Ambient on/off
Join eRepublik

[RO] Pe ei!!!

20 Day 693, 07:33 Romania
[EN]This is article is about using the excellent statistics available in-game for planning the military operations.

Plictiseala e de inteles. Dar ca sa stim ce-i de facut impotriva ei, hai sa ne uitam putin la statisticile excelente publicate de Bogdan_L.

In articolul « Top Country Reports » vedem o rubrica numita “ Citizens_w>40” si o valoare pentru Damage.

La unguri scrie 2.9 M, la indonezieni 2.35M iar la noi 2.05M. Ce inseamna asta ? Inseamna ca DACA fiecare cetatean cu wellness peste 40 (doar aia pot lupta) ar avea atatea arme q1 cate lupte ar putea da, ATUNCI ala ar fi damage-ul pe care l-ar putea provoca tara respectiva in lupta.

In luptele reale valorile ajung undeva pe la..10-15%. Atunci cand lupta e cu adevarat epica (gen California, North-Western Croatia, Slavonia), valorile urca pe la 50%. De ce ? Pentru ca :

1. Nu toata populatia e activa ;

2. Nu toata populatia activa are suficiente arme cate ar putea folosi. De exemplu nu toti cei cu wellness 90+ au 5 arme in fiecare zi.

Prima concluzie e ca statul care se organizeaza mai bine (adica face ca populatia lui sa lupte cat mai putin cu mainile goale) va castiga mereu in fata unui stat mai mare, dar mai prost organizat.

Pentru a doua concluzie o sa discutam un pic despre ce inseamna « Statul » in joc. Jocul nu e Lumea Reala. « Armatele » din joc sunt de fapt niste orguri + fabricile lor de armament + minele lor de fier. La acele fabrici si mine lucreaza niste oameni care s-au decis sa faca o mare echipa. Ei isi produc armele de care au nevoie. Ca sa poata sa faca asta, lucreaza pe 2 lei. La propriu !

Mecanismul este aproximativ asa: armele se vand pe piata, profitul (mai mare decat la o firma obisnuita, pentru ca salariile sunt 2 lei) este folosit pentru a le re-cumpara pe orguri. Apoi armele se distribuie de la orguri la cei care le-au produs.

Vanzarea, cumpararea si distributia se fac MANUAL. Cand o armata are 100 – 200 de oameni, distributia de armament inseamna 500 – 1000 de arme. Date DE MANA. Munca, nu joaca ! Asa ca aia care ati vrea ca « Statul » sa « va dea » (arme, paine, case, etc), aflati ca « datul » se face cu degetul pe mouse, obiect cu obiect. La circa 4000 de cetateni activi, cam cine ziceti voi ca a omorat pe Hristos ca sa aiba obligatia sa « va dea » ? (mda,stiu – de vina e Satana).

Si cu asta facem legatura cu subiectul : « ne plictisim, hai sa atacam pe careva ». Ca sa atacam fara sa o luam in freza, trebuie sa fim mai organizati ca ei. Ca altfel, la dezorganizare egala, numai Ungaria + Indonezia dau mai mult decat dublu fata de noi. Si PEACE mai are Serbia, Rusia, Franta si Brazilia (restul cateilor nu prea conteaza).

Armatele fac ce pot ca sa asigure un damage maxim. Dar asa cum am explicat, armatele nu pot sa treaca de o anumita dimensiune pentru ca dupa aia dureaza foarte mult distribuirea armamentului. Atat de mult incat armata de dezorganizeaza. Canalul se umple de « eu cand primesc armele pe care le-am lucrat » in timp ce comandantii au tot un singur aratator cu care sa apese pe mouse, indiferent cati oameni ar avea in subordine.

In plus, in general nu « militarii » urla ca se plictisesc. Pentru ca ei stiu treburile astea. Schelalaiturile vin de la « baietii destepti » carora « nu le da nimeni ordin ». Drept pentru care ei nu se baga in nicio armata. Dar in schimb urla ca sunt impozitele prea mari, salariile prea mici iar « Statul » nu le da arme. Si nici razboaie. Cu care arme ar lupta-n razboiaele alea ? (Ca impozitele sunt mari, salariile mici si armele scumpe, nu?).

Din fericire exista o solutie. Daca nu era, nu scriam articolul doar ca sa ma iau de cei « carora nu le da ordine nimeni ». Solutia e sa se stranga cate 10, sa puna fiecare 2.5 gold, sa-si faca un org si o firma de armament si sa-si produca « jucariile » singuri.

Daca 10 insi se reped sa fie patroni de 10 firme de armament de indata ce au acumulat 25 de gold, ne trezim in situatia de acum, cu multi intreprinzatori in faliment, urland ca sunt taxele mari si insuficiente razboaie.

Daca in loc sa faca asta, se strang cate 10, scot din buzunar doar 2,5 gold fiecare, se rezolva si o parte din supraproductie, precum si problema distributiei armamentului.

10 insi isi organizeaza usor impartirea pistoalelor in propria “cooperativa “. Si fiecare ramane cu 22,5 gold in buzunar, ca sa-si ia armament suplimentar de valoare mai mare, wellness pack-uri sau sa investeasca in producerea pe stoc, acum cand e fierul ieftin.

Daca in tara sunt arme mai multe decat la inamici si daca populatia e organizata in asa fel incat armele alea se si distribuie, atunci putem trece ca tavalugul peste 20 de PEACE puse una peste alta.

Doar un stoc mare NU e suficient. Mai trebuie si organizarea in grupe de cate 10, altfel pentru grosul populatiei va fi greu de luat 5 arme/zi din salariu. "Mana invizibila a economiei de piata" nu poate inlocui mana pe mouse a responsabilului cu arsenalul grupei.

Asadar mai intai "Traiasca cooperativele de productie !" Si apoi: "Pe ei, sa-i facem terci !"

 
Report comments
 
Satanutz
37
Satanutz Day 693, 07:42

Frumos articol

 
Dragsolux
29
Dragsolux Day 693, 07:44

Bravo, votat!

 
The Brigadir
22
The Brigadir Day 693, 07:45

De acord. Votat.

 
Dacia Felix
Or
Dacia Felix Day 693, 07:49

Ideea nu e rea ... dar vom deveni un stat militarizat. Painea cine o mai face ? ... cine mai culege granele ? etc,etc

 
Alecsandru010-org
Or
Alecsandru010-org Day 693, 07:50

Sau infiintarea unor unitati militare noi,prin dislocarea unor comandanti de la unitatile deja consacrate.De exemplu,luam unul de la PG,unul de la AIR,unul de la Soimii Patriei.Infiintam o unitate noua,are deja 3 oameni cu experienta isi mai aduna cativa adjuncti si treaba e rezolvata.

Mai raman VM si FAR care isi disloca la fel 2-3 comandanti caliti si se rezolva problema.

Unitatile acestea nu vor avea probleme in inlocuirea oamenilor lipsa fiindca tot timpul se afirma cineva prin unitati,cineva care merita si poate sa fie numit LIDER.

O sugestie,sper sa se aplice.

 
LeanaElaReloaded
20
LeanaElaReloaded Day 693, 07:51

toti in armata ca acolo e trai . propun infintarea cit mai multor unitati militare 'independente' .

 
Eximus
22
Eximus Day 693, 07:52

Votat !

 
LeanaElaReloaded
20
LeanaElaReloaded Day 693, 07:53

inca mai sunt bani la buget , ar fi pacat sa se duca pe apa sambetei si sa nu profitati voi , mari unitati armate 'independente'
spor la infintat unitati

 
Eximus
22
Eximus Day 693, 07:55

@Dacia Felix punem pariu ca tot o sa fie paine ? sunt sigur 100% ca cei care au acum firme de paine nu vor renunta. daca se si duc ceva arme la export ca sa se poata platii acei 2 lei, e treaba ca si gata

 
Alecsandru010-org
Or
Alecsandru010-org Day 693, 07:58

Leana,lenutzo nu mai da cu presupusu' ca presupun ca habar n-ai cati bani se duc la unitati.Multe abia respira cu banii de la stat si se descurca singure,asa ca...ciocu' mic si joc de glezne.

 
mumushummus
22
mumushummus Day 693, 08:24

Da, da! Si sa se faca multe, multe unitati independente si sa ne luptam cu foameaaaaaaaaa!
Pe bariiiiiiiiiiiicaaaaaaaaaaaddddddddddeee eeeeeeeeeeeeeee!

 
mihail.cazacu
36
mihail.cazacu Day 693, 09:02

Paine mananca tot eCetateanul.

Poanta cu painea e urmatoarea: o paine consuma o unitate de productivitate, o arma consuma 5. Deci un "brutar" face de 5 ori mai multe obiecte pe zi decat scoate un "armurier".

Exemplu numeric: o brutarie q1 cu 10 angajati de skill 4 lucrand la wellness 100 scoate 180 de paini. Din 24 de brutarii se poate hrani cam toata populatia activa. Adica eRomania are nevoie doar de 24 de firme food q1, cu 240 de insi. Restul pana la 4000 pot face altceva linistiti.

De fapt, guess what? Daca cei 240 de "brutari" ar fi militarizati, ar fi nevoie doar de O SINGURA FIRMA: intra 10, lucreaza, sunt concediati, intra alti 10, etc.

O singura firma de stat, cu un "Ministru al Alimentatiei Publice" si cateva ajutoare (ca sa se imparta armele usor) si 240 de brutari echipati cu cate 5 arme q1/zi de catre "Stat"

 
DarkScorpion
19
DarkScorpion Day 693, 10:05

Este o idee foarte buna. Pe langa faptul ca am fi foarte bine organizati s-ar mai alunga din plictiseala si economia si-ar mai revenii (defapt nu ar mai prea exista). Daca te hotaresti sa pornesti o miscare pentru acest proiect ai tot suportul meu ( cu exceptia angajarii in firma deoarece fac parte din GN).

Si painea s-ar rezolva foarte usor. Insa ar fi nevoie de 2 brutarii, si comandanti sunt oameni.

Totusi proiectul are un dezavantaj major. Ar devenii foarte dificil sa te inbogatesti, defapt aproape inposibil. Partea ecnomica a jocului ar disparea, insa ce inportanta are acest lucru atata timp cat ne-am putea incepe ascensiunea din nou.

 
mihail.cazacu
36
mihail.cazacu Day 693, 10:33

Eh, la ce folosesc banii in eRepublik? Tanking, house Q5, weapons Q5.

Pe masura ce creste skill-ul, creste productivitatatea "cooperatorilor" si deci si profitul pe firma. Pe care profit il cheltuiesc pe ce vor muschii lor...Doar la inceput, cand skill-ul e mic, se duce tot profitul pe dotarea zilnica.

 
simon santo
27
simon santo Day 693, 11:06

Foarte bine explicat!
daca citesc art. presedintilor nu vad asa ceva..poate au dreptate sa tipe unii si altii.ideea este ca fiecare trage cum poate si nu mereu ne canalizam eforturile in aceeasi directie!!!
Am sa dau un shout cu art. tau ..daca nu este cu suparare!

 
mihail.cazacu
36
mihail.cazacu Day 693, 11:09

@simon santo: deloc

 
RevengerDE
24
RevengerDE Day 693, 11:25

votati .

viva Eden.

 
M3talik
33
M3talik Day 693, 12:01

Felicitari, aceste informatii ar trebui sa ajunga la majoritatea jucatorilor.

 
JORSSEN
27
JORSSEN Day 693, 12:41

Super articol, felicitari. Votat.

 
Marius Prepelix
34
Marius Prepelix Day 693, 13:15

crestinul de mai sus are mare dreptate
am in subordine 10 useri care daca le spun dreapta fac dreapta .. daca le spun stinga fac stinga
muncesc pe 2 lei asa este ... si din cind in cind cer si arme
le dau eu evident ...ceea ce ma consuma nervos .. si asta doar la 10
mai am 3 orguri si 3 firme toate de arme ... va spun ca aproape ma depasesc
momentan munceste doar cea de q4 .. la cealalta stau cu ele pe stoc asteptand un razboi
apropo de organizare ... mare dreptate:)
bun articol
VOTAT