Az állami költésről
Weisz Manfred Huba
Tegnap érdekes kongresszusi ülésünk volt, az elöző után ez igen kemény vitákat hozott. Én most a saját javaslatomra és az a körüli vitára koncentrálnak, az állami cégek elszámolására.
Az ellenérv az volt, hogy nincs rá idő az állam így is kevés emberrel dolgozik. Ezt még el is fogadom, de azt nem, hogy az olyan kiemelt beruházásoknál mint a Defense project vagy a HUspital se működjön.
Amikor az állam keveseli adóbevételeit folyamatosan nyomtat talán tudni kéne menyiből húzunk fel egy def systemet, vagy egy kórházat.
ha megnyitunk egy google documentumot, a céget kezelő embereknek adunk hozzáférést, nagyjából meg is van oldva. nyitunk egy oszlopot bevétel és egyet kiadása címmel. belebaszunk 3000 hufot, majd minden reggel, vagy pörgetésekor megnézzük menyi pénz fogyót ki. Ha belerakunk pénzt azt felírjuk bevételeknek. Ha nyersanyagot rakunk bele, azt a donételés után megszámoljuk, megnézzük menyi volt és beleírjuk. Ez kb napi plusz 5 perc, nem olyan nehéz. Ha többen csinálják annyi se.
Jelenleg nagyon ugy tűnik számomra az elmondottakból, hogy a Magyar államnak fingja sincs menyiért épít kórházat és Def systemet.
Pár érdekesebb log részlet a tegnapi ülésről:
19:11:26 huba[szp: meg mondjuk nem hiszem,, hogy a kiemelt projecteket korház def
19:11:31 huba[szp: ne írnátok
19:11:34 huba[szp: ne tudnátok
19:11:40 huba[szp: menyiből huzunk fel egy def sytemet
19:11:41 Tesus[MHP: 4nade minek ezt így túlbonyolítani? nem elég a heti elszámolás?
19:11:47 stadler_city[mhp: nem
19:11:47 huba[szp: mert akkor most adom be az impicset
19:11:51 Lalo85[CNRP: \o
19:11:53 stadler_city[mhp: latod
19:12:00 stadler_city[mhp: adjad
19:12:04 Mikrobi: Tesus[MHP: hogy lehet ellenőrizni a heti elszámolást?
19:12:04 stadler_city[mhp: kampanyolj csak
19:12:08 stadler_city[mhp: asszimilacios impicset
19:12:08 Mikrobi: mi van benne?
19:12:12 huba[szp: nemtudom...többen kezeljük ezeket és amikor elfogy a pénz vagy nyersanyag akkor aki épp ittvan az tesz bele
19:12:19 huba[szp: komolyan nem tudjátok meniért épitetek def systemet????????
19:12:25 huba[szp: \o
19:12:30 raszta[CNRP: huba[szp]: én nemtudom...
19:12:34 raszta[CNRP de biztos van aki tudja
19:13:46 huba[szp: kampec, nem mert egy komány ami nem tudja, mit menyiért csinál
19:13:48 stadler_city[mhp: en is
19:13:55 huba[szp: az hogy akar háborút tervezni?
19:14:05 Kampec[KAR😨
egyébként is, stadler_city lisztes stb. emberek is tök nagy változáson mentek át mióta többet dolgoztak kormányon 🙂
19:14:07 Lalo85[CNRP: \o
19:14:10 Kampec[KAR😨
megjósolom ezt a változást más embereknél is
19:14:12 raszta[CNRP: van elszámolás hgy az orgokba mennyi pénz megy be...
19:14:16 huba[szp: ha egyszaros defnsenek nem tudja vezetni a könyvelését
19:14:21 stadler_city[mhp: ja meglepo, de igaz 😃
19:14:26 Akitlosz[CNRP: kompromisszumként esetleg havonta egyszer egy leltár az állami vagyonról beleértve az összes állami céget is? Kormányváltás előtti héten mondjuk.
19:15:01 Tesus[MHP: 4huba[szp] és most mit kéne azon vezetni? megépült azt ennyi, nem kapott senki 100 hufos fizut
19:16:46 peterbond[KAR😨
mikrobi: Taln meg kelett volna szavazni a 2 céget és nem pörgetni az egyet.
19:16:49 Mikrobi: nem ezt akartam mondani
19:16:54 Feherlo|KAR😨
Count_Adyn[SzEM] LOOL
19:16:54 Marginaldefeat: szvsz most bizony elsőrendű prioritás a def systemek épitéése
19:16:55 Mikrobi: 390 aranyért?
19:17:00 Mikrobi: na persze
19:17:03 Mikrobi: sanya programját miért nem használja a kormány?
19:17:03 Marginaldefeat: 10 nap és felépülnek
19:17:05 peterbond[KARD]: hát vagy ez vagy az.
19:17:14 peterbond[KAR😨
melyik a kissebbik rossz.
19:17:16 huba[szp: peterbond[KARD]: tehát 2 defre
19:17:16 raszta[CNRP: az drágább lett volna...
19:17:17 Marginaldefeat: aztán megint rendben lesz a házszektor,addig meg türelem
19:17:20 huba[szp: van adminisztráció
19:17:25 huba[szp: de felírni egy google
19:17:28 huba[szp: doksiba a költést
19:17:30 huba[szp: arra nem?
19:17:31 huba[szp: aha
19:17:53 raszta[CNRP: mostmár megvannak a "fontos" defek...mehet tovább a házbiznisz...
19:18:05 Feherlo|KAR😨
jah
19:18:11 Feherlo|KAR😨
és még házmester program is van
19:18:14 Feherlo|KAR😨
szal sztem
19:18:17 Mikrobi>: sanya programját miért nem használja a kormány?
19:18:33 huba[szp: sanya programját miért nem használja a kormány?😃
19:18:33 Mikrobi: Kolozs[MHP]: ?
19:18:37 peterbond[KAR😨
huba: amennyi energiát bele kellett ölni a pörgetésbe az elég lett volna 2 def system feltöltésére és simán elment volna gond nélkül.
19:19:03 huba[szp: peterbond[KARD]: pörgetés elött felírodmenyi pénz
19:19:05 huba[szp: van benne
19:19:14 huba[szp: megnézed pörgetés után menyimaradt
19:19:25 huba[szp: bele írod a különbséget egy google docba
19:19:27 huba[szp: ez munka?
19:19:39 raszta[CNRP: és igyis napi több aranyat hoz egy házcég....
19:19:41 peterbond[KAR😨
nekem nem mert nem én csinálom 🙂
.
19:19:44 huba[szp: úgyanígy veszel 500 q4 fát
19:19:49 raszta[CNRP: nem volt benne több ezer Huf...
19:19:51 huba[szp: kiszámolod menyibe került
19:19:57 huba[szp: bepötyögsz egy számot
19:20:07 peterbond[KAR😨
Nekem mindegy legyen. nem velem szúrtok ki. majd azok reklamálnak és ahogy látom teszik is rendesen
19:2😇
4 Mikrobi: Kolozs[MHP: sanya programját miért nem használja a kormány?
19:20:40 Tesus[MHP: 4A keretszámokat mindenki ismeri a heti jelentésből ennél több szerintem nem kell
19:20:53 Mikrobi: adjam be interpellációként, hogy kegyeskedj válaszolni?
19:21:03 peterbond[KAR😨
írjátok ki szavazásra és kész. Már mindenki bőven elmondta a váéleményét.
19:21:10 Mikrobi: azért röhej, hogy nem válaszol senki
19:21:13 peterbond[KAR😨
meggyőzni mást nem igen fogunk
19:21:18 Mikrobi: sanya programját miért nem használja a kormány?
19:21:18 Mikrobi: sanya programját miért nem használja a kormány?
19:21:18 Mikrobi: sanya programját miért nem használja a kormány?
19:21:39 peterbond[KAR😨
PMübe spameld please. Válaszolnék ha tudom
19:21:42 termetes[szp: írd ki
19:21:45 Lalo85[CNRP: \o
19:21:55 stadler_city[mhp: Mikrobi: ?
19:21:57 Mikrobi: áhh, reménytelen
19:21:59 Mikrobi: feladom
19:22:02 Mikrobi: úgyse kapok rá választ
19:22:04 stadler_city[mhp: ezt a tuntetok szoktak 😃
19:22:06 Tesus[MHP: 4No akkor itt van: http://kindred.at/ehungary/ekongresszus/item.view.php?id=45&m=new-poll-success
19:22:07 Mikrobi: megpróbálok én válaszolni
19:22:20 raszta[CNRP: Mikrobi: nemtudom
19:22:20 raszta[CNRP: de már irtam
19:22:29 Mikrobi: azért nem, mert elfelejtették és azért nem válaszol senki, mert eszük ágában sincs adminisztrálni
19:22:32 Mikrobi: ez a demokrácia
19:22:35 Mikrobi: na szavazzunk
19:22:36 raszta[CNRP: PMben irj az elnöknek vagy a miniszternek...
19:22:42 stadler_city[mhp: generalod magadnak az ellensegeket 😃
A teljes log: http://up.mibbit.com/up/yTUweA7D.txt
Comments
ohoho permatax
LOL pertamaxxxx
I have life, I dont know erep slang 😛
Fehérlónak, Kolozskának KARD pártnak MHP pártnak, BÁBkormánynak soha semmilyen körülmények között pénzt, aranyat ne adj és juttass!!!!
EZ FONTOS!HA BETARTOD
a pénzed meg is fogod találni, 1 hét múlva is!Tolvajokat kerüljétek!
Bakker, volt valaki aki a gazdaságot anno rendberakta, ha nyomtatott az állam, akkor valamennyit a nyomatokból aranyba tett, meg befektetett vagy mi.
Volt régen valaki aki stratéga volt és rendberakta az ország nemzetközi helyzetét.
Volt HDM, Külügyér, stb stb.
Most meg hónapok óta csak a szar van.
Nézzük el nekik, mert most a nagy háborúk miatt, mint pl. Samogitia és társaik nem jut idő ilyen kis semmiségekre...
Látom továbbra is a bebetonozott seggvakarás nagykoalíció irányítja az országot 🙂
"19:18:11 Feherlo|KAR😨 és még házmester program is van"
Érdekes nekem senki sem írt vissza a házmester programmal kapcsolatban,hogy vennének-e tőlem házat vagy sem...
Mert ha nem is vesznek akkor is reagáljanak akik ezt csinálják...
Elkeserítő, komolyan ami történik...
Javaslom Kolozsnak hogy most azonnal mondjon le ha tényleg nincsen ideje.
@Huba, szar a cikk, bolhából csinálsz elefántot. Jó az átláthatóság de a túlzásba vitt bürokrácia az tényleg baromság. Sajnos a valós életen is több a hivatalnok és a papírt tologajták csak kimutatásokat készítenek és egymás ellenőrzik ahelyett hogy valami produktívat csinálnának. Ha nem dolgozott senki se saját zsebére akkor ok.
AZ egész cikk kérdésfeltevése szar. Azzal vitatkozol hogy mennyire volt szükség ilyen gyorsan megépíteni a DEF systemet, hogy milyen ár/idő lett volna optimális? Ezeket kérdéseket nincs egyértelmű válasz ez egy stratégiai játék ahol egy ilyen döntésre van pro és kontra válasz is nem csak tőlünk függenek a dolgok (én seregtagként kint államásozom Nunavutban, én örülök hogy ott az a def system és hogy nem pöcsöltek azon hogy majd elég 1 hét múlva is jó lesz az esetleg még ha drágább is lett).
Ha az a kérdés hogy miért nincs ott az elnök egy ülésen akkor meg minek ilyen bújtatottan hátulról kell azt megkérdezni? Miért nem kérdezed meg egyenesen nyíltan, van-e bármiféle indoka? Ezekből a fél infókból amit a logban közölsz ez nem derül ki.
Ha egyébként Kolozs ott van 90%-ban akkor ok, ha megválaszolja a kérdéseket utólagosan korrekten akkor ok (azért valjuk be mindenkinek van való élete is nem csücsülhet itt az erepen 24 órában). Ha tényleg nincs ideje akkor segítse az országot úgy hogy lemond olyan javára akinek van ideje, energiája hozzá.
Egyébként meg amit Dirth beírt Prizma Jenőtől idézve az teljesen korrekt maximálisan egyetértek vele.
szal, akkor miért is olyan nehéz megcsinálni azt a kimutatást? amúgy meg jenő rulez. 😃
Huba te tényleg azt gondolod, hogy a kormány lopja a lóvét saját magának? Tényleg... mi a rákot csinál vele? hirómedálokat gyűjtenek vagy mi?
Csak öntitek bele a pénzt az állami cégekbe, de nem tudjátojk megmondani, hogy az nyereséges -e, vagy veszteséges.
Csak befelé mértek, kifelé nem. Eredmény: óriási pazarlások.
Ha elfogy a pénz, nyomtattok. De ezzel a kérdés nincs megoldva.
Napi 5 perc alatt korrekt elszámolást lehet csinálni, és akkor kiderülne, hogy mit csináltok jól és mit rosszul.
Bukktolgy: Amit az állam magának csinál az sosem veszetséges. Nézd a globális képet.
Az adót saját zsebébe fizeti a munkások felpörgetett munkája után.
Ha többet fizet a munkásoknak akkor a magyar munkás jól jár többet tud elkölteni a napi q1 fegyókra stb. (Igazából az lenne az ideális h az állam minél több teret engedne a magyar köznépnek ugye!?)
Az egyetlen egy szereplő aki rosszul jár az a versengő magyar cégek, akik nem tudnak annyi fizut adni mint az állam bácsi, akik az adót nem a saját zsebükbe teszik és emiatt mindig is vesztes pozícióban lesznek állami cégekkel szemben.
Szal akkor a nagy pénzű tőkések sírnak hogy az állam a munkások és az ország javára csinál egy projektet ami az Ő profitjukat veszélyezteti? Vicces.
(zárójelesen, egyetlen egy buktatója lehet az egésznek, ha az állam fenhatósága alatt a kormányban levő emebrek mondjuk a nyersanyagot saját/egymás cégü(ei)ktől veszik piacinál jóval magasabb áron, mert akkor valóban az állami pénzek korrupt módon történő magán kézbe való átjátszásáról van szó. ezt az egyet lenne csak értelmes kivizsgálni, ill elszámoltatni, a többi az csak jó az országnak).
Ha már elszámolásról van szó...
http://szeret.extra.hu/nma.php" target="_blank">http://szeret.extra.hu/nma.php
Szívesen átküldöm bárkinek az Excelt, amiben ezt vezetem 🙂
Volt egy alternativ kormany is, ami Termetes Samu mogott sorakozott fel. Gondolom, ott lettek volna emberek, akik ezt a munkat elvegzik, amit a cikk hianyol. Ok csak akkor vallaljak, ha Samu az elnok? Mert ha az orszag erdekeben vallalnak most is, akkor fel kell ajanlani a segitseget. A kovetkezo kampany soran meg jol is johet, ha ezt a munkat jobban vegzik. Megmutathatnak, hogyan kell naprakesz konyvelest csinalni az orszagnak.
Xavinyo: ez badarság.
Nem mindegy hogy 200 goldért csinál az állam egy def systemet vagy 300 goldért.
Az állami cégek nem azért vannak, hogy hatékonytalanul szórják el a pénzt a munkások fizetésére, hanem azért hogy az állami bevételeket hatékonyan költsék el.Minél hatékonyabban használja fel az állam a pénzét, annál több dolgot képes megvalósítani és annál több pénzt tud tartalékolni nehezebb időkre.
De jelenleg a pazarlás folyik, amit nagyon egyszerűen meg lehetne gátolni.
Korrekt elszámolás kell, erre lehetőséget is ad a program. Csak használni kéne.
Miért féltek tőle? Talán kiderül, hogy szarul mennek a dolgok, és hogy lehet ezt jobban is csinálni?
Ha egy cég állami tulajdon, akkor általában non-profit, de ez nem azt jelenti, hogy FENEKETLEN PÉNZNYELŐNEK kell lennie! Az állami cégek vezetésének tehát a veszteségek minimalizálása lenne a célja - ezt nehéz úgy elérni, ha nincs rendszeres kimutatás. Itt nem a bürokrácia növelése a cél, hanem hogy ésszerű és átlátható legyen a gazdálkodás.
Az állami cégeket (akár tisztelet díj fejében) olyanoknak kellene irányítani akik értenek a cégvezetéshez és hajlandóak is erről bizonyságot adni (azaz képesek összehozni egy épkézláb kimutatást és nem jönnek zavarba, ha az aznapi tőkeáramlásról kérdezik őket)
Harcinyul: nem első alkalommal tévedsz el. Ma azoké a hatalom és a vele járó felelősség, akiket erre legutóbb megválasztottak.
Meglehetősen nagy arccal gyakorolják ezt, miközben az elmúlt 2 hónapban egyre mélyebbre zuhanunk.
Ez nem az ellenzék és azok felelőssége, akik erről legfeljebb a véleményüket mondhatják el (bár ennek jogosságát is kétségbe vonjátok)cikkekben, vagy kommentekben.
A jelen szitu arról szól, hogy 4 kattos szinten sem foglalkoznak az állami cégek gazdálkodásával és erről sem be, sem elszámolni nem akarnak azoknak, akik az erre való adót megfizetik.
Ez pedig sem nem jó, sem nem tisztességes.
Akárcsak a nagybevásárlás az állam pénzén a teokratáktól, vagy a hamis közlöny kiadása, és a kongressz döntésének figyelmen kívül hagyása.
De ez mind nem számít azoknak akik a hatalmat a háttérből gyakorolják, és bábjaiknak sem ég le az arcuk a szégyentől ilyen 2 hónap után.
Még egyszer leszögezem: nem az állampolgárok dolga az államügyek korrekt intézése, és nem is az ellenzéké: azoké a felelősség és a hatáskör, akik a hatalmat birtokolják.
Sajnos a kétkedőknek nincs igaza. Attól még, hogy állami a cég, nem fogja magának termelni a pénzt. Máshonnan vonja el a munkát, szükségtelen pénztőkét áramoltat a gazdaságba a nyomtatásokkal, ezzel is rosszabb helyzetbe hozva a gazdaságot. Hogyan lehetne elvárni egy ilyen vezetéstől, hogy rendbe tegye a makrógazdaságot, ha még azt sem tudja megmondani, hogy egyetlen cége hogy áll?
Nem azt kifogásolták, hogy mennyibe kerül, hanem azt, hogy fogalmatok sincs, és a túlköltekezésnél a rosszabb dolog, az abszolút tudatlanság, és érdektelenség! Az ilyen ne menjen a kormányba, vagy kormánycégbe!
Amúgy azzal abszolút egyetértek, hogy az állami cégekbe nem felelős döntéseket hozó kormánytagokat kéne ültetni (mint IRL), hanem gazdasági szakembereket, olyan cégvezetőket, akik tudják, hogy a dolog mi fán terem! Lehet, hogy ők 20-30% olcsóbban is megcsinálnának ezt-azt, hiszen Ők értenek hozzá. Nem hiszem, hogy ez bárkinek is rossz lenne, főlen nem a nemzetnek!
Itt van egy projekt aminél az állam a sebességet tartotta szem előtt az árral szemben. Közben támogatta a magyar munkásokat az ADÓ forintokból amit egyébként a magyar munkásoktól vett el.
Kinek volt ez az egész rossz?
A magyar államnak? Nem ő a céljait elérte gyorsan elkészült a def system.
A jó munkás magyar embernek? Nem akik jó fizut kaptak azok örültek. Ez nem csak nekik jó hanem egész magyarországnak is mert több fizuból jobban fejlődnek, meg tartalékolhatnak is esetleg. Az Ő tartalékuk az igazi tartaléka az országnak amit egy esetleges háborúban be fognak feccelni az ellenfél ellen 🙂
A magyar közösségnek? Fene se tudja, kellett ilyen gyorsan építkezni, vagy jó lett volna 2 év múlva is és üljünk a pénzen? Döntse el az akinek 2 anyja van.
A gazdag magyar cégvezetőknek? NEM. Lenyomták az áraikat egy időre sírtak is miatta.
A kimutatásnak én csak abból a szempontból látom értelmét hogy átlátható legyen hogy nem a kormányon ülő kisebbség zsebébe folytak állami pénzek. Rossz az egész cikk kérdésfeltevése és lepkefingból elefántot csinált.
ui: nem látom pénznyelésnek ha az állam támogatja a jó munkás embereket az adókból amiket tőlük szedett el 😁
ui2: a pénznyomtatás viszont pénz nyelő, még ha sok buta ember nem is veszi észre, mert az olyan mint a welness packok használata, irreverzibilisen GOLD-ot távolít el a játékból, cserébe a leértékelődő játékpénzért.
@Xavinyo:
Hány támadás érte Nunavut, Manitoba, Alaszka régiókat, aminek elhárításához észvesztően fontos volt a felpörgetett def. system gyártás, annak árán, hogy potenciálisan drága mulatság volt (ezt már sosem fogjuk megtudni, azt hiszem).
Mert ha a válasz 0, akkor netto pénzpocsékolásról van szó.
Fragreg
A megtalálási valószínűségben a hullámfüggvény abszolútérték-négyzete, azaz a hullámfüggvény és komplex konjugáltjának a szorzata lép fel. A nem relativisztikus elméletben ez, a sűrűség-eloszlás, egy skalármennyiség, a relativisztikus elméletben viszont a négyes áramsűrűség időszerű komponense. A komplex konjugált viselkedése ezért a nem relativisztikus elméletben tökéletesen meghatározott az eredeti hullámfüggvény viselkedése alapján, a relativisztikus elméletben viszont a komplex konjugált önálló életre kel, önálló szabadsági fokokká válik.
Gorwian: 20-30 százalékkal olcsóbban kinek a terhére a munkabérek terhére? Csak arra lehet az állam esetében mert az adót a saját zsebébe rakja. Csak a MUNKÁSOK bérén tudsz spórolni az állami cégnél.
Azaz ÚGY gondolod hogy az állam aki már így is lenyúlja a NÉP-et (munkások) annak az állami projektekben is minimálbéren kell dolgoztatnia egy olyan projektnél, ahol a sebességet vették prioritásba? Biztos meg lehetne OLCSÓBB MUNKABÉREKKEL IS (olcsóbban a te terminológiáddal fogalmazva) csinálni, és még jobb lehetne a kormánynak megspórolna még több zsét. De mért fáj az bárkinek hogy azok a munkások ott többet kaptak a piaci árnál?
Félreértés ne essék én nem dolgoztam ott nincs hozzá skillem. Akinek ez szarul jött az csak a házgyáras szektorban az egyébként zsíros profitot termelő cégesek. Hát miattuk van ez a hatalmas hercehurca? Vagy tényleg az állami büdzsét féltjük ennyire hogy csúnya rossz magyar munkásokat támogatak állami pénzeken azé hogy gyorsan felépüljön egy stratégiailag fontos cucc?
Éjjenek az új rabszolgatartók, dolgoztasson az állam is minimálbéren, szedje el az adót és üljön rajta. Legyen jó minden másik rabszolgatartónak aki az adott szektorban dolgoztatja a munkásokat, az állam ne licitálja túl őket mert romlik a profitjuk, dolgoztasson ő is éhbérért.
Omnicorp holding: Egy se.
Ha ezzel a logikával állunk ehez a kérdéshez akkor költözzön ki a sereg Nunavutból meg Manitobaból, mert úgyse támadott meg minket ott senki sem.
A cél pont az volt hogy drága legyen betámadni minket, és ez egy hosszú távú befektetés minden harc amit ott indítanak az minden esetben annyi plusz pénzbe kerül majd amennyivel magasabb a fal. Plusz kisebb esélyük van 1 rohamban leverni, kevesebbet kell tankolni a megvédésért stb.
A jó kérdés az lenne hogy kell-e nekünk Nunavut, Manitoba kellett-e oda defense system: Illetve mennyire volt sürgős megépíteni a defense systemet, most kellett vagy ráért volna 1-2 hét múlva is a jelenlegi szituációt megitélve? Sajnos ezekre a kérdésekre többféle válasz van, esetleg nincs is válasz mert nem vagyunk jövőbe látók nem tudhatjuk hogy a sakkjátszmában mi lesz a túloldalon a következő lépés.
Házmester programmól, annyit, hogy a hdm még válaszra sem méltatott.
Xavinyo: Mégegyszer leírom, mert nem érte😛
Az állam nem azért van, nem az a feladata, hogy zsíros fizetéssel tömje a munkások zsebét.
A bevételeiből közfeladatot kell ellátnia, nem visszacsepegtetni az adóforintokat a munkások zsebébe.
Azt sem tudjuk például kitől, mennyiért veszik a fát vasat, olajat az állami cégekbe.
Az állami cégek jelenleg HATALMAS, FENEKETLEN PÉNZNYELŐKÉNT működnek, nincs kontroll, toljuk bele a pénzt és nem nézzük meg hol folyik ki.
ÍGY NEM LEHET ÁLLAM CÉGEKET MŰKÖDTETNI!
A Te pénzedet is szórják el feleslegesen!
Minek kell 26 ember a def sys cégbe, amikor 20-szal a leghatékonyabb?
Miért nem rúgták ki a több napon keresztül 20-as wellnessel dolgozó, ámde 10-es skillű munkást?
Mert szarnak bele, hogy mi mennyibe kerül? Majd ha elfogy a pénz, tolnak bele még, ez jelenleg így működik. Óriási a pazarlás!
Nekem nemrég ezt mondták, nem is olyan rég:
"Falk Makker, te tényleg azt hitted, hogy a kongresszus egyben a népakarat valós megtesítője és végrehajtója ? 🙂 Hivatalosan persze igen, a gyakorlatban viszont közel sem."
forrás: http://www.erepublik.com/en/article/-a-nemzet-szava-1562-v-lasz-4-nap-alatt-nagyok-vagytok--979304/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/-a-n[..]/1/20
bukktolgy az hogy nem optimalizálták (munkás szám, kirugni a hülyélet) az tényleg gáz, az hogy honnét vették a nyersanyagot jó lenne tudni (feljebb is írtam ez egy potenciális korrupciós lehetőség) a munkásoktól meg nem sajnálom azt a plusz pénzt, az jó helyre került.
Az állam így is túl sokat akar tenni és minnél több helyen és minnél nagyobb mértékben avatkozik be a rendszerbe annál több lehetőség van a korrupcióra.
Pl az állami házmester program miről is szól a valóságban? Az állam elveszi a pénzt az emberektől (ADÓ) és aztán kiosztja egy hozzá kapcsolódó szűk rétegnek (sereg). Nem sajnálom, de végül is mindenhol ahol döntések, elbírálások vannak mindig van és lesz lehetőség korrupcióra.
ui: egyébként ha konkrétan tudod hogy ki volt az a 10-es skilles aki csak "lopta" a pézt az állami cégből akkor lehet neki írni hogy becsületből akár vissza is téríthetné az államnak a kiesést. Aki meg felügyelte a létszámot a gyárban az meg saját kasszájára szintén támogathatná a nemzeti bankot hogy legközelebb odafigyeljen az alapvető dolgokra.
Én megmondtam már az ülésen, sajnálom, hogy nem az szp nyert, remélem köv. ciklusban ők fognak, aztán csinálhatják a napi kimutatásokat orrba-szájba.
Fogalmam sincs a mostani kormány mit csinál egyébként meg, hogyan, én csak az alapján beszélek amit az eddigi kormányok munkája során láttam és jó néhányba beleláttam már. Egyszerűen nincs rá idő és kapacitás, hogy az egyéb teendők mellett ilyen szintű kimutatások készítésével foglalják el magukat az emberek.
Épp ideje hogy egyszer tényleg hatalmon legyenek a szoliból jó sokan, tapasztalják meg belülről milyen, csinálják néhány hónapon keresztül, garantálom, hogy egy idő után el fog halni ez a nagy mánia a napi szintű részletes kimutatás készítésre. Alapvetően mindenki játszani szeretne, az is, aki hatalmon van, és nem gürcölni csak azért, hogy pár aktakukac vagy épp paranoid gondolkodású ember kielégítve érezhesse magát, hogy most forintra pontosan tudja mennyit költött az elit X org q4 fegyvergyára az elmúlt 36 órában. Nonszensz. (De mondhatnám úgy, is, hogy valójában kutyát nem érdekli, csak Hubáékat.)
Xavinyo: valóban, az lenne az állami céget irányító dolga, hogy olcsón vegyen nyersanyagot, optimális létszámmal üzemeltesse a céget és figyeljen oda a munkásokra.
Mivel senki nem ellenőrzi őket, ezért tisztelet a kivételnek, de magasról szarnak rá egyesek. Én nem azt feltételezem, hogy maguknak sikkasztanak, hanem egyszerűen nem törödnek a cégek irányításával,
Viszont ha lenne egy kimutatás a cégről, ha lenne egy egyszerű kontroll, akkor vissza lehetne szorítani a pazarlást.
Másrészt nem neked vagy nekem kellene egyesével átnézni a cégeket, hanem egy kimutatásból minden kiderülne.
Most azt látjuk, hogy heti mennyi pénzt adunk egy feladatra, de hogy ebből mennyi valósul meg, azt már nem. Nem tudjuk, hogy 1000 Ft támogatásból mondjuk 900 Ft vagy 800 Ft értékű fegyver, kórház vagy def sys(részlet) épül -e meg.
Nagyon egyszerűen, minimális időbefektetéssel meg lehetne valósítani.
És nagyon remélem, hogy a jövő hónapban termetes kormánya meg is fogja valósítani.
Xavinyo:
A nyersanyagot Franciországból vették, ott volt az org, talán a végén áttértek a magyar fára, látható volt hogy akkor már emelkedett az ára.
Amúgy abszolút nincs igazad abban, hogy jól teszi az állam ha 3-4 Ft-al a piaci ár fölötti fizetéseket ad. Az állami költségvetés deficites pénznyomtatás nélkül, éppen ezért nem szabadna ilyet tenni. Ha az államnak bőven lenne pénze, érthető lenne, de mondjuk akkor inkább adócsökkentés lenne az ésszerű, mert az több embert érintene.
Zabalint
Kampec:
Nem kellene kimutatást készíteni, ha alapból nem lógna ki a lóláb. Egyértelműen kiderült hogy szarul gazdálkodnak a felelősök az állami cégekkel, csak a mértékét nem tudni, ezért kéne a kimutatás.
Zabalint
Amúgy meg alapból 1 ember-1 állami cég irányítása elég lenne az optimális működéshez. Felpörgetés esetén meg 2-3 ember váltott műszakban. Ha a játékosok a sajátjukat okosan tudják működtetni, akkor ha ugyanezt a feladatot megkapja egy állami tisztviselő, miért nem tudja ugyanezt tenni?
Ja és ha már itt tartunk, nagyon sok olyan embert ismerek akik képesek 5-6 saját cégükről részletes kimutatást készíteni, vagy mondjuk egy-egy részvénytársaság ügyvezetője is ugyanezt teszi, hogy a részvényesek tudják, jó helyen a pénzük. Ilyen emberek nincsenek a kormányban, vagy ők is csak a saját cégeikkel képesek erre? Ha annyira a politikai hatalom érdekel egy csoportot, arra az időre miért nem tudják hanyagolni a magán cégeiket, amíg állami céget kell vezetniük?
Zabalint
Én maximálisan egyetértek hogy NE NYOMTASSANAK PÉNZT inkább vegyenek vissza a támogatásból. A pénznyomtatásról már több helyen leírtam a véleményem.
Pénznyomtatásnak CSAK akkor van értelme ha a piacon akkora a napi pénz mozgás hogy miatta ugrál az árfolyam (aki monetaryzik tudja hogy van egy napi ritmusa az árfolyamoknak, reggel veszik a goldot napforduló után meg az adott valutát, de persze ez piacról piacra változik).
Aki ismeri a magyar, indonéz piacot az tudhatja hogy már olyan sok valuta van benne hogy sokszor hamarabb lejár az ajánlatod mielőtt 1-2 oldalra kerülne és vki megvenné. Amiből egyenesen következik hogy kurvára nem kell több forintot nyomtatni, nem ingadozik a magyar árfolyam, kevesen tudnának annyi HUF-ot kivásárolni hogy bebuktassák a magyar piacot.
A pénz nyomtatás ellen meg az szól hogy a pénznyomtatás hosszú távon ifnlációval jár, plusz irrveerzibilisen eltávolít aranyat a játékból. Mindez csak az államnak jó rövid távon, hosszú távon viszont a forint árfolyam csökkenése után szar mindenkinek az államot is beleértve.
ui: 3-4 huf piaci árak felett gondolom a sebesség miatt kellett, azzal nekem nincs bajom, amit bukktolgy írt le hogy nem optimalizáltan történt a munka az viszont baj és szar, sokkal több kiesés a 26 ember miatti termelés kiesés meg a 20-as welnessel való munka mint az a napi 60-90 forint.
A javaslat, ami megváltja a világot: http://www.erepublik.com/en/article/ppp-az-erepen-980777/1/all" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/ppp-[..]1/all
hónapok óta megy ez a huzavona, de soha senki nem tud elszámolni az állami pénzekkel, projektekkel. Pedig itt nem kell mérlegképes könyvelőnek lenni. Közben egyes emberek titokzatos módon ugrálnak felfelé a ranglistán, damage-ük úgy nő, mint aki anponta 5 topfegyverrel ütöget.
Szerintem ezek után igenis alap lenne, hogy a kormány el tudjon számolni az utolsó forintokkal is. Akkor elhinnénk, hogy ezek az emberek saját keresetükből és/vagy euróból fejlódnek ilyen tempóban.
Minden más nyálverés és humbug. A bizalmat és a valódi legitimást így nem fogják elérni a kedves képviselő urak és hölgyek. Csak beszavazottak gyülekezete lesztek, nem képviselők.
noel, mondj példát ezekre akik titokzatos módono ugrálnak ugráltak felfele ranglistán és szerinted állami pénzből csinálták, én nem ismerek ilyen embert, de ha van ilyen tényleg kiváncsi lennék rá ki az, vagy csak feltételezed valaki(k)ről? Ez a nyálverés szerintem, alap gyanakvással nézni azt aki hatalmon van épp és dolgozik az országért, figyelni, hogy na ma is 7-et ütött és nem 5-öt, biztos lop stb.
Egy világháború közepén lehet azt mondani, hogy nincs ideje mindenféle elszámolást elkészíteni a kormányzatnak.
No de most mi visz el olyan sok időt? Engem ez a kérdés nem hagy nyugodni a vitát olvasva.
Én is láttam már belülről kormányt, de akkoriban minden a dúló harcok körül forgott. Mostanában hogy megy ez, miben fáradnak el nap végére?
A tegnapi parlamenti ülés hosszú idő óta a legocsmányabb volt. Kiderült, hogy a kormány magasról tesz a népre, a néptől kapott pénzt kénye-kedve szerint szórja és esze ágában sincs elszámolni vele. Létezik egy elszámolásra fejlesztett program, ami Kampec alatt jól működött, most nem kívánja használni a kormány és válaszra sem méltatja azt, aki megkérdezi, hogy miért nem.
Én Peterbond kommentjét adom!
Kampec: Adjátok be az impícset és szavazzátok meg.
drith az mondja, hogy aki nem kocka, az nem lehet elnök.
Peterbon😛 kívánom, hogy jövő hónapban meglásd, hogy fogja ezt termetes kormánya csinálni! 🙂
Az szerintem is túlzás lenne, amit Kampec írt, hogy 36 óránként elszámolás, de azt azért én javasoltam, hogy havonta egyszer, a kormányváltás előtti héten egy lelát készüljön az állami vagyonról.
Nem is igazi könyvelés, leltár.
Ennyit azért egy hónapban egyszer meg lehetne tenni a kormánytagoknak. S akkor ráadásul minden kormány hónapja objektív adatok alapján is viszonyítható lenne néhány téren a többiével.
no igen, valahol itt (is) van a kutya elásva...
Peterbondnak van iagaz. De egy feltétellel: a 3 ember között legyen Huba is. Ne csak a szája járjon folyton, mutassa meg, hogy nem csak kötözködés amit művel. Jah, és örökös pozíció legyen, csinálja csak a kimutatásokat élete végéig.
Grat, igazan belevaloak egyesek a kormanyba... pfff szanalmas... nemkell elvallalni, ha nincs ra ido, vagy a megfelelo hozzaertes... senki nem kenyszerit ra!
Vagy jo, hogy visit a trofea a profilotokban?!
Miért kell egy kormánynak ilyen kevés főből állnia, és ennek a fele a sereg koordinálásába meg a hadügyre megy el.
Pedig jó gazdaság nélkül az egész semmit sem ér!
Mi mindösszesen arra gondoltunk, hogy az állami cégek (és nem csak a def. cég) vezetését arra hivatott emberek lássák el, akik inkább cégvezetők, mint állami emberek.
Gondoljatok arra, hogy minden cégen csak 10%-t spórolnának, optimálisabban termelnének (legjobb létszámon, megfelelő wellnesű emberekkel), olcsó magyar nyersanyagból, akkor ezt a pénzt mondjuk lehetne a seregre is költeni, és 10%-al többől gazdálkodhatna a sereg, vagy mehetne a többlet az UVVA-ba, de nem, és ha megkérdik miért, akkor a válasz miért ne? Na ne már, emberek...