Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy
Resend email   |  Can't find the email? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Resend email Can't find the email? confirmation@erepublik.com

تعریف راست گرایی و سخنی با تازه واردین - Master Generals

Day 1,965, 08:00 by Dead Walker

سلام دوستان



اول از هر چیزی ممنون میشم اگه مقاله رو وت و ساب کنید تا از میان اسپم ها بیاد بالا و بقیه بتونن ببینند



قبل از هز چیزی دلم می خواد توجه شما رو به عکس زیر جلب کنم



همانطور که توی عکس مشاهده می کنید حزب سبز حزبی راست گرای افراطی هست
خب خیلی ها اصلا معنی و مفهوم حزب جناح راست گرا رو نمی دونند

برای همین اول تعریف سیاسی اش رو با هم مرور می کنیم بعد فلسفه ی حزب سبز رو
از نظر تعریف سیاسی:
راست یا راست‌گرا در ادبیات سیاسی، به مواضعی اطلاق می‌شود که خواهان حفظ نظم و سلسله مراتب اجتماعی هستند. ریشهٔ اصطلاحات راست و چپ به انقلاب فرانسه برمی‌گردد و به محل نشستن اعضای پارلمان اشاره دارد؛ کسانی که در سمت راست می‌نشستند از حفظ نهادهای پادشاهی، آریستوکراسی و مذهب رسمی حمایت می‌کردند.

فلسفه ی حزب سبز
در نگاه اول همانطور که شاید خودتون هم قضاوت کنید راست گرایی شاید جهت گیری بدی به نظر برسه ولی وقتی عمیق فکر کنید شاید نظر خیلی هاتون برگرده

همونطور که زیاد شینید جناح مخالف راست گراها گروه چپ گراها یا همون احزاب دموکراتیک هستند. این جناح معتقد هستند که همه ی انسان ها با هم برابرند و هیچ کس حق برتری بر دیگری را ندارد. قوی ترین حکومتی هم که تفکر دموکراتیکی داشت جمهوری خلق شوروی بود که چند دهه ی پیش از هم پاشید و الان عصر سرمایه داری حکم فرما هست که کاملا تضاد داره با این طرز فکر


در دوره ی فعلی این طرز فکر عملا منسوخ شده است بنا بر دلایل گوناگون
مهمترین دلیل اش استدلال زیر است:
ایا افراد ذکی و کوشا با افراد کم هوش و تنبل یکسان هستند و باید در یک طبقه ی اجتماعی قرار بگیرند؟ ایا کم تجربه ها با باتجربه ها در یک سطح اند؟ ایا تضمین کردن اینکه مهم نباشه چقدر تلاش کنید. رتبه ی احتماعی شما بهبود نخواهد یافت باعث سستی و پسرفت یه کشور نمی شه؟

در بازی هم دقیقا همین حالت وجودداره. ما نمی توانیم همه رو به یک دید نگاه کنیم. به خاطر رشد ایرانم که شده اولویت اول باید افراد باتجربه و دانا باشند. در وهله ی بعدی نگاه باید به ساختن افراد اینده دار باشه

این بازی به گواه خیلی ها بازی پیچیده ای هست. ماهها وقت می بره تا سیستم اقتصادی و سیاسی بازی دست ادم بیاد. اون وقت چجور توقع دارید که کسی که از راه نرسیده کرسی هایی مثله وزارت خونه ها و مجلس رو بگیره؟
ایا این فرد می تونه مفید واقع بشه؟

ایران در طی این 4 سال تجربه های زیادی به دست اورده که باید ازشون استفاده کنیم. در طی ماههای اخیر به بهانه ی بها دادن به تازه واردین مجلس پر از تازه وارد هایی شده که هنوز از سیستم بازی اطلاعی ندارند.
مجلس به گونه ای شده که یا غیر فعال ان همگان یا در حال اموزش سیستم بازی به شهروندان تازه وارد
و بارزترین نمونه اش این میشه که کسی که یک ماه از تاریخ امدنش به این سایت نگذشته کسانی را دزد خطاب می کنه که سالها از تاریخ اون وقایع خاص می گذره و به عبارت دیگر اسیر حرف های جناح خاصی میشه



راست گرا ها خودشان دیدگاه های متفاوتی دارن. ولی در دیدگاه ماه مهمترین اولویت حفط و بها دادن به باتجربه های بازی و در قدم بعدی جذب تازه واردین و فراهم نمودن امکانات برای داشتن رشدی اصولی هست

حزب سبز ایران در کنار راست گرا بودن و داشتن چنین فلسفه ای کماکان توجه ویژه ای به تازه واردین عزیز داره. حزب ما معتقد هست این پیشرفت باید اصولی و حساب شده باشد. و با افتخار می تونه ادعا کنه که به هدفش هم رسیده
وجود افراد سرشناسی (که تا چند ماه قبل به عنوان یک شهروند تازه وارد خظاب می شدن) در ای ار سی، ارائه دادن افراد زبده در کابینه اکثریت دولت ها و داشتن نمایندگان فعال و در سطح جهانی در تیم منتوری که مستقیما با تیم مدیریتی بازی در ارتباط هستند این ادعا رو ثابت می کنه


همه ی ما باید منطقی باشیم. و به دور از احساس برخورد کنیم. قبل از انجام دادن هر کاری به عقلمون مراجعه کنیم
اخیرا مد شده که به افراد فعال و اینده دار احزاب راست گرا پیام میدن و می گن تا به کی می خوای بردگی کنی و گوش به فرمان بقیه؟
دقیقا به همین دلیل طرز فکر این جوان (ازنظر سن ارپابلیکی) ساید عوض می کنند و اون اشخاصی که پی ام میدن اهداف و سیاست های خود رو پیاده می کنند

عزیزم گوش کردن به حرف کسانی که حمایت ات کردن و باعث پیشرفتت شدن بردگی نیست. بردگی اونیه که از روی خامی و بی تجربگی اسیر حرف های جناح مخالف بشی و سر خم کنی

قدیم ها در فرهنگ ما کلمه ی جوانمردی تعریف شده بود. هیچکی به خودش این اجازه رو نمی داد کسی رو که کمک اش کرده ناراحت کنه چه برسه به اینکه با دشمن اش تبانی کنه

درسته. پیشرفت کردن حق اصولی شما هست. حق همه ی ما هست. کسی منکر این حقیقت نمیشه. ولی در مقابل باید واقع گرایانه نگاه کرد. اگه طرحی به فکرت رسید و حزب از روی سیاست و یاتجربه اش گفت نه نمیشه دلیل بر این نمیشه که بزنی زیر همه جیز
اگه خواستی پست وزارت بگیری و یا برای ریاست جمهوری اقدام کنی و حزبت گفت با توجه به تجربه ی کمت زوده دلیل بر این نمیشه که با رقیب حزبت دست به یکی کنی.
با این کار نه تنها پیشرفتی حاصل نمیشه بلکه فقط استفاده ی سیاسی ازت میشه.

یک خرده صبر و تحمل برای داشتن پیشرفتی اصولی لازمه ی کار هست.
و اینم تو ذهنتون باشه هیچ ادم موفقی از اول این کاره نبوده بلکه کم کم و به تدریج به این دریه رسیده


خب زیاد حرف زدم. بقیه حرف ها را در ارتیکل های بعدی می زنم
ممنونم ازاینکه وقتتون رو صرف خوندن این ارتیکل کردید

دوستدار شما
مرتضی

پینوشت:
اونطوری که از کامنت ها بر می اد گویا برخی افراد سواد لازمه ی خوندن این جور ارتیکل ها رو ندارن و این ارتیکل رو مثله بقیه ارتیکل های دعوا و جنجال های بچه گونه قلمداد کردن

خواهش میشه اگر سواد ندارین نخونید. کسی زورتون نکرده بخونید
حوصله ی دعوا نداریم
مرسی
: )



 

Comments

little baby
little baby Day 1,965, 08:09

vote

little baby
little baby Day 1,965, 08:09

khob hala beram bekhoonam.

professor khosravi 17
professor khosravi 17 Day 1,966, 04:08

فروش گلد مولتی

با تضمین بن نشدن توسط ادمین

http://professor-khosravi.blogspot.co.uk/

برای خرید اس بدید
09363841863

big.m
big.m Day 1,966, 12:19

اگر قسمت آخر مقاله رو بخوایم تو واقعیت این بازی اعمال کنیم
کل معنیش اینه که فریبرز باید بره دست بوسی پژمان :دی

Princes persia
Princes persia Day 1,965, 08:13

dovom
vote

moafagh bashid

mr Arsene lupin
mr Arsene lupin Day 1,965, 08:36

حرفت بسیار منطقی و درسته....باید راس کار با تجربه ها و کار آزموده ها باشند...سیاست یک کشور شوخی نیست که دست چند تا کم سن (از نظر بازی) بیفته
"همه ی دنیا برای رئیس جمهور محدودیت سنی قائل هستند"

راهکار مفید به نظر من اینه تازه واردا توی سیاست ها شرکت داشته باشند نه اینکه بتونند در راس باشند و تصمیم گیری کنند
مهم اینه تصمیمی که گرفته میشه رو بدونند و دلیلش رو بفهمند که دید سیاسی پیدا کنند و بتونند آماده بشند
دادن سیاست دست تازه وارد مثل خود کشی کشور میمونه و دور نگه داشتن تازه وارد مثل کشتن آینده ی کشور...پس یه سیاست خوب و متعادل نیاز داریم که هم تازه وارد ها پیشرفت و یادگیری داشته باشند و هم قدیمی ها تحت نظارت دیگران کشور رو به خوبی بگردونند

United Macedonians Day 1,965, 08:50

Comment deleted

little baby
little baby Day 1,965, 08:57

بله:دی

United Macedonians
United Macedonians Day 1,965, 08:53

تحيا مقدونيا

قدمت إيران خطأ أن ترك التحالف مع مقدونيا

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 08:55

nex time try use English to Persian translator : P

farnazgh
farnazgh Day 1,965, 08:55

V

مرتضی ای کاش عکس از نسخه فارسی بگیری بهتر هستش

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:06

Done o/

Persian Punisher
Persian Punisher Day 1,965, 09:04

and my last Vote Goes to fucking Lovely Morteza o//

مرتضی ای کاش عکس از نسخه فارسی بگیری بهتر هستش

o7

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:06

majid zod bargard : D

El Senso
El Senso Day 1,965, 09:08

votato

Goa Gill
Goa Gill Day 1,965, 09:09

v

Kaleee
Kaleee Day 1,965, 09:11

v

ir.rasha
ir.rasha Day 1,965, 09:18

Kholase in maghale mishe ma az inke nareh CP shod ta fiha khaledoon sookhtim
Hezbetoon ham ke neveshte khodkame dg tojih nakon az hezbetoon maloome che adam haye hastid


Negaran nabash mori in hamase ye 2ta2ta hamaseye 18-18 ro khache dar nemikone.

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:23

اون تاثیر سواد افرادی امثال تو و کسی که این لغت ترجمه کرده هست
معنی فارسی کلمه ی
Authoritarian
اقتدارگرایی میشه نه خودکامگی

http://en.wikipedia.org/wiki/Authoritarianism
همون رو به فارسی برگردون

nima2012
nima2012 Day 1,965, 11:26

ارش کل مدیا رو بهم ریختیا.بس کن دیگه بابا.همش دنبال جنجالی

ir.rasha
ir.rasha Day 1,965, 09:20

Yani hala vaghean inghadr baratoon bakhtwsh sangin bood zerto zert maghale midin???
Ma ro ke khoshal mikone edame bedid darje sokhtegi ro bishtar neshon mide:D

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:26

کسی جواب این دوستمون رو نده ممنون میشم

تفرقه انداختن و تحریک افراد به دعوا کار افراد خائن به کشور و دشمنان هست

نه ماها. پس جواب ندید
ممنون

ir.rasha
ir.rasha Day 1,965, 09:43

دشمن كشور تو امثال تو هستيد كه هنوز شروع نشده شروع كرديد به تخريب
شما كه بدونه هيچ دليلى فقط به خاطر اينكه راى نياورديد دعوا راه انداختين
ناره اگه ميخواست دهنش رو باز كنه خيلى چيزا عليه رفقات داشت

دشمن كسايى مثل تو هستن كه ٢دستگى و دعوا درست كردن تو كشور

nima2012
nima2012 Day 1,965, 11:28

مرتضی جان متنت عالیه.به خس و خاشاکم توجه نکن همش دنبال آشوب هستن

little baby
little baby Day 1,965, 11:40

خداییش این مقاله توش تخریب و دعوا و اینا بود ؟:دی

ir.rasha
ir.rasha Day 1,965, 11:45

تام رايدل جان خودت رو به كورى نزن:چشمك
قسمت حزب سبز رو بخون خلاصش ميشه ناره بى تجربس و تازه اومده تو بازى نبايد رييس جمهور بشه:چشمك

little baby
little baby Day 1,965, 11:50

چرا انقدر چشمک میزنی به من آرش ؟:دی
من احساس کردم کلاً مقاله راجع به اینه آدم نباید بازیچه ی دست این و اون بشه و خودش باید اصولی بره جلو راهشو پیدا کنه،واسه همین خوشم اومد ازش :دی

Ali Naemi
Ali Naemi Day 1,965, 09:33

v

Old Crow
Old Crow Day 1,965, 09:36

مرتضی بنیان سیاست دنیا رو به لرزه درآوردی:دی
تاریخچه ی چپ و راست رو گفتی تو با تعریفی که اون موقع داشت
چپ و راست تو زمان های مختلف و توی کشورهای مختلف و توی سیستم های حکومتی مختلف شکل مخصوص خودش رو داره
حالا تو یه تعریف رو نمیدونم از کجا گیر آوردی اینجا نوشتی تن همه س نظریه پردازا رو توی گور لرزوندی :دی
ولی چیزی که ثابته و همه جا هست، راست کسایی هستند که موافق شرایط حال حاضرن، چپ کسایی هستند که خواهان اصلاح و تغییرند
جوری این تعریفارو چیدی کنار هم و اینجا آوردی که حزب خودتو ببری بالا و حزب ما رو بکوبی :دی
نکن برادر من

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:46

کلمه ی راست و چپ از انقلاب صنعتی فرانسه گرفته شده.
بله مردم عامیانه به کسی که مخالف دولت باشن می گن چپ و به کسی که موافق دولت باشن می گن راست

ولی اگه کمی تو اصطلاحات سیاسی جستو جو کنیم به حرف های ارتیکل من می رسی

از ویکی پدیا دیگه معتبر تر نیست
لینک:
http://en.wikipedia.org/wiki/Far-right_politics

متن:
Far right politics involves support of strong or complete social hierarchy in society, and supports supremacy of certain individuals or groups deemed to be innately superior who are to be more valued than those deemed to be innately inferior.

در مورد احزاب چپ گرا هم
لینک:
http://en.wikipedia.org/wiki/Far-left_politics

متن
The far left seeks equality of outcome and the dismantlement of all forms of social stratification.[1] Far leftists seek to abolish all forms of hierarchy, particularly the inequitable distribution of wealth and power

شرمنده فارسی ندارن که برات بذارم. به یکی بگو برات ترجمه کنه

Old Crow
Old Crow Day 1,965, 10:29

یا ابرفرض
عزیز من تا حالا چندتا مقاله و پایان نامه تو عمرت نوشتی؟
توی رفرنس بنویس ویکی پدیا ببین با چوب دنبالت نمیکنن :دی
عزیزم من خودم توی ویکی پدیای فارسی مدیرم
نزدیک 3000 نفر فقط نویسنده ی فارسی فعال داریم
کشورای دیگه بماند
اونا یه مطلب رو از یه جا کپی میکنند و مینویسند
خیلی راحت و رفرنس زیرش مینویسن
همون مطلب چپ گرایی رو هم از یکی از کتاب های اولیور ووشینسکی نوشته
میدونی کیه؟
کسیه که الان معتقده چپ و راست توی دنیا از بین رفته
تخصص این بنده خدا توی تعاریف و آموزش سیاسته
خودش توی مقدمه ی همه ی کتاب هاش مینویسه که هیچ تعریفی توی سیاست مطلق نیست
اونوقت تو رو چه حسابی روی این تعریف از خودت تعصب نشون میدی؟
ببینم کل علم تو از سیاست از 4 تا صفحه ی اینترنت و 4 تا اخبار بیشتر میشه؟
اونوقت انقدر با اعتماد به نفس از علم و دانایی توی سیاست حرف میزنی؟
اصلا طرف مقابلت رو میشناسی؟ میدونی چی کارس؟ که اینطوری حرف میزنی؟ :دی
از قدیم گفتن کسی که هیچی نمیدونه خیلی بهتر از کسیه که کم و ناقص میدونه
من به هیچ وجه نه با تو نه با کس دیگه ای سر اینجور چیزا بحث نمیکنم

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 10:37

مسعود برام مهم نیست که رشتت چیه
وقتی می یای می گی چپ گرا مخالف دولت و راست گرا ها موافق دولت ان یعنی اینکه در عامیانه ترین سطح ممکن هستی و هیچ چیزی از این تعاریف نمی دونی و کمترین مطالعه رو هم نداشتی


اگر برایت لینک از ویکی پدیا اوردم برای اینه که کامل ترین و جامع ترین تعاریف در هر رشته رو در بر دارن. مخصوصا ویکی پدیا زبان انگلیسی که به طور مطلقا قابل اعتماد هستند
در ثانی نه تنها ویکیپدیا بلکه منابع دیگر تعریف این دو کلمه رو تایید می کنند

قبل از اینکه با حمله کردن و متهم کردن طرف ات سعی کنی از خودت دفاع کنی که عادت اکثر ما ایرانی ها هست مطالعه ات رو زیاد کن.

Old Crow
Old Crow Day 1,965, 10:49

رشته ی من سیاست نیست
از روی جبر روزگار دنبال کردم این چیزارو
اونی که الان گفتی این میشه
اپوزوسیون چپ
گروه حاکم راست
من اصلا چنین چیزی رو نگفتم
گفتم موافق شرایط موجود راست
خواستار تغییر چپ
اینا فرق میکنن با هم
ولی چون توی اکثر مواقع اپوزوسیون و چپ یکی میشن این تلقی ممکنه پیش بیاد
من گفتم اینجا اصلا نمیخوام بحث کنم چون معلومات در یه سطح نیست
کل حرفم اینه که تعریفت از چپ و راست توی مقالت موضوعیت جامع نداره
ویکی پدیا دانش نامه س
یعنی یه جایی واسه اطلاعات عمومی و نه تخصصی
زیر همون صفحه رفرنس مطلب رو نوشته
برو گیر بیار کتابای دیگه ی نویسنده رو هم بخون
میبینی یه نویسنده تعریف ثابتی نداره برای چپ و راست قرن 21
اونوقت بسط بده موضوع رو به همه ی صاحب نظر ها

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 10:58

تعاریفی که در ویکی پدیا می ان درسته که از منابع دیگر ذکر شدن ولی دقت کن جامع ترین و کامل ترین تعاریف اورده شده اند.

برخی از واژه ها که به قول تو می تونه چند معنا داشته باشه هم به طور کامل توضیح داده شدن. ویکی پدیا خیلی جامع تر از کامل تر از هر کتابی هست به نظر شخصی بنده البته

در ثانی تعاریف کلمه ها ثابت هست عزیزدلم. نیازی به تفسیر انجنانی نیست
مثل این می مونه که بیای بگی دموکراسی از دیدگاه من یک تعریف رو داره از دیدکاه اولیور ووشینسکی یک دیدگاه دیگر.

برای اینکه به حرف من برسی
شما توی گوگل بزن
Far right Politics
Far left politics
خواهی دید نتایجی که میاد 99 درصد شبیه هم هستند

همشون هم برا پاییه تقسیم قدرت و سروت بین مردم هست.
Power
&
Capital

اون لفظی که شما داری می گی (مثلا فلانی عضو گروه چپ هست) ربطی به اینی که به عنوان جهت گیری احزاب تعریف شده نداره

چشمک

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 11:07

در ضمن
بابای من از نوجوانی تا میان سالی اش سیاسی بوده
هم عضو حزب و هم مقام سیاسی داشته

با یه ادم چشم و گوش بسته حرف نمی زنی

IRANGODFATHER
IRANGODFATHER Day 1,965, 21:55

میبخشید که وارد صحبت یا مناظره ی شما شدم

یکم بابت یک مقاله ی نسبتا جدی که دارای نکات آموزشی برای تازه واردین و حتی قدیمی ها هست، تشکر میکنم

دوم.. نمیخوام وارد صحبت دوطرفه ی شما بشم و بگم کی درست میگه و کی غلط ! به همین دلیل، فقط یک سری کلیات رو خدمت شما میگم تعاریف سیاسی فقط در بعد ایدئولوژیک ثابت هستند و جریان ها و نگرشها دائما اصلاح میشن..پس عملا ایدئولوژی راست همچنان ثابت هست،اما جریان و تعاریفش تغییر کرده

اگر میخوایم توی سیاست راه درست رو بریم، باید آرمان و ایدئولوژی شخصی رو کاملا پیدا و تثبیت کنیم و بعدا ، یک جریان رو ادامه بدیم یا جریان ساز بشیم
ذات علوم سیاسی و سیاست،مثل تمام علوم انسانی دیگه، نسبی هست و عملا به تعداد افراد صاحب نظر، نظریه و سیستم قابل تعریف هست
نتیجه اینکه هیچ جریان و حتی ایدئولوژی ای نداریم که کامل و بی نقص یا حتی نزدیک به بی نقص باشه

یکی از دلایل شکست نگاه خرد جمعی و جامعه ی مسطح، آنارشیزم وارد بر اون بوده و هست و یکی از دلایل شکست نگاه شایسته سالاری و جامعه ی هرمی هم ، عدم همراهی و تخریب درونیه

برخلاف تصور، هر دوی این جوامع میتونن با دموکراسی شکل بگیرن
افلاطون وقتی درباره ی جمهوریت و انواع مشارکت جمعی نظر داد، فقط هدفش تثبیت دیکتاتوری، با روشی مردم پذیر بود
چیزی که الآن توی اکثر کشورهای غربی اجرا میشه... درواقع دیکتاتوری با شعار و ظاهر دموکراسی(توی ایران هم به شکل دیگه، همون ساز و کار تعریف شده) چون در طول تاریخ همه به این نتیجه رسیدن که تا سر عوام رو با حس رضایت از مشارکت گرم نکنیم، نمیتونیم هرم شایستگی(بخونید قدرت) شکل بدیم

توی این بازی هم فقط میشه افراد معتقد به هر کدوم از اون دیدگاهها رو جدا کرد و در قالب احزاب از هم تمیزشون داد..همین

ادامه بدید... اینجور مقالات خوبه... حتی اگر به تصور و اعتقاد گروهی از دوستان، پشتش اهداف جناحی باشه

kiavashmaz
kiavashmaz Day 1,966, 09:22

‫این‌رو که خوندم:
‫«در ضمن بابای من از نوجوانی تا میان سالی اش سیاسی بوده»
‫یاد یه ضرب المثل افتادم:
‫«از فضل پدر تو را چه حاصل؟»

مرتضی جان، بعد از این همه سال عوض نشدی؟ هنوز فکر می‌کنی هرچی خودت فکر می‌کنی درسته؟ یا اینکه فقط منابعی که تو برای تحقیق استفاده کردی قابل اعتماد هستند؟
ویکی پدیا فقط و فقط یک دید کلی از یک سری تعاریف رو میده، مثل فرهنگ لغت که فقط معانی کلی لغات رو توش میتونی پیدا کنی.
برای تعریف دقیق‌تر از مفاهیم و معانی نیاز به تحقیقات کامل‌تر هست. و این رو هم لحاظ کن که تعاریف قرن ۱۶ و ۱۷ رو نمی‌تونی در قرن ۲۱هم دقیقا به همون شکل استفاده کنی.

Dead Walker
Dead Walker Day 1,966, 09:47

kiavashmaz
منم کامنت تو رو می خونم ناخوداگاه یاد این عینک منفی نگری می افتم که همیشه به چشم هات زدی

دقت کنی و کامنت هامو بخونی می فهمی که منظورم اینه که به واسطه داشتن خانواده ی سیاسی اطلاعات اندکی از مسائل سیاسی دارم.هیچ وقت ادعای سیاستمدار بودن رو نکردم. این تاثیر همون عینکی هست که به چشمته

صفحات ویکی پدیا چکیده ای از تعاریف هست و اطلاعاتی که می ده هرچند کامل نیست (کسی هم ادعایی در موردش نداره) و خیلی از ابعاد توش نیست ولی
در حد افراد
Lay
بیشتر از اون چیزی که باید توضیح بده توضیح داده

در صورتی که بخوایم تخصصی تر وارد مسائل بشیم جاش دیگه تو بازی نیست که من بخوام ارتیکل کنم

تعاریفی که اورده شده تعاریفی هست که توسط اکثریت قبول شده. و لینک منابع اش هم اوردم

اگر جایی کسی و یا سیاستمداری تعریف دیگری از چپ گرا و یا راست گرایی داشته باشه دلیل براین نمیشه که تعریف اکثریت غلط باشه

در کل اون عینک رو از چشمات بردار و قبل از پست دادن یه جست و جویی در اینترنت بکن. اگر تعریف ام اشتباه بود و یا منبعی نداشت اون موقعی مختاری که انگشت اتهام دراز کنی

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:47

در ضمن تعریف عامیانه و مردمی راست و چپ توی بازی اصلا معنی نمی ده
برای اینکه هر ماه حکومت ها عوض میشه. اینجوری یه ماه یک حزب چپ میشه یک ماه دیگر میشه راست :دی

کلا در این مورد مطالعه کن. اطلاع سیاسی ات هم زیاد میشه

Old Crow
Old Crow Day 1,965, 10:34

توی این بازی هیچ چیز سیاست به جز تقسیم بندی آدما با یه حزب سمبلیک قابل اجرا نیست
چون اینجا حاکم و تصمیم گیرندهمن و تو و رئیس جمهور نیست
همه کاره ادمینه
اینجا منافع احزاب توی یکی دو چیز بیشتر خلاصه نمیشه
اینجا تمام نظامش بر اساس جنگه و قدرت نظامیه
چطور میشه با دنیای واقعی مقایسه ش کرد آخه؟
من ابله توی سیاست
ولی اینو مطمئنم که اگه 4800 نفر ایران از من بیشتر بدونن توی سیاست تو یکی بیشتر نمیدونی

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 10:42

:دی

مسعود جون من بیخیال شو

"چون اینجا حاکم و تصمیم گیرندهمن و تو و رئیس جمهور نیست"
ادمین شاید بتونه در مورد سیستم بازی تغییری بده که اونم برای منافع خودش نمی ده ولی
در سیاست مطلقا هیچ کاره هست.
تو همه چیز رو بر اساس جنگ می بینی چون دوست داری که اینجوری بازی رو ببینی. ولی اگر دفت کنید بر اساس همین تعاریف سیاسی (به شرطی که ملت با سواد باشند) به طور اوتومات افراد جذب احزاب می شوند.

اگه برای هیچی بودن ادمین هیچ وقت این اپشن ها رو نمی ذاشت

در کل بیخیال مسعود :دی

Old Crow
Old Crow Day 1,965, 10:53

من بیخیال میشم
ولی به خدا الان اون چیزای توی حزب الاکیه و اصلا موضوعیت نداره
دو روز دیگه ادمین بیاد ازدواج مجازی رو به بازی اضافه کنه
خوب اونم یه چیز سمبلیک میشه که فقط یه سری رابطه هارو نشون بده در حد یه نوشته توی پروفایل
دو تا اکانت که نمیتونن کار زناشویی کنند با هم دیگه
اونوقت بیا بگو ادمین آپشن الکی نمیزاره تو بازی :دی

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 11:01

الکی هست چون اکثریت مردم سواد سیاسی ندارن.
طرف اومده بود به من می گفت حزب تو حزب راسته یعنی طرف بسیجی ها هستی؟ :دی

به خدا اتفاق افتاده که می گم :دی

اگه ملت سواد کافی داشته باشن همین چند کلمه دنیای احزاب و حزب بازی رو به هم می ریزه

little baby
little baby Day 1,965, 11:46

هیچ کدومتون اندازه ی من اطلاعات ندارید انقدر به هم دیگه فخر نفروشید :پی
الکی :دی

ir.rasha
ir.rasha Day 1,965, 09:41

ir.rasha
ir.rasha Day 1,965, 09:42

دشمن كشور تو امثال تو هستيد كه هنوز شروع نشده شروع كرديد به تخريب
شما كه بدونه هيچ دليلى فقط به خاطر اينكه راى نياورديد دعوا راه انداختين
ناره اگه ميخواست دهنش رو باز كنه خيلى چيزا عليه رفقات داشت

دشمن كسايى مثل تو هستن كه ٢دستگى و دعوا درست كردن تو كشور

Gladiator H
Gladiator H Day 1,965, 09:49

چند تا مشکل داره مقالت
اول اینکه اگه کسی گام در عرصه ی اموزش و کمک به تازه واردین قدم برمیداره , درصورتی که این فعالیت هاش بی چشم و داشت و صرفا برای کمک به ایران باشه , نباید انتظاری از اون افرادی که بهشون اموزش داده , داشته باشه
نکته ای که در جمله ی زیر شما مشهود هست :

***
قدیم ها در فرهنگ ما کلمه ی جوانمردی تعریف شده بود. هیچکی به خودش این اجازه رو نمی داد کسی رو که کمک اش کرده ناراحت کنه چه برسه به اینکه با دشمن اش تبانی کنه
***
هر کسی ازاد هست بعد از شناخت از مسائل , هر گونه تصمیم و راهی رو که دوست داره انتخاب کنه




و اما در مورد تغییر جناح و...
این حق هر فرد ازاده و بالغی هست که هر گاه به این نتیجه رسید که راهی که میره اشتباه هست , تغییر مسیر بده
مخصوصا در این بازی که انتخاب احزاب در ابتدای بازی معمولا با شناخت کم صورت میگیره , و این حقه همه هست که در هر زمانی که به این نتیجه رسیدن راهی که میرن اشتباه هست , تغییر مسیر بدن

به عنوان مثال به خود شما اشاره میکنم که از همون بدو تولد , عضو حزب سبز نبودید و هزار و یک راه رو پیمودید و بعد از کسب تجربه این حزب رو احتمالا انتخاب کردید

پس , فضای تبلیغات سالم برای همه ی احزاب با حفظ احترام به دیگر احزاب ازاد هست و برای تمامی بازیکنان همیشه فرصت برای انتخابی ازادانه وجود خواهد داشت

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 09:57

اول از اینکه ممنون کامنت گذاشتی
دوم اینکه بله بنده هم با افتخار می گم که در عرضه ی اموزش و کمک به تازه واردین فعال هستم. ولی تا جایی که یادم هست هرگز از این موقعیت ام سو استفاده نکردم.

تا جایی که کسی بهم فحش ناموس می ده بیاد بگه:
"از اونهایی بود که چیزی کم نمیزاشت.دقیقا یادمه از مستر پرسیدم مرتضی تو کدوم حزب و ارتش عضو بشم؟با اینکه خودش هم حزب داشت هم ارتش به من گفت من حق ندارم به تو بگم تو کدوم حزب بری.خودت تحقیق کن هر حزبی میخوای برو.همین باعث شد بهش علاقه مند بشم ورابطمو باهاش بیشتر کنم.
"
این ارتیکل هم قسمت اخر مربوط به تازه واردین بود که رسم مردونگی رو به جا بذارن


در مورد نکته ی دوم کامنت ات هم حق با شما هست. هر فردی ازاده که هر وقت که خواست تغییر مسیر بده چه بسا که خودم هم اوایلی که تو بازی بودم به جناح دموکرات گرایش داشتم
و الان با افتخار تو جناح سبز هستم

ولی

لطفا یکبار با دقت بیشتر ارتیکل من رو بخون
: )

Gladiator H
Gladiator H Day 1,965, 10:14

تو قسمت اول اصن منظورم شخص خاصی نبود
فقط خواستم بگم دلیلی نداره کسی رو که اموزش دادیم و صرفا مدتی رو هم بخاطره اینکه فقط با منه نوعی در ارتباط بوده , به حزبی که داخلش هستم اومده , دلیلی بر این باشه که باید به اون حزب پایبند باشه

معمولا این سوتفاهم ها زمانی رخ میده که حسه ما به اموزش دادن , صرفا کمک به ایران نباشه

Dead Walker
Dead Walker Day 1,965, 10:20

صد در صد همینه
ابنم در نطر بگیر
کسی که به اخلاقیات اعتقاد داره دست به چنین کاری نمی زنه که بعدا بخواد از تازه وارد طلب کار باشه.

بحث ارتیکل اینه که به فقط به خاطر عدم قبول طرحی و یا حمایتی سریعا نرن جناح مقابل
چون اکثر موارد فقط مورد استفاده ی سیاسی واقع می شون

تغییر دیدگاه سیاسی یک موضوع دیگه هست که من با شما موافقم جون برای خودمم اتفاق افتاده

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.