mucadele
28
Mucadele Day 731, 08:58

Oylandı.Kabul edildi.

 
Fatih SultanMehmet
21
Fatih SultanMehmet Day 731, 08:59

BunLarında bunLardan ne kadar varsa aLayına !

 
Delicabus
22
Delicabus Day 731, 09:02

oylandı

 
Xeraph
23
Xeraph Day 731, 09:07

Burası senin o bozkurtlar diye tanımladıgın insanaların ülkesi değildir. Burası ben türküm diyen herkesin ülkesidir. türk olmak isminin sonuna Ottoman yazmak değildir..

Türk olmak gerektiğinde olaylara tepkimizi ve size bu koltugu geri verenler geri almasınıda bilicekler ..

Sen önce dansöz olmayı bırak başkan, israile farklı türklere farklı oynama. Delikanlı ol, özü sözü bir ol.

 
BosniakTurk
37
BosniakTurk Day 731, 09:17

Oylandi

 
Kereviz
26
Kereviz Day 731, 09:19

oylandı.

 
Neer
23
Neer Day 731, 09:25




voted, ayrica Murat'a ( Omantielvo ) tesekkur de etmek istiyorum, ayni partiden gelmemis olmamiza ragmen su ana kadar kabinede hicbirsekilde bir ikilik yasanmamistir. Benim ekonomi bakani olarak verdigim karardi, sirbistana silah satilmasi, en uygun ithalat vergisi oradaydi ve elimizde guvenlik sinirinin cok ustunde stok vardi. 1000 degil tam 1850 adet silah sattik,170 goldluk gelir sagladik. beni baglamaz sirbin ne dusundugu, ekonomisinin ne durumda oldugu, dun sirbistanmi vardi? yarin yine olmayacagi ne malum? aslolan benim ulkemdir, bu da demek degildir ki dis dengeleri gozetmiyoruz.bu olay utanilack bir durum hic degildir, su duruma gelene kadar uyuyan herkes utansin. Ayrica herturlu boslugu doldurup bundan bir sekilde rant saglamaya calisanlara sesleniyorum, ayip ediyorsunuz, peacein askerleri ile turk vatandaslarini ayirmasini ogrenin!!

Neer - eTurkiye Ekonomi Bakani





 
Wild Lion
28
Wild Lion Day 731, 09:27

“Yurtseverlik ve milliyetçilik arasındaki fark şudur: yurtsever, ülkesinin yaptığı şeyden gurur duyarken, milliyetçi, ülkesi ne yaparsa yapsın ondan gurur duyan kişidir. Yurtseverlik tutumu bir sorumluluk duygusu yaratır. Milliyetçilik tutumunun yarattığı şey ise savaşı körükleyen kör bir kibirlenme duygusudur.” Sydney J. Harris demiş bende katılmışım.

Hukumet sogukkanli davranmaya calismis dogru da yapmış. Fakat bir eleştirimi de paylaşmak isterim, bir an önce savaş cıkması icin çaba gösteren makaleler açan vatandaşlarımız vardı, bir coğumuz savaşın bir an önce başlamasını istiyorduk buna ben de dahil. Durum böyleyken hükümetin yapması gereken tek şey halkı sukunete davet eden ve gelişmeleri aktaran, savaş olasılıklarını paylaşan bir tutumu ortaya koyabilmesiydi, bir tek halk yoklamasını ve 1-2 makale hatırlıyorum, onun dışında iletişim konusunda eksik kalındı. Oyunda herkes olası savaş stratejilerini bilecek hali yok, herkesin aynı fikre sahip olması da söz konusu değil, o yüzden de halkın aydınlatılması konusunda eksik kalındığını düşünüyorum.

Bu sebeple de parayı bastıran düdüğü çaldı bir durum oldu haifa'da

 
ElectroNick
25
ElectroNick Day 731, 09:28

oylandı

 
Kagan Batuker
24
Kagan Batuker Day 731, 09:40

Das "K"apital olacak

 
Omantielvo
23
Omantielvo Day 731, 09:43

Sağol kağan baya hızlı yazdığım için çok yazım hatası yaptım gördükçe düzeltiyorum. Kusura bakmayın

 
Saldiray
23
Saldiray Day 731, 09:53

Güzel yazı olmuş.Oylandı.Umarım savaş isteyenlerde okurlar birşeyler öğrenirler...

 
nonames39
39
nonames39 Day 731, 09:58

Oylandı

 
reis kk
23
reis kk Day 731, 10:08

oylandı ve yeşil taraftan vurulacak..

 
BattalGazi
51
BattalGazi Day 731, 11:00

"Ama sonradan hiçkimsenin üdşünemediği bi durum çıktı karşımıza. İsrail tel avivden girite saldırırdı ve yunanlıların mpp lerini açarlardı. Yunan saldırıyı karşılayıp tel avivi alır ve güneyden komşumuz olurdu. Orjinal toprağımız olmayan bir yerde mpp'miz olmadan bu şekilde yunanlıların saldırısını nasıl karşılayabilirdik? "

Sırf bu planı uygulamaları 2000 Gold, ayrıca İsraile verdiğimiz hastane ve defans sistemi zararları cabası.


"Egeye da eş zamanlı bir saldırı olsa napardık?"

Egeye zaten sınır var, çok isterlerse Yunanlar da saldırabilir.Senaryo saçma.

"vatanın bölünmez bütünlüğünü korumak ve vatanın bütünlüğünü hiçbir şekilde tehlikeye atmamaktır. Bu şekilde nolurdu? en fazla 1,2 hafta orda kalırdık ve harcadığımız tum goldlar boşuna gitmiş olurdu."

Vatanın bütünlüğü tehlikeye girmemekle beraber orada daha da uzun süre kalarak İsrail'in, ordaki şirketlerin ekonomik gücünden yararlanırdık.Ekonomimize olumlu yansırdı.

"Bunun yerine bildiğiniz gibi litvanya training war'ı sona erdi. Halkımızın gelişmesi için israile training war teklif ettik"

Zaten o bölgeyi geri almak istemeleri halinde gelip RW çıkarıp dolaylı yoldan bize train war vermiş olacaklardı.

Sırp konusuna karışmıyorum, aracı olarak devreye girip sorunu çözdüm, gerisi beni ilgilendirmez, çıkan makalenin benimle alakası yoktur, tersine dün Sırp temsilcileri ve başkanı Türkiye'nin İsrail'e saldırmasını, böylelikle kendilerinin de train yapabileceklerini belirtmiştir.Ben de bunu başkana ilettim, kendisi de şahittir, ama bunun üstüne olayın aslı ögrenilmeden böyle bir ithamda bulunulması hoş olmamış.

 
BattalGazi
51
BattalGazi Day 731, 11:01

Sırp konusu görüşülüp makalenin ilgili kısmı editlenmiştir.Daha güzel oldu makale böyle

 
muygunol
34
muygunol Day 731, 11:01

oylandı

 
kskacit
28
kskacit Day 731, 11:16

Oylandı

 
teknik562
39
teknik562 Day 731, 11:33

oylanmadı. bu yazdıklarını haifaya saldırırken düşünemedin mi?
ki sana sormuyorum. zaten düşünen sen değil bizdik. her neyse, şimdi durumu kıvırmak için aa sonradan farkettik ayaklarına yatma. başkanlık koltuğunda oturuyorsan bu kadar basit bişeyi sonradan düşünme lüksün yok. hem saldırsın israil yunanistana nolacak? Amaç zarar vermek değil mi? yıkılan israil defans sistemlerini hastanelerini ve yunanistana savaş açma maliyetlerini düşün. yunanistanın geri saldırmak için cephe masraflarını düşün. israile geri vermek için isyan masraflarını düşün. ondan sonra gelip makale aç....

 
teknik562
39
teknik562 Day 731, 11:42

heee saldırıp herşeyi yıkıp tekrar anlaşma şansınız da vardı. ya da hiç saldırmayıp, boşu boşuna tepki çekmeden, Train war için anlaşmada yapılabilirdi. açıkçası elimize geçen fırsatı kullanılabilecek en kötü şekilde kullandık. bravo bize.

 
Gacblu3
Or
Gacblu3 Day 731, 11:44

khan ottoman hayvanat bahçesindemi yaşıyosun ?

 
ADEM KURSAT OZCAN
23
ADEM KURSAT OZCAN Day 731, 13:16

Oylandı

 
Wellet
24
Wellet Day 731, 13:45

millet hero olmak için tonla gold yakarken başkanlığını kullanıp hero olan bir başkana güvenenin aklından zoru olduğuna inanırım.

battal bana ulaşıp isyanı benim çıkarmamı isteyecekti tepki çekmemek için ama görüşmek istemedim tahmin etmek zor değildi.

isyan çıkaranlarda kırmızıdan vuranlarda hain olmalı ben 1 kere bile tr ye karşı vurmadığım halde sırf muhalefet olduğum için hain oldum üstüne başka kırmızıda vuranlara denmedik bırakılmadı bunları affedenler kendilerini sorgulasınlar da sonra bize baksınlar.

şimdi aranızdaki savaşı unutup hepiniz bana saldırırsınız bir daha hiç bakmayacağım bu makaleye.

^^lol^^

 
Ottoman_Empire34
30
Ottoman_Empire34 Day 731, 13:57

haklısın

 
IGC Corp
Or
IGC Corp Day 731, 15:40

Şurada bile herkes birbirinin kuyusunu kazıyor arkadaş ya ne diyim. Topu topu 500 kişiyiz, 500 farkı ego kol geziyor.

 
insmuh
37
insmuh Day 731, 16:10

oha lam herkes bi kafadan yazıyo kim doğru kim yanlış belli değil. herkes kendince haklı

 
Eldarion Sionnodel
38
Eldarion Sionnodel Day 731, 17:53

3 gün sonra nolur geri gelin makalesi açacak olanlar bugün vatan haini derken bir kere daha düşünsünler.

Bu adamlar ülkeye dönünce düz amelelik yapmayacaklar ( ahmet yapacak o duvarcı ) Ülke siyasetinde de şu veya bu şekilde aktif olacaklar. Hem onları siyasetten her şeyi göze alarak dışlayın, her önerilerini değerlendirmeden reddedin veya daha da kötüsü önce kabul edin sonra cayın, sonra da bu adamlar niye memlekete geri dönmüyor.

Şu gerçekle yüzleşin, bu adamların tamamı özellikle strateji konusunda birer cevher, bu adamların sözleri ( özellikle bir kaçı kafa kafaya verip düşündüyse ) ve önerileri uygulanırsa ülke mutlaka daha iyi bir yere varır. Ama siz bunlara şimdi yok kişisel ego peşinde, yok vatan haini derseniz yarın çağırdığınızda ( yapmayacaz demeyin yapacaksınız, aynıyla yaşandı ) nasıl yüzlerine bakacaksınız.

Gemileri yakmayın, diyaloğu kopartmayın ki, yüzyüze bakabilesiniz.

Hepinize iyi oyunlar.

( aynı commenti 3 farklı yerde yazdım ama 3 yerde de gerekli olduğunu düşünüyorum )

 
Himalayalar
18
Himalayalar Day 731, 21:43

oylandı.

 
Himalayalar
18
Himalayalar Day 731, 21:44

oylandı.

 
SeeStar
25
SeeStar Day 732, 01:17

 
Atisun
30
Atisun Day 732, 04:05

1k lık silah nedir ya 1000 silah mı, 1000 lik silah mı. 1000 likse neyin binliği altının mı 5k gold derken Türkçenin içine etseniz de İngilizce olarak anlamı bozulmuyodu en azından.

 
Atisun
30
Atisun Day 732, 04:28

Oylama yoklama ne fark var arasında? Ben söyleyeyim birinde bir sonraki gün kıvırma şansınız var. Aynen savaş amacının birden bire tepki gösterenlerin gösterdiği rotaya dönmesi gibi. Bir tepki görünce ve tepki haklıysa rotanız anında dönüyor. Öyle de olmalı ama nedenini yazın lütfen. Zaten öyle değildi demeyin. Bir şeyin arkasında durabilmek lazım. Bu yüzden yaptım ama şu nedenle vazgeçtim diyebilmek.

Bu arada az önce kırmızıda vurdum isyanda çünkü benim için İsrail saldırılarının anlamı yok. Şu an sadece bir ileri bir geri eğitim savaşı yapmalıyız. Ülkenin ekonomik gücü sıfır ve yine bunu dibine kadar kullanıp ekonomik değeri sıfır olan bölgeler alacağız.. Bunu anlamışsınız ama baştan söylenmemiş miydi .

 
Suleyman Boyver
23
Suleyman Boyver Day 732, 04:33

Oylandı. Teşekkürler başkan.

 
IGC Corp
Or
IGC Corp Day 732, 04:41

İsyanda KIRMIZI tarafına taşıdığı Türk bayrağı veya TÜRK ismine rağmen gururla vuran tiplerden biri mantığını açıklayabilirmi hareketlerinin. Bunu samimi olarak soruyorum?

Heleki İsraille imzalanan train war anlaşması ve anladığım kadarıyla düzenli hale getirilecek savaş oyunları anlaşmasını mahvetme pahasına?

 
teknik562
39
teknik562 Day 732, 06:48

başka bi yerdede yazdım: Düz mantık.

 
Pasa Corporation
Or
Pasa Corporation Day 732, 07:03

arabistanlı battalgazi

 
dilsad
24
dilsad Day 732, 07:28

Ya hu şu ülkeden gidenler bir zahmet yorumlarını da götürseler ne iyi olacak...Hayır böyle her yerden çıkacaksanız gittiğinizin ne anlamı kalıyor? Aklınız burda kalmış vesselam...

 
dilsad
24
dilsad Day 732, 07:30

Hem madem o kadar güçlüsünüz siz kaçacağınıza sizi üzeni kaçırsaydınız ülkeden biz de anlasaydık gücünüzü...

 
Kubilay935
20
Kubilay935 Day 732, 23:40

tabi canım kesin öyledir bizde yedik

 
Kubilay935
20
Kubilay935 Day 732, 23:54

ee şimdi nooldu yine savaş yok

 
nitroxs
24
nitroxs Day 733, 03:19

bunlar yuzsuzdur gelirler yine pisikin piskin.analarina sovsen yarabbi sukur derler vesselam.