Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy

A félreértések elkerülése végett a CoT MPP tilalmáról

Day 2,001, 08:22 Published in Hungary Hungary by Istencsaszar

Üdvözlöm a kedves olvasókat!

Nem tagadom, hogy mai írásomat egy kommentwar ihlette, amelyre DrFeherKonrad (aka Zoli84) legfrissebb cikke alatt került sor.

A szerző a hivatkozott műben arról beszél, hogy patkányok és gerinctelenek azok, akik megszavazták a görög MPP-t. De maga a cikk nem is érdemel különösebb említést, mert csak a szokásos "máshogy gondolkozol, tehát patkány és hazaáruló vagy" jellegű írás. Azért mindenképpen érdemes elolvasni. A lényeg azonban a kommentekben rejtőzik. A cikkíró hozzászólásaiból kiviláglik egy alapvető tárgyi tévedés, ami sajnos mostanában nem egyedülálló. Éppen ezért gondoltam, hogy szentelek ennek a témának egy külön cikket.

Szóval Konrád azt állította, hogy a CoT HQ azután adta ki a határozatát, miután görög MPP-t kötöttünk. Ez nem igaz. A történtek kronologikus sorrendje a következő:

1. Magyarország argentin MPP-t köt.
2. A CoT HQ letiltja Magyarországot a tagországok számára, azaz megtilt mindenféle MPP kötést a CoT tagok és hazánk között.
3. Magyarország görög MPP-t köt.

A kérdés konkrétan azzal kapcsolatban jött fel, hogy most a macedónok igazi barátaink-e vagy sem. Hát keressünk erre közösen egy választ!

Először is, hány macedón szólalt fel a minket letiltó határozat ellen? Egy sem. Pedig lett volna rá egy-két napjuk biztosan. És akkor még csak argentin MPP-nk volt. Sértette az argentin MPP a macedónokat?

Nem hiszem, hogy jobban, mint az ő USA MPP-jük minket. Mindkét esetben ugyanarról van szó. Olyan állammal kötöttünk MPP-t, ami egy szövetségesük ellensége. Esetükben Chiléről van szó, a mi esetünkben pedig Szerbiáról. Azzal a különbséggel, hogy Macedónia és Argentína soha nem találkozott a csatamezőn közvetlenül, míg mi az USÁ-val már lehúztunk pár kört a múltban.

Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy megérné-e nekünk szembemenni a TWO-val a macedónokért? Nézzük meg a fordítottját! Szembement valaha Macedónia a CoT-al a mi érdekünkben? Nem. Márpedig szerintem az igaz barátság a kölcsönösségen alapul. Akkor pedig miért tegyünk meg valamit értük, amit ők sosem tettek meg értünk?

De a cikk nem anti-macedón propaganda akar lenni, ezért nem is megyek bele további részletekbe. Pedig tudnék mesélni hosszú-hosszú órákat, hogy miket is műveltek a macedónok az elmúlt egy évben. Ha lesz rá igény, vagy tovább folytatódik a sajtóban a téves információk terjesztése, úgy elképzelhető, hogy írok majd arról is egy cikket.

Azt azonban még megjegyezném, hogy látható a drasztikus hangnemváltozás, ahogy lassan felismerték, hogy Magyarországot nem fogják tudni kiugrasztani a TWO-ból és a valódi barátainkkal tartunk továbbra is. Addig jöttek a cikkek, hogy így nagy barátság, úgy nagy barátság, majd az argentin, de főleg a görög MPP után már csak a folyamatos fenyegetőzés, hogy majd jól idejönnek éjszaka tankolni a chileiek meg a macedónok, vagy majd meglátjuk ki húzza a rövidebbet és hasonlók.

Így viselkedik egy igazi barát? A kérdés természetesen költői.

Maradok tisztelettel:
ICS

 

Comments

Ostenburg Moravek Gyula
Ostenburg Moravek Gyula Day 2,001, 08:23

kivetelesen nem tl;dr

Ostenburg Moravek Gyula
Ostenburg Moravek Gyula Day 2,001, 08:23

: 3

Rajk Laszlo
Rajk Laszlo Day 2,001, 08:39

mi mast is varhatnank tole.

Daelin Proudmoore
Daelin Proudmoore Day 2,001, 08:41

A szerbek román mpp-je még mindig nagyobb szembeköpés mint a macedonók usa mpp-je, amit továbbra se értek mért baj.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,001, 08:44

nem mondtam, hogy baj, de akkor viszont azt sem értem, hogy miért baj a macedónok szemében az argentin MPP?

Hippike23
Hippike23 Day 2,001, 09:16

Ezért sem értem miért a mi Argentín MPP-nk miatt hisztizett be a CoT. Miközben a románt mi meg se kötöttük és remélem soha nem is fogjuk. Van egy olyan sejtésem, hogy a CoT HQ pont a magyar barátságot akarta ezzel a parancsával csökkenteni néhány tagországában. És egy olyan sejtésem is van, ha a románok a CoT felé mozdultak volna már rég lenne maki MPPjük.

Vulpeshun
Vulpeshun Day 2,001, 08:46

Én már csak arra vagyok kíváncsi, vajon mikor kezd felforrni a hidegháború

Hippike23
Hippike23 Day 2,001, 09:19

Remélem minél hamarabb, hogy elmúljanak ezek a ki a barátunk és mennyire azok viták, a háborúban hamar meglesz ki az ellenség, de valószínűleg még egy ideig mindkét fél próbál politikailag jobb pozicióba kerülni a háború elött. Azt is remélem a románok eljátszák majd az első VH-s szerepüket is

disznocska
disznocska Day 2,001, 12:48

szopóálarc fel és seggbeqrásra felkészülés?

Hippike23
Hippike23 Day 2,001, 14:37

Tehetjük azt is, hogy magunkba nyomunk 5 tonna szilikont, hat kiló alapozót és elrebegjük, hogy számunkra a legfontosabb a világbéke... és utána jön a szopóálarc meg a seggbeqrás

romanian spy
romanian spy Day 2,001, 09:20

remek cikk. és akinek még kétségei vannak, a linkelt cikk alatti kommentekben megtekintheti a görög mpp után tankolással fenyegetőző macedónok sűrűn rajzó felhőit:
http://www.erepublik.com/en/article/dedicated-to-our-good-friends-hungary--2259373/1/20

Hun Carpathia
Hun Carpathia Day 2,001, 09:21

A két legnagyobb szövetségesünk és barátunk: Szerbia és Lengyelország.
Másfél éves pályafutásom alatt, amikor nagy bajban voltunk, eltörlés fenyegetett minket vagy felszabadító harcaink voltak, ők segítettek a legtöbbet rajtunk.
Bajban ismerszik, meg ki is a barát.
Két nagy barátunkat meg kell becsülnünk, legalább őket. A többiek csak utánuk kulloghatnak...

Bikkin
Bikkin Day 2,001, 14:20

A szerbeket illetően igazad van, de már megbocsáss, Lengyelország? Nekik köszönhetjük a kettős eltörlést Izralex idején. A makedónok sokkal jobb barátaink voltak, lehetőségeikhez képest sokkal többet is segítettek. Makedón fenyegetőzést meg nem láttam.

Hun Carpathia
Hun Carpathia Day 2,001, 14:44

Részben igazad van, de csak részben! A lengyelek a népességüknek és erejüknek köszönhetően bónuszfüggésben voltak és vannak, többször is fontosabbnak tartották azok megtartását, mint a nekünk nyújtott segítséget. Ezzel is tisztában vagyok. Viszont összességében kell rájuk is tekinteni, nem csak egy-két kiragadott eseményből általánosítani. A közelségüknek köszönhetően több esetben is segítettek akár a románok vagy a törökök ellenében is. Románokat is eltöröltük a segítségükkel.
Te régebben játszol itt, ezeket neked jobban kell tudnod!
Nem tudom, hogy milyen lengyel fenyegetőzésről tudsz, amiről én nem.

Darth Dexx
Darth Dexx Day 2,001, 09:37

"Így viselkedik egy igazi barát?"

Erről a kérdésről a lengyel és szerb román mpp jut eszembe.

Shiranui 94
Shiranui 94 Day 2,001, 09:46

véleményem szerint kicsit más a helyzet azzal. Románokat igen, az ellenségeinknek tartjuk, azonban célunk, hogy ne harcoljunk velük. Ezért is nem értem meg miért tartjátok ekkora bajnak az MPP-t. Ezzel azt értük el, hogy nem fognak ránk heccből NE-t adni, mert azzal kiütnék ezeket az MPPket.

Hun Carpathia
Hun Carpathia Day 2,001, 10:03

Így van!

Darth Dexx
Darth Dexx Day 2,001, 10:10

"Románokat igen, az ellenségeinknek tartjuk, azonban célunk, hogy ne harcoljunk velük."

Mi ez a királyi többesszám? Az én célom akkor szűnik meg Románia ellen harcolni amikor eltöröltük őket.

Shiranui 94
Shiranui 94 Day 2,001, 10:13

akkor az a célod már megszűnt, mikor ICS alatt eltörtölük őket párszor.

Bikkin
Bikkin Day 2,001, 14:21

Ezt MPP-kötés nélkül is elérjük.

DwarFHuN
DwarFHuN Day 2,001, 09:55

más nem juthat, mert nemrég még nem voltál itt :]

Darth Dexx
Darth Dexx Day 2,001, 10:10

ja csak 4 éve van ilyen olyan karakterem : D

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,001, 10:13

Mi volt az első dolguk, mielőtt megkötötték ezt az MPP-t? megkérdezték a magyar kormányt, hogy mit szólnak hozzá. Többször is a tárgyalások során. Minden alkalommal igent mondott minden magyar kormány, aki csak meg lett kérdezve. Mi hát a probléma?

Továbbá a közelmúltbéli felmérések mind kimutatták egytől-egyig, hogy a magyar lakosság többsége nem ellenzi a TWO-román MPP-ket, csak a magyar-románt, de az meg úgy látom, hogy nincs.

DrFeherKonrad
DrFeherKonrad Day 2,001, 13:38

Döntsétek már el, hogy most megkérdezték, engedjük-e az MPP-t, vagy kész tények elé állítva közölték, hogy meg fogják kötni. Mert beszéltek mindent.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,001, 15:33

megkérdezték és rábólintottak a magyar vezetők. nincs másik verzió, mert ez így történt. ha kell, szerzek logokat is a bizonyítására.

szenzorosintegracio
szenzorosintegracio Day 2,001, 15:36

Pont ez a probléma hogy a kormányunk többször is igent mondott. Ezt sose fogjuk megbocsátani.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 21:40

A magyar kormanyt ugy kerestek fel, hogy 90% megkotik az MPPt akarmit mond. Szoval kesz tenyek ele allitottak. A szerbek utolagos mosakodasa a magyar kozvelemeny elott csak tovabb rontja a helyzetuket. Ne gondolja mar senki, hogy az erep legerosebb allama aszerint alakitja a diplomaciajat, hogy mit mond a magyar kormany. Ennyi erovel akkor kenjuk mi is mindent a szerbekre. Azt hiszitek, hogy 1 hirtelen jott otlet volt az MPP?Mar honapok ota keszitettek elo, es fuggetlenul a magyar kormanytol meg lett volna kotve, ahogy megkototte a lengyel, szloven, angol kormany is minden kerdezes nelkul.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 22:13

http://www.erepublik.com/en/article/-1-2260654/1/20#comments
Szerbek eppen visszautasitjak a gorog MPPt mert az veszelyeztetne a bonuszokat.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,002, 02:38

de fölösleges arról beszélni, hogy mi lett volna ha a magyar kormány nemet mond, mert megkérdezték és igent mondtak, szóval innentől kezdve minden más hipotetikus fejtegetés fölösleges és tévútra vezet.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,002, 02:40

Nem felesleges mert akkor is meg lett volna kotve ha nemet mond.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,002, 02:45

szerencsére ezt már sosem tudjuk meg.

és szerintem fölösleges a történelmet "mi lett volna ha" szemüvegen át nézni, mert nyilvánvalóan nem változtathatjuk meg az eseményeket, így azt sem tudhatjuk biztosan, hogy mi történt volna ellenkező értelmű döntés esetén.

DwarFHuN
DwarFHuN Day 2,001, 09:54

Jó, vote.

Momcilo Trkulja
Momcilo Trkulja Day 2,001, 10:09

Times have changed, dear Hungarian friends. We must make new friends. I hope that you will get along with Romanians. If you don't, we will always choose you over them. Hail Hungary! Hail Serbia! Szeretlek

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 10:10

gorogok a legmocskosabb nemzet a roman utan ebben a jatekban, nekik koszonhetjuk a legtobb vereseget

DwarFHuN
DwarFHuN Day 2,001, 10:16

de szemetek, hogy a szövetségeseik mellett ütöttek. érthetetlen

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 11:51

es akkor ez mindent elsimit?Romanok is ezt tettek akkor most boruljunk a nyakukba?

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,001, 10:17

hát ezután majd nekik köszönjük a legtöbb győzelmet akkor :] Persze csak a szerbek és a lengyelek után.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 21:37

A logikad szerint akkor mindenki mindenkivel szovetsegben kene legyen. Ha egy szovetseges egyetlen ismerve az, hogy ut a szovetsegese oldalan.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,002, 02:36

mondjuk én ezt megközelítőleg sem mondtam, és olyat sem, amiből ezt a következtetést lehetne levonni.

Dio Draken
Dio Draken Day 2,001, 10:56

Nem hinném... románok és horvátok többet tettek ezért.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 11:51

azok az olcsojanosok?Szerinted kinel van a penz?Gorogoknel van 10 romper.

Bikkin
Bikkin Day 2,001, 14:23

Semmi gond nincs a görögökkel. Ősellenségeink, és keményen harcoltak ellenünk mindig is - persze csak MPP-ken át. De tiszteletre méltó az állhatatosságuk - mint egyébként a miénk is.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 21:35

En nem latok tiszteletremeltosagot abban ha valaki csak a penzet hasznalva letankol csatakat.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,001, 15:32

egyébként ebből is látszik, hogy jó vásárt csináltunk velük. egy ország, aki alapból erős, sok pénzes tankja van és még előszeretettel segít a szövetségeseinek. Ebből a macedónokra maximum 1 mondható el.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,001, 21:45

Macedonoknal is vannak penzesek boven meg bolgaroknal is. Szoval a gorogokert elveszitunk ket eros orszagot is. Tenyleg jo vasar volt. Bar maga a kifejezes is undorito szamomra. A baratsag nem vasar kerdese szerintem.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,002, 04:45

hát a barátság szerintem se, csakhogy itt nincs barátság

Eheslo
Eheslo Day 2,001, 11:45

A szitu nem egyik napról a másikra alakult így, hanem sok sok "munkátok" van benne ics, mire ezt kirotyogtattátok a jeti haverjaitokkal.
Van olyan rác, haverotok, aki szerint ez a t5rutyi a múlt év augusztusától rotyog.

Tehát itt sok sok lépés történt innen is onnan is, hogy ellenségekből szövetségest kreáljatok és szöviből ellenséget.
Sosem tudjuk meg már, ki lépett elsőre.
Amire emlékszek, az az, hogy a sutyi polákok a makikat gyalázták és viszont, meg persze arra, hogy a rácok a köszövói szavazás óta barátok a jetikkel és nektek erre sosem volt egy szavatok sem, holott a sunyxi békéitek egy részében a rácok is nevesytve voltak. Ennek ellenére a rácok sosem adtak be NE-t a jetikre.
Ebben a mostani halomban nyilvánvalóan nem csak a ti beteges amoralitásotok játszott közre, hanem haverjaitok a jeti eistenek és kápóik is kavarták veletek együtt, megpersze hasonlóan amorális társaitok a two vezérkarban és a cot-ban is.
Tehát sokatoknak sok mocskos melója van ebben a halomban ami lassan elborít minket.

A folyamat és a kiindulópont a lényeg, minek során a sunyulás, a hazugságok, a manipuláció minden eszköze bevetésre kerül a jetik spájzba csempészésére és a mára kialakított "kész helyzet" elérésére.

No ez az igazi mocskos meló és ettől hányok akár a magafajtákról, akár two-s és cot-s méltó párjaitokra gondolok.

Ott kell tehát a magadfajtákat pusztítani a játékon belül ahol csak lehet, ott kell nektek ártani, ahol csak lehet, mert semmiből nem tanultok és semmiből nem értetek, csak ha a hasznotok elmarad, befolyásotok, hatalmatok csökken.

No ezeket kell lenullázni mielőbb és akkor eltűntök, mint a kámfor a jeti , tót, görög haverjaitokhoz. DD

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,001, 11:53

Magasztos és előremutató cél Éhesló módra: elpusztítani mindazon játékostársainkat, akik nem úgy gondolkoznak, mint mi.

Sajnálatos, hogy vannak emberek, akik így gondolkoznak.

Eheslo
Eheslo Day 2,001, 11:55

ics, bár kétségtelenül a legnagyobb arcod van közel s távol a semmi gerinced és becsületed mellé, de még te és a pár zombitársad. akikkel ezt a mocskot rotyogtatátok sem vagytok mindenki.
Szóval ha érted, ha nem: a hal a fejétől bűzlik már 4 éve...

Bikkin
Bikkin Day 2,001, 14:26

A ti bűnötök a manipuláció. Néhány emberke mind a CoT, mind a 2 oldalán úgy gondolja, hogy ha kedve tartja, akkor barátot barátnak ugraszthat és keblünkre öleltetheti az eddigi ősellenségeket. Elhiszem, hogy hónapok óta főzitek, és hogy mindkét oldal sokat dolgozott azon, hogy idáig jussunk.
Valóban undorító férgek vagytok.

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.