Ambient on/off
Join eRepublik

[VAZNO] revizija odluke o kreditiranju i sastanak privredne komore

44 Day 728, 23:01 Serbia
Poštovani eGradjani i eGradjanke,

Da predjemo odma na stvar.
Uoči izlaska mnogih članica PEACE GC, uključujući i nas,
program za kreditiranje upgrade-a firmi će na žalost opet morati biti suspendovan.

Usled trenutnog raspada trenutnog saveza PGC i naseg napuštanja, kao i napuštanja
velike vecine jakih drzava, odlučeno je, zarad opšte bezbednosti, da ne izdajemo kredite dok se
situacija sa novim savezom ne reši. Nadamo se da razumete naš stav.

Program NIJE sasvim obustavljen te i dalje pozivamo zainteresovane za licence za izvoz da se
registruju i jave "Privredna Komora eSrbije".

Ministarstvo finansija preko "Privredne komore eSrbije" Vas ovom prilkom obavestava da je
u cetvrtak u 20 casova sastanak proizvodjaca grain-a, bez obzira da li su u privrednoj kompori ili ne.
Ovo je veoma vazan sastanak pa bi molili privrednike da u cetvrtak oko 20h ukucaju /join #pks

rasprava ce sadrzati sledece tacke:
1. Pravilno regulisanje cena na osnovu kursnog kretanja.
2. Pravilno formulisanje plata usled ojacavanja dinara
3. pravilna kartelizacija trzista i sprecavanje ocaja koji ste napravili misleci da je bas super sto je dinar ojacao i da cete vise zaraditi time sto ni mrdnuti necete cene u dinarima i time mislite da cete zaradti vise.
4. na osnovu tacke 3. ako vec niste ostali bez para, bice vam objasnjeno zasto cete ostati bez para ako ne uskladjujete cene sa kursom.\

dakle proizvidjaci zita - cetvrtak 20h #pks !



Hvala.
aktuelni zamenik ministra - Ludak021

 
Report comments
 
bozapub
24
bozapub Day 728, 23:06

joj, idem ja da pokupujem hleb, dok mu još cena nije pala, jer što više platim, više ide u državnu kasu, zar ne?

 
Anunnaki OR
Or
Anunnaki OR Day 728, 23:08

Pozuri samo!

 
Tiberie
35
Tiberie Day 728, 23:10

obicna patka
pare za kredite svakako niste ni imali
a kako vodite drzavu ni za te nove saveze se nece naci...

 
Delilah Julius
23
Delilah Julius Day 728, 23:41

Lopovi!

 
Zlatar
32
Zlatar Day 728, 23:55

Jako losa situacija. I monetarna i fiskalna politika su u totalnom rasulu. Onim nevestim pomeranjem kursa samo je pogorsana situacija. Svega par stotina golda odrzava ovaj kurs na MM, a najsmesnije je da NBS zato prodaje zlato za dinare(?!). Cirkus.
-Za one koji se manje razumeju, NBS ne treba nikada da kupuje dinare, jer jedina moze da ih stampa!

A siguran sam da ni ovu budzetsku potrosnju ne moze jos dugo da se odrzi.
Sa rezervama zlata na ovako niskom nivou, Srbija je u ozbiljnim problemima. Nadam se da ste toga svesni.

 
Mcsam
24
Mcsam Day 729, 00:45

@ Zlatar
Svesni naravno, ja sam otisao s mesta ministra, jer nemam dovoljno vremena da radim ovo, a i ne mogu da radim pod pritiskom. Kad kažem <b>pritiskom</b> mislim da nisam ja krojio monetarnu politiku uopšte, vec neki treći ljudi.

 
Zvekan
25
Zvekan Day 729, 00:50

Mudro zbori Zlatar ... I pazite kome dajete kredite za licence, tj. za koje trziste. Ljudi su od ultra profitabilnog ruskog grain trzista napravili ultra neprofitabilno kao i u Srbiji obarajuci nekontrolisano cijene kao i ovdje. Ako je vlasnik firme neinformisan i zeli da baci zlato zbog nedovoljno informacija, nemojte mu davati novac jer ga nece moci vratiti normalno, nego ce posudjivati od prijatelja, trositi zlato od medalja, a nama ne treba da slabimo vojnu moc svojih igraca zbog njihovih glupih poslovnih poteza ... Ukratko, budite inhibitor neinformisanim i glupim poslovnim odlukama

 
Lunatic2903
36
Lunatic2903 Day 729, 01:31

vout!

 
MoonChe
42
MoonChe Day 729, 01:52

Zlatar i Milan Vuckovic

Pa normalno je da nbs mora da kupuje dinare sa mm?! O cemu vi jbn pricate?! Da siguran sam da treba vratiti kurs na 0.013 to je jedino resenje, jel znate koliko sad vredi onaj 1 milion rsd sto je bankar ubacio do sada?! Vredi 2-4k golda vise nego pre, jednostavno nbs mora te dinare skloniti na neko vreme sa trzista ukoliko oce stabilan kurs, jer vise nema izvoza zita, nema vise stranih organizacija koje su dnevno ubacivale golde jer su im trebali dinari za zito ako ste tako dobri ekonomisti to bi trebali da vidite. Kao sto bi svaki ekonomista trebao da vidi i da se smanje budzeti, jer oni sada vrede vise, no u to ne ulazim.

A ti Milan Vuckovic zar nisi ti jedan od onih pokretaca kartelista naseg zita i podizanja cene?!(izvinjavam se ako gresim).

Mcsam LoL koji su ti treci ljudi daj imena pa da njih napadnemo?! A do tada si ti jedini krivac

 
Milan Vuckovic
32
Milan Vuckovic Day 729, 02:04

MoоnChe,

уз дужно поштовање, немаш појма о чему причаш! Како то НЕМА извоза жита??? Распитај се мало, немој да причаш оно што није тачно (ја, на пример, извозим жито, не продајем га више у еСрбији).

Ако НБС преко ММ директно упумпава голд (кога има и превише, зато је и курс овакав), уместо да КУПУЈЕ голд и ШТАМПА динаре, како се то зове??? И шта је ту нормално???

Узгред, кад научиш шта је картел, јави се и коментариши. Пошто има таквих теби сличних, ја у тој бајци више нисам, као ни моје фирме. Пошто су неки желели да зарад свог профита униште, а не побољшају тржиште и помогну му да изађе из кризе, само нек тако наставе да раде, али без мене и моје фирме у томе.

Прочитај овај чланак, можда ће ти бити јасније:
<a href="http://www.erepublik.com/en/article/potpuni-fijasko-sino-nog-sastanka-farmera-ali-tu-nije-kraj--1022243/1/all" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/potp[..]1/all</a>

 
Volim Partizan Org
Or
Volim Partizan Org Day 729, 02:16

@Milan Vuckovic

Ti ocigledno nista ne razumes..uzmi jedan bensic, prosetaj, lep je dan, ovaj trud ovde te nece nigde odvesti

 
MoonChe
42
MoonChe Day 729, 02:21

Milan Vuckovic

Uz duzno postovanje pre svega si bio u tim pokusajima organizacije vece cene,i pomalo nerealne.

Zita ima izvozi se gde sam ja to rekao da nema, nema vise preko organizacija tu je velika razlika?! Ja govorim o organizacijama iz onih zemalja u koje mi kao drzava ne izvozimo, jer smo jeftino zito i sto je bilo jako vazno velike kolicine te cena nije skakala kad dodje par organizacija. Oni su ti koji donose golde a ne vi koji izvizite, donosite i vi ali ne direktno preko mm. Kad to shvaite, shvatili ste vecinu problema.

&quot;Ако НБС преко ММ директно упумпава голд (кога има и превише, зато је и курс овакав), уместо да КУПУЈЕ голд и ШТАМПА динаре, како се то зове??? И шта је ту нормално???&quot;

Normalno je da nisi nista tacno naveo, golda ima manjka ne viska jbt shvati to i moze da potraje jos koji dan dok se sve ne stabilizuje.

Sto se tice kartela mozda se nisam dobro izrazio, ali ste pokusavali da uspostavite cenu zita svi jednaku, tako se ne vodi privreda, koliko se secam 0.75 rsd za q2 (mozda gresim) dok su neki prodavali po 0.55 ili tako nesto, dakle sta tebi tu nije jasno? Osim sto ste pokusali da ostvarite veci profit naustrb domacih pekara a izvozili ste u druge zemlje po njihovoj ceni.

 
Milan Vuckovic
32
Milan Vuckovic Day 729, 02:40

У праву си, има мањак злата, ја сам погрешно написао у претходна 2 коментара.

Али сам видео пре пар дана понуду НБС-а да продаје 49.990 Динара по курсу од 0.016 голда. Имам и слику тога. Шта је онда то? Има мање злата, а НБС КУПУЈЕ и то мало злата???

И опет ниси прочитао чланак који сам ти навео. Нисмо ми тражили ништа осим да се нађе стратегија како ће тржиште функционисати. Значи - СТРАТЕГИЈА, која је за циљ имала постепено повећање цене, наравно, јер је постало неисплативо радити са ценама испод 0.70 Динара. Уз то смо имали и подршку пекара за ово, тако да нисмо радили ништа на њихову штету, јер су они већ пре тога повисили своју цену хлеба, тако да се сви уклапају.

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 02:53

Šest štampanja para za 20 dana. Najmanje tri nepotrebna a zadnja dva katastrofalna. Totalno poremećen balans posle zadnje štampe. Onaj ko je dao nalog za štampanje nosi odgovornost za ovo stanje. Posle zadnjeg štampanja sam se isključio i iz praćenja situacije. Za sedam do osam dana bi trebalo da se stabilizuje situacija i privreda apsorbuje dobar deo dinara, ako nekome opet ne padne nešto genijalno na pamet što nije isključeno.

@Mcsam
Prihvatio si rad u vladi koja je imala za legitimni cilj štampanje para radi što &quot;većeg obrta dinara&quot; ma šta to značilo i odbrane od napada na MM isto šta god to značilo. Nisi rekao ništa protiv toga tada.
Najgore je što i dalje verujete da niskim kursom više koristi činite eSrbiji i na tu vodenicu sve okrećete i takav kadar dolazi na čelo ekonomskog tima i eSrbije. Kada napravite da kurs treba da bude 0.014 ili manji umesto da bude suprotno, onda se tek postavi pitanje gde smo pogrešili?
A najbolji su ovi što bi stvarno vratili na 0.014 ili još manji kurs.

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 04:03

@Mong
U pravu si od prve do poslednje reči. Nadam se da ćeš biti u narednom timu za očuvanje i čak sniženje kursa ako je potrebno.
Eto meni nije uspelo nikada da budem u timu za podizanje kursa.
Vi koji ste za očuvanje kursa pa čak i za sniženje samo se menjate na ovoj traci zvana Vlada. Nadam se da ćeš biti sledeći branilac ove ekonomske politike.

A ionako sada smo od mogućnosti podizanja kursa udaljeni kao do meseca.

A da nam je sada na računu 1500 zlata više, kažeš to ne bi imalu nikakvog uticaja na kurs i mogućnost kontrole kursa.
Mong shvati, zlato se prži pri štampi (NESTAJE ZAUVEK) a dinari ostaju dali u opticaju dali negde neiskorišćeni, ali ostaju i vrše pritisak koji. Mora postojati balans koji zavisi od jačine privrede, broja stanovnika i na kraju vojnog cilja koji politički vrh ima postavljen pred sobom.

 
Grunf
31
Grunf Day 729, 04:19

Ja bih se potpuno slozio sa politikom koju vodi vlada, ali bih molio da mi pokazete rezultate. Trenutni rezultat je da zemlja sa 18+k ljudi ima na racunu 1244 golda, sto je sramotno kada se uporedi sa zemljama koje imaju 50% manje ljudi!!! Eto to je rezultat vaseg teoretisanja, zbog toga zemlja stoji, a i ne moze da makne sa takvom zalihom golda.......

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 04:20

@mong
Budžet dok god ne izlazi iz okvira prikupljenih poreza ne vrši pritisak na kurs. Voleo bi da neko iz vlade kaže da li su zadnjih dana prekoračivali naplaćene poreze. To nisu bačene pare. To su uglavnom zalihe za ratna dejstva. To je najsigurnija rezerva koja meri trenutno najmanje 2k zlata rezervi u robi i oružju. To ne dirajte za živu glavu ako ne prelazi naplaćene poreze. Smanjenjem budžeta ugrožavate odbranu zemlje.
Nije zlato sve što sija.

 
Mong
25
Mong Day 729, 05:04

@rodjak

Pročitaj prvo šta sam napisao pa komentariši i ne izvrći moje reči. Citiraj me, molim te, gde sam rekao da sam protiv podizanja kursa, ili čak za njegovo snižavanje.
Samim podizanjem kursa država gubi novac, a sada se pokazalo i koliko. Ja jesam za jačanje dinara, samo je pitanje kako to izvesti. Potrebno je utvrditi prioritete, a oni po mom shvatanju idu ovim redosledom:

1. Obezbediti dovoljnu količinu dinara radi stabilnosti i sigurnosti (ne znam koliko imaju odvojeno sa strane, a da li je to dovoljno je stvar procene)
2. Obezbediti dovoljnu količinu zlata
3. Podizati kurs i to kada se steknu još neki uslovi, o kojima ne bih tupio ovde

Problem je što niste želeli da shvatite da država gubi novac jačanjem dinara, pa samim tim ni zlato nije bilo obezbeđeno za tu svrhu. Tih 1500 zlatnika što pominješ bi naravno imalo uticaja, ali ih je trebalo obezbediti prvo. Ne vidim stvarno zašto se žurilo toliko sa ovim jačanjem kursa...

rodjak:
To ne dirajte za živu glavu ako ne prelazi naplaćene poreze. Smanjenjem budžeta ugrožavate odbranu zemlje.
==================================

Sa ovim se slažem donekle. Ne može budžet biti isti pri kursu 0.014 i 0.016, naročito ako je taj skok izveden veštački i u kratkom periodu. Pitanje je samo da li ga pokrivaju porezi i ako je tako OK, samo nisam stekao utisak da ljudi u vlasti imaju kompletnu predstavu o tome (čak sam prilično siguran da nemaju ). Ali čak i da ga pokrivaju, a ostanemo bez sredstava, ubeđen sam da je bolje smanjiti budžet na kraći period nego vraćati kurs nazad. Prevelika je razlika između 0.015 i 0.016.. da je 0.031 recimo, ne bi bilo tolikih problema.

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 05:59

@mong
&quot;...Problem je što niste želeli da shvatite da država gubi novac jačanjem dinara...&quot;

Ko smo to mi? Nije mi jasno?

Problem je što vi (mislim na sve kreatore ekonomske politike i njihove istomišljenike) niste želeli da shvatite da država držanjem niskog kursa i stalnom štampom gubite mogućnost otkupa zlata. Za dvadeset dana šest puta po 500 zlata!!! Još koliko treba Mong po tvojoj proceni štampati da bi se zadovoljio uslov 1 ako predpostavimo da nemaju nigde štekove?

 
Igorcheee
35
Igorcheee Day 729, 06:03

OCEMO PAREEE u NBS, RODITE IH!!!!!1111111

 
Milan Vuckovic
32
Milan Vuckovic Day 729, 06:06

Једна практична констатација:

ако се сада повећа вредност Динара (са 0.016 на, рецимо 0.017 Голда), то ће директно утицати на све извозно оријентисане фирме које, такорећи, зарађују тренутно само на курсним разликама.

Мој савет свим извозним фирмама је да не мењају директно валуте (рецимо HUF за RSD), већ да ПРВО КУПЕ ЗЛАТО од изворне валуте коју желе да мењају, па то исто злато продају за Динаре. Тако ће, ем више зарадити (проверите сами), ем помоћи држави са количином злата које пристиже на ММ.

Ја тако радим већ нешто мање од месец дана, али имам утисак да сам један од ретких који су ово овако скапирали.

 
Volim Partizan Org
Or
Volim Partizan Org Day 729, 06:31

@rodjak

Ne razumem zasto napadas Monga za nerazumno stampanje dinara?

Problem je u alavosti drzave za brzim goldom i privrednika /pomesane sa neznanjem/, koji nece /i ne znaju/ da usklade plate i cene sa novim kursom dinara, pa tako kukaju da su cene male kolike god one bile u odnosu na gold. Mislim da se svi slazu da kurs treba da bude visi i da dok je nizak ne treba preterivati sa stampom kao sto se radilo u poslednje vreme.

@McSam

Ko su ta treca lica, o cemu se radi?
Hocete li ikad preuzeti odgovornost za bilo sta na pravi nacin?

 
Turista Paradajzer
29
Turista Paradajzer Day 729, 06:35

Gross Domestic Product

This formula calculates the gross domestic product (GDP) of a country within the last thirty days.


GDP = C + G + L + S

* C: (Cost of creating a company) × (Number of created companies)
* G: the total Gold invested by the general managers from your country in company upgrades
* L: (Cost of buying a license) × (Number of purchased licenses)
* S: the total value of sales made by companies from your country to internal and external market (☉S = Value of sales × RER)
Pa vi ne kreditirajte seronje.Glupavi napadi na Slavoniju.Covek sa vise naloga pukne silne pare,koje su donirali naivni i kaze izvinite.Sta bre izvini,dresi kesu i sa RL novcem nadoknadi gubitak.Sad ce akcija donirajte za eSrbiju,budi patrijota i sl.Uzasni ste!

 
Mong
25
Mong Day 729, 06:41

rodjak:
Problem je što vi (mislim na sve kreatore ekonomske politike i njihove istomišljenike) niste želeli da shvatite da država držanjem niskog kursa i stalnom štampom gubite mogućnost otkupa zlata.
==================================

Čoveče, da li shvataš da uopšte nije tako jednostavno podići kurs kao što ti misiš??? Država u početku gubi previše novca, koga nemamo. A gde su tu ratovi? Ne znam stvarno kako si zamislio to podizanje kursa o kome pričaš sve vreme. Jel shvataš da je država u gubitku bar 2k g u par dana zbog ovog skoka? Pa ti računaj koliko je potrebno izdvojiti kada bi se išlo ovim tempom. Tu je 1500 g o kojima pričaš sića... A da ne pričam kakvog uticaja ima na privredu.. I mislim da treba obezbediti min 6k g u dinarima pre nego sto krenemo da radimo bilo sta ozbiljnije.

I rodjak, moja izlaganja sta i kako mislim da treba si imao prilike da procitas na milion mesta, ali ja od tebe samo cujem da treba podizati kurs i po koju kritiku. Daj reci kako mislis da treba izvesti to jacanje, zivo me interesuje..

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 06:50

@mong
Budžet treba da bude u visini prikupljenih poreza bez obzira na kurs.
On treba da zavisi od prikupljenih para a ne od kursa.

Zaista se slažem sa tobom Mong. Ali izgubili smo vreme. Lipecova i Von martinova vlada su se gubile u dinarima. Nikada nisu na vreme odštampali ni jednu tranšu dinara i to je bio najveći problem i najveća tadašnja kočnica. Ali upravo je to bio trenutak kada je najlakše bilo dovesti kurs na iznad 0.02 što sam od sveg srca želeo i navijao za to. Tada su bili lomovi zbog hronične nestašice dinara. Tako da se veoma lako moglo prebaciti na željeni kurs sa malo zlata.
Desert je prošlog meseca imao fantastičan tajming štampe koji je rezultirao otkupom od preko 3k zlata i više od 2k zlata na lagerima u državnim orgovima. Mogu reći da smo bili najbliži blagostanju. Bilo je fantastičan trenutak za još veći napredak. Onda su počele priče o napadima na MM i Desert totalno menja umerenu ekonomsku politiku i počinje da besomučno štampa dinare. Šta se desilo sa njim ne znam ali smo vraćeni tri koraka unazad.

Tako Mong sa tvojom umerenom i pametnom pričom dolazimo na početak.
Do tvoje tačke dva nikada ozbiljno nismo došli tako i da sumnjam da možemo na taj logičan i fini način.
Zato sam za preskakanje i lomove prko kolena jer nemamo vremena. Neće bejbi bumovi da nam se stalno dešavaju, a dinari će nam ostati kao omča oko vrata.
Treba stati i ove dinare iskoristiti. Malo više stagnirati iskoristiti ove luftove oko nove podele sveta i krenuti što pre u otkup zlata. Ili izvaditi RL novac i kupiti zlato.

 
MoonChe
42
MoonChe Day 729, 07:20

@rodjak

&quot;Desert je prošlog meseca imao fantastičan tajming štampe koji je rezultirao otkupom od preko 3k zlata i više od 2k zlata na lagerima u državnim orgovima.&quot;

I sta sa tim?! Pa to je jedan od vecih razloga zasto ne sme da se ide na veci kurs jbt, kontas li ti da ako odemo na 0.020 ti dinari vrede gomilu vise golda, odakle nam da to sve absorbujemo u nbs?! Jednostavno treba par dana da se smanji ubacivanje dinara, pa i ispod granice prihoda od poreza, bas zato sto je u prethodnom periodu ubaceno previse dinara a nema golda da to pokirje po vecem kursu. I ovi odstampani dinari ne predstavljaju nikakav problem, barem ja ne vidim kako mogu predstavljati dok su god na nbs racunu a ne na mm.

@Milan Vuckovic

Ne razumem te, povecas plate, povacas cenu hleba i zita i sta time dobijas!? Prakticno je sve isto samo se vise para obrce jel to?

 
Milan Vuckovic
32
Milan Vuckovic Day 729, 07:23

MoonChe

Није баш тако, али и ако тако поставиш ствари, то значи да се већим обртом новца, убира више пара кроз порезе. То је бар основна математика.

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 07:34

@MoonChe
&quot;...I ovi odstampani dinari ne predstavljaju nikakav problem, barem ja ne vidim kako mogu predstavljati dok su god na nbs racunu a ne na mm.&quot;

Ovi odštampani dinari su napravili psihološki problem. Da nisu naštampani niko ne bi pitao zašto je kurs 0.016 jer bi u NBS stajalo zlato.

A slažem se da nisu nikakav problem dok stoje u NBS. I nadam se da će tu i ostati do pravog trenutka.

 
Mong
25
Mong Day 729, 08:07

MoonChe:
I sta sa tim?! Pa to je jedan od vecih razloga zasto ne sme da se ide na veci kurs jbt, kontas li ti da ako odemo na 0.020 ti dinari vrede gomilu vise golda, odakle nam da to sve absorbujemo u nbs?! Jednostavno treba par dana da se smanji ubacivanje dinara, pa i ispod granice prihoda od poreza, bas zato sto je u prethodnom periodu ubaceno previse dinara a nema golda da to pokirje po vecem kursu. I ovi odstampani dinari ne predstavljaju nikakav problem, barem ja ne vidim kako mogu predstavljati dok su god na nbs racunu a ne na mm. X2

rodjak:
Ovi odštampani dinari su napravili psihološki problem. Da nisu naštampani niko ne bi pitao zašto je kurs 0.016 jer bi u NBS stajalo zlato.
===================================

Ako je psiha najveći problem, trebao si odmah da kažeš )
A dobro nam je poznato kakve probleme stvara nagomilano zlato umesto dinara..

Inače, to o čemu ti pričaš je haos. Pustiti tržište da presuši sa dinarima, i na taj način podizati kurs je po meni nenormalno. Kada bi se mm gledao izolovano mogli bi da pričamo o tome...
Priče o napadima na mm su realne. Desert je počeo da menja, kako ti kažeš &quot;umerenu&quot; politiku posle ona katastrofe za vreme bb-a i Slavonije, i to najbolje pokazuje u kakvom smo blagostanju bili. Ako je tebi pametno da dozvoliš strancima (čiraj Hrvati, Rumuni...) da počiste to malo dinara i podignu ti kurs koliko oni žele, igraju se malo sa nama, i onda te dinare prodaju po 50% većoj ceni, onda super..
Jednostavno mislim da je potrebno prvo obezbediti zalihe dinara, pa podizati kurs bez opasnosti od napada.

Odštampani dinari ne mogu biti omča oko vrata ni na koji način. Stalno raste potražnja za njima, dovoljno je održavati zalihe na jednom nivou, pa kada se stvore uslovi podići kurs i na taj način održavati nivo u odnosu na zlato bez štampanja.

 
Zlatar
32
Zlatar Day 729, 08:09

@MoonChe

Niko nije rekao da sam ja protiv podizanja kursa, ali ovo sto je uradjeno je posledica ne razumevanja kako stvari funkcionisu. Kurs je pomeren na silu i zato se sad trosi dodatna energija da se tu i odrzi. Sto govori cinjenica da je drzava najveci ponudjac zlata na MM-u. Znaci, ili odrzava sa tim neprirodan kurs ili je drzava postala mesetar sa narodnim zlatom sto je jos gore.
Nisam siguran da si shvatio mehanizam po kome drzava zaradjuje na promenama kursa i procesu stampanja.

@rodjak
Podrazumeva se da bi stampanje bilo razumno. Ja ne smatram da je drzava preterala ni u jednom momentu kada se o tome govori, vec milsim da je ne plansko podizanje kursa dovelo do ove krize zato sto su neki veliki 'znalci' smatrali da Srbija treba da ima kurs kao Rusija po sistemu 'videla zaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu'.

Sve u svemu, vidim da Mong zna o cemu govorim i to je obajsnio u svojim predhodnim komentarima da ja sad opet ne vezem slicnu pricu opet.

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 08:15

@Volim Partizan org

Prosto, kratko i jednostavno si rekao sve što mi razglabamo.
Doduše kad vidim tvoj org na MM sve mi je jasno.
U najpozitivnijem smislu da se razumemo.

Samo privrednici moraju da škartiraju radnu snagu. Kako mislite da vam neko radi u firmi sa manje od 90 zdravlja a da vi pravite zaradu i još kukate na cene, tražite kontrolisane cene proizvoda. Od koga u eMađarskoj i eIndoneziji tražite cene i da li možete tamo opstati sa radnikom od 55 zdravlja koji ponosno radi u vašoj firmi.
Ova igrica nažalost poznaje od socijalnih kategorija samo dobrovoljnu donaciju. Ako vi želite da donirate svoje radnike to je vaš problem a ne problem države. Za početak otpustite radnike ispod 90 zdravlja. Videćete čudo posle toga.
A posle jurite državu da nam obezbedi trening ratove da svi mogu da rade sa zdravljem blizu 100.


 
Bora111
24
Bora111 Day 729, 09:20

ja imam najjednostavnije i najdelotvornije resenje, koje uporno ponavljam ali niko nece da slusa - smanjite budzet vojsci

 
Ministarstvo ekonomije Srbije
Or
Ministarstvo ekonomije Srbije Day 729, 10:29

&quot;Али сам видео пре пар дана понуду НБС-а да продаје 49.990 Динара по курсу од 0.016 голда. Имам и слику тога. Шта је онда то? Има мање злата, а НБС КУПУЈЕ и то мало злата???&quot;

NBS to drzi na MM, ne prodaje, ne moze da dodje na red za prodaju, a ako dodje (a nema sanse da dodje) pomerice se ponuda na poslednje mesto. Da malo pratis MM ne bi dzaba morao da lupas print screen

 
Vukasin Mileusnic
23
Vukasin Mileusnic Day 729, 10:33

Bitno da se od svega, ministar osvrnuo samo na gore citirani komentar... postaje simptomaticno ovo zabadanje glave u pesak.

 
rodjak
37
rodjak Day 729, 10:34

@mong
Da ponovim onda pitanje pošto vidim da se uopšte ne razumemo:
Još koliko treba Mong po tvojoj proceni štampati da bi se zadovoljio uslov 1 ako predpostavimo da nemaju nigde štekove?

 
Ministarstvo ekonomije Srbije
Or
Ministarstvo ekonomije Srbije Day 729, 10:38

@Vukasin:

Nisam u poziciji niti zelim da se javno preko komentara raspravljam. Samo sam skrenuo paznju na to da je tih 50.000RSD tamo za svaki slucaj, a ne da mi mesetarili na MM. Zasto mi to ne mozemo prodati pri mirnodopskim uslovima najbolje ce objasniti Mong, MoonChe ili neko njima blizak.

Postovanje svima.

 
MoonChe
42
MoonChe Day 729, 11:24

Milan Vuckovic

Није баш тако, али и ако тако поставиш ствари, то значи да се већим обртом новца, убира више пара кроз порезе. То је бар основна математика.


***
Sto mu se svodi na isto man, manje para pri visem kursu ili vise para pri manjem kursu. Osnovna matematika

****
Zlatar


Nisam siguran da si shvatio mehanizam po kome drzava zaradjuje na promenama kursa i procesu stampanja.

****
U pravu si predajem se man. Nisam shvatio, lakse je bilo po 0.013 pokupiti zlato za 2-3 dana od stampanih dinara.
Drzava sada trenutno gubi ali ce za nekih 10-ak dana poceti da dobija, sve ima svoj proces koji se vec smiruje i stabilizuje.

****
&quot;Али сам видео пре пар дана понуду НБС-а да продаје 49.990 Динара по курсу од 0.016 голда. Имам и слику тога. Шта је онда то? Има мање злата, а НБС КУПУЈЕ и то мало злата???&quot;

Ovo sam nekako preskocio. To je po meni pametna monetarna politika, da banka prodaje dinare ne da kupuje golde kao do sada.
A ti se i dalje igraj u paintu ili tako nesto

 
Mong
25
Mong Day 729, 11:26

rodjak:
Da ponovim onda pitanje pošto vidim da se uopšte ne razumemo:
Još koliko treba Mong po tvojoj proceni štampati da bi se zadovoljio uslov 1 ako predpostavimo da nemaju nigde štekove?
=================================

Ne mogu stvarno da bunarim po orgovima, ali mislim da je 300k vidljivih dinara neki minimum po ovom kursu.. ali to ne vezujem za jačanje dinara samo, već smatram da je opšti uslov. MoonChe je pre krize na mm-u upozoravao u nekoliko navrata da gomilaju bespotrebno zlato, a da nemamo dinara, i pogledaj šta se desilo. Ne mogu da verujem da nekome opet smetaju dinari..

 
Zlatar
32
Zlatar Day 729, 12:24

@ MoonChe

Mislim da nije morala da dolazi u situaciju da gubi. Zaradjivace drzava i po visem kursu, ali smatram da cinjenica da nam je kurs relativno nizak je samo odlicna prilika da se maksimizuju zarade.
Onda samo ostaje pitanje zasto je bas poslednji skok kursa izazvao ovakav potres? Sta nije valjalo? Mozda se i slozimo...

 
MoonChe
42
MoonChe Day 729, 13:44

Zlatar

&quot;Zaradjivace drzava i po visem kursu, ali smatram da cinjenica da nam je kurs relativno nizak je samo odlicna prilika da se maksimizuju zarade.&quot;

****
Svoje znanje si ovde rekao, sve te maxi zarade su i dovele do ovoga, inace ovo je upravo jedan od manje bolnih prelaza na visi kurs.
Jednom sam rekao i ponovicu ono upumpavanje dinara u velikim kolicinama sada se vraca u obliku bumeranga, i to nbs mora da absorbuje i privreda, ali sada ne vise po 0.013 i 0.014 vec po 0.016, sto je sada mnogo vise golda. Greska uopce nije u ovoj vladi i ovom ministarstvu sadasnjem nego u prethodnim.(po meni ovo za sada radi dobro, mozda samo da se smanji budzet na 5 dana da se brze stabilizuje i ovako budzet vredi vise, ali ne smanjivati budzet na bebama na bednih 5 rsd za nove igrace i 1 rsd min. plata vec budzet za vojsku, nece niko propasti za 5 dana niti biti na gubitku)
Seti se samo onog udara za vreme bitke za Slavoniju, moglo se tada stabilizovati odmah na 0.016, dinari su bili kupovani,smanjenji na mm, golda je bilo i previse sa druge strane, ali se posle toga moralo upumpati jos 200k (mozda i 300k) dinara do sada po 0.015 cisto da se po nekoj teoriji dodje do brzog golda. Sto se sada vidi kao jako lose, no nbs ce to da povrati samo treba vremena, pa cak i da zaradi. Da si citiao pojedine novine mi smo o ovome pricali jos pre evo vec 3 meseca, i tu niko nista sad ne moze da uradi.

 
Zlatar
32
Zlatar Day 729, 19:48

^^^^
Kakvo znanje??
Evo da ti objasnim posto ti izgleda nije bilo jasno. Nisam dosao ovde da pokazujem znanje niti da se sa tobom takmicim tako zadrzi diskusiju na nivou.
Nisam rekao maksimalne, nego maksimizovane sto opet znaci, optimalne u datim okolnostima. To je jedini zadatak drzave, pored toga da obezbedi stablnost u poslovanju kroz monetarne i fiskalne poluge. I da si razumeo o cemu pricam, shvatio bih da govorim o dugorocnom planu za kurs dinara, pa se samim tim ne radi o nekoj brzoj i rizicnoj zaradi vec prirodnom putu koji ova ekonomija prelazi, a dinar treba da prati.
Takodje ne znam o kakvom 'upumpavanju' dinara govoris, osim ako ne milsis na budzetsku potrosnju? Da ona je na opasno velikom nivou i to nas kosta dosta novca. U to gde sve zavrse te pare, ne zelim ni da ulazim. To je cista greska ove vlade i ni jedne druge.

Sve u svemu, ova i prosla Vlada su krive za ovu situaciju kako su se kljucevi MES-a setali kroz dosta ruku, a sa tim i ekonomska politika zemlje. Nesrecno poigravanje sa kursom da ne pominjem.
Upravo za vreme bitke u Slavoniji pokazana je sva pogresnost ekonomske politike vlade. Gde ti sad dolazis do teorije da je borba za kurs toga dana bila bazirana na zelji da se dodje do 'brzog' golda??!! Pa da su hteli profit i gold, sigurno ne bi prodavali na 0.015 i 0.016. Daj nemoj molim te, nismo veverice.

Ima golda u Srbiji, ali nije za prodaju po ovoj ceni. Tacno je da nam treba vremena da porgutamo ovu &quot;knedlu&quot;, kako ti kazes najbezbolnijeg prelaza. Predpostavljam da je sva debata o ekonomskoj politici samo zato sto je toliko fantasticno sve uspelo.

Privreda sama tera kurs da se penje kako ona jaca. Uglavnom kroz deflaciju. Onda se parama da dodtna vrednost prema goldu, zbog nominalne umanjene vrednosti proizvoda. Drazava treba da podrzava taj trend i da kroz njega uveca svoje zlate rezerve, jer upravlja tim procesom. Eto toliko je jednostavno ustvari.