Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy
Resend email   |  Can't find the email? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Resend email Can't find the email? confirmation@erepublik.com

[ICS] A proCoT programról (pkrusi tervéről)

Day 2,033, 05:21 by Istencsaszar

Üdvözlöm a kedves olvasókat!

Azt gondolom minden aktívabb játékos tudja már, hogy Haszontalan, régebbi nevén pkrusi indul a magyar elnöki székért július hónapban. A programtervezetét olvasva egyértelmű, hogy a proCoT minősítés, amire a címben is utaltam, megállja a helyét.

Szóval, mire is gondolok, amikor azt mondom valamire, hogy proCoT? Miért is lenne pkrusi programja CoT párti, miért is kedvezne nekik?

Kezdjük azzal, hogy én jelen állás szerint nem a régi, hosszú időn keresztül fennálló CoTWO idea rózsaszín szemüvegén át nézem az eseményeket, hanem a rideg valóságon keresztül, ami sajnos, vagy nem sajnos a CoT-TWO világháborúja egymás ellen.

Ha végignézzük a térképet, vagy a háborúk listáját, csak olyan frontokat látunk, ahol egy proCoT/CoT állam harcol egy TWO/proTWO/ACT ország ellen vagy fordítva. Hogy ki kezdte, miért kezdte, az a történet szempontjából nem is lényeges. Vannak, akik a CoT-ot hibáztatják, vannak, akik a TWO-t, mindenkinek megvan a személyes véleménye az ügyben. Egy biztos: nincs objektív igazság. Mindkét szövetségnek van felelőssége a szembefordulásban. A folyamat nem tegnap kezdődött, hanem már egy, másfél évvel ezelőtt. De ebbe most nem is mennék bele. Akit nagyon érdekel a téma, tudom ajánlani egy-két régebbi cikkemet! Ott részletesen kifejtettem a saját álláspontomat a témában.

Szóval világháború van a CoT ellen. Azért ellenük, mert mi a TWO szövetség tagjai vagyunk és minden természetes, stratégiai szövetségesünk ott van, kezdve a lengyelektől, egészen a szerbekig. Azt gondolom senki sem vitatja, hogy geopolitika és stratégiai érdekeink mind azt kívánják, hogy a TWO tagjai maradjunk. Zárójelben megjegyzem, hogy a CoT-TWO világháborúból eddig csak profitáltunk, hiszen hosszú hónapok után újra lett izgalom, kihívás, elértünk az USÁ-ba, eltöröltük az oroszokat, a Föld legnagyobb területű állama lettünk és ismét 9-re növeltük a bónuszaink számát.

Pkrusi ebben a szituációban döntött úgy, hogy elindul az elnökségért, hogy helyreállítsa a megromlott magyar-macedón és magyar-indonéz kapcsolatokat. Mondjuk az megint érdekes kérdés, hogy miért romlottak meg az egyéni viszonyok? Oké, két külön szövetség tagjai vagyunk, oké, hogy rendszeresen ütnek, tankolnak ellenünk mindkét nemzet tagjai az orosz háborúban, RW-kben, de ez természetes velejárója annak, hogy két külön oldalra keveredtünk. Ettől még a "barátságoknak" nem kellene megszakadnia. Szerintem egyébként ez a nosztalgia a magyar félben az erősebb, mert nekünk eszünkbe se jutott, hogy közvetlenül üssünk a macedónok ellen, mondjuk egy török MPP megkötésével, vagy a görögökhöz való kiutazással, míg ők nem aggódtak nagyon emiatt az oroszoknál.

El kell, hogy mondjam, szerintem maga a program nem lenne rossz, ha januárban született volna meg. Ott még meg lehetett volna akadályozni a CoT-TWO szembefordulást egy nagyon erős diplomáciával. Mondjuk már akkor is bitang nehéz lett volna.
A jelenlegi szituációban azonban meglehetősen elavult és irreális a proCoT program.

Magyarország számára a CoT nem opció. A proCoT státusz sem. Ha átállnánk a másik oldalra, akkor eleinte nem történne semmi. Bizonyos idő után azonban probléma lenne az, hogy csak és kizárólag TWO vagy proTWO országokkal lennénk körülvéve. Ez az álmoskönyv szerint nem jelent sok jót, sem játékélményileg, sem bónuszilag. Látható Argentína helyzetén is ez. Uruguayt kivéve csak és kizárólag CoT és proCoT országokkal van körülvéve és ennek eredményeképpen hónapok óta nincs kongresszusa és örülhetnek, ha néhanapján megvan az összes eredeti régiójuk. Ráadásul ha kilépnénk a TWO-ból, akkor a románok belépése elől elhárulna az összes akadály. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a szerbekkel, de még a lengyelekkel is jóval szorosabb és régebbi kapcsolatunk van, mint a macedónokkal.

Aztán olvastam olyat is, hogy majd ütünk a macedónok csatáiban és még osztások is lesznek rá. Na ennél nagyobb butaságot és önszivatást nagyon régen nem hallottam, már elnézést. Nézzük végig a logikai láncot:

1. Ütünk a macedónok mellett. Osztunk is rá.
2. CoT sebzés szabadul fel.
3. A felszabadult sebzést nyilván a TWO ellen fogják bevetni.
4. A TWO-nak így többet kell ütnie, hogy ellensúlyozza azt a pluszsebzést, ami pont a magyar sebzés miatt keletkezett.
5. Mivel többet kell ütnie a TWO-nak oda, kevesebbet tud nekünk segíteni.
6. Ergo a saját, macedónok oldalán bevitt sebzésünk kétszerese fog elveszni a saját csatáink számára.

Azt nem mondja senki, hogy majd akkor ütünk, amikor nincs saját csatánk, mert akkor is közel ugyanakkora a kár a TWO szempontjából.

Azt szintén ne hozza fel senki, hogy a szerbeknek, spanyoloknak vagy régebben a lengyeleknek voltak CoT MPP-i, mert a spanyolok kivételével a többség ki lett futtatva, másrészt az egész egy trükk volt. A felsorolt országok lételeme a bónuszok megvédése, így túlbiztosították magukat. A szerbek például azt gondolták, hogyha nem kötnek görög MPP-t és megtartják a macedónt, akkor nem kell félteniük a balkáni bónuszokat. Ez a jelenlegi szituációban nyilvánvalóan tarthatatlan. Ezért nem is lett már meghosszabbítva a szerb-macedón MPP és hamarosan megköttetik a görög-szerb.

A spanyolok helyzete kicsit speciális, mert ők körbe vannak véve CoT és proCoT országokkal, így nekik még óvatosabban kell eljárniuk. Ott ráadásul az is nehezíti a dolgot, hogy annyira szeretik kb. az argentinokat, mint nálunk sokan a románokat. De ahogy én tudom, a spanyol vezetés is igyekszik csökkenteni a CoT MPP-k számát és csak olyan mértékben tartják fenn a diplomáciai kapcsolatot, hogy eszébe se jusson a CoT-nak össznépi támadást végrehajtani ellenük.

Egy szó mint száz, szerintem jelenlegi helyzetben, minden olyan program, ami a CoT-hoz való közeledést szolgálja katonai, vagy diplomáciai téren, irracionális és csak károkat okozhat nekünk és szövetségeseinknek. Az egyetlen, aminek van létjogosultsága, az annak tudatosítása, hogy attól, hogy egymás ellen harcolunk, a személyes kapcsolatoknak még nem kéne megszakadnia.

Arról nem is beszélve, hogy szerintem az egész macedón közeledési terv az ő részükről puszta számítás, hogy a TWO egységét megtörjék azáltal, hogy minket szembefordítanak a stratégiai szövetségeseinkkel. Legalábbis erre enged következtetni az, hogy a görög MPP-nk után és az orosz hadjárat alatt a "kill all hungarians" és hasonló jellegű kommentek domináltak, majd amint megjelent pkrusi programja náluk (tudniillik macedón állampolgár volt), hirtelen változás állt be és a "we love Hungary" megszólalások kezdtek terjedni.

Maradok tisztelettel:
ICS

 

Comments

Tornyosj
Tornyosj Day 2,033, 05:23

első?

Joz76
Joz76 Day 2,033, 05:52

Totálisan egyetértek. Már Haszontalan bejelentése alatt is azt írtam, hogy tök jó program, meg szuper, hogy ilyen aktív, de a túlzott Makiszeretet miatt nem fogok rá szavazni. Mert ha beváltja amit akar, az nekünk nagyon rossz lesz.

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 07:42

mind itt halunk \o/

Joz76
Joz76 Day 2,033, 07:45

No problémó. Másképp gondolkodunk, ezért másra fogok szavazni. Attól még mint játékost tisztellek (francba ez olyan seggnyalós, pedig nem ezt akarom), csak másra szavazok.

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 07:47

persze nem gáz, emiatt nem lesz harag:)

nem teljes a programom, még mondani valóm is van bőven, jövőhéten a várva várt külügyi tervek jönnek.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 07:53

arra már én is várok, hogy végre meglássam a konkrétumot

Allium
Allium Day 2,033, 16:40

ha a makik indok chileiek annyira szeretnének minket akkor ugy jártak volna el mint Litvánia.
amikor ök beléptek a cot-be, az egy pro-two szövetség volt. mint most az act. aztán jött az USA. a two országok kompromisszumkészek voltak, Szerbia visszahivta a pto-sokat, az USA meg továbbra is Szerbiát meg Magyarországot tartotta a fö ellenségének. aztán beléptek a pro-two cotbe, ami innen már nem volt pro-two. ekkor kellett volna azt mondani a makindochiliknek h: kössz, de kössz nem.
pont ugy ahogy a Litvánok tették.
plusszba még erre az érthetetlen alapszituáciora az még rátesz egy lapáttal h az indok is meg a makik is elötte vivtak élet-halál harcot az USÁval.

Pety
Pety Day 2,036, 10:52

allium kicsit árnyalja a képet, h a makik és pl a lengyelek viszonya addigra rég megromlott, de a felvetés jogos

jöttek az amcsik a cot-ba és itt kezdödtek a bajok, mi addig jo pár eden ország közeledését hagytuk figyelmen kivül, de a cotnak fontos volt USA, mostmár örüljenek nekik akkor

szvsz az indok és a makik akkor is baráti ország maradnak, söt még chile és bulgária is... sokkal inkább mint pl a románok v az ukránok. de ha kell ütök ellenük, mert most ez MO érdeke

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,033, 06:12

Es mivan azzal a spanyol sebzessel ami a CoT oldalan megy be?Vagy amikor Szerbianak Macedon MPPje volt?Mo nem teheti meg ugyanezt egy honapig?

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 06:16

a spanyolok túlzásba viszik a hintapolitikát, hogy biztosítsák a 10/10-et. Mostanában már rájuk is lett szólva, hogy nem kéne ezt erőltetni. Mindenkinek színt kell vallani előbb utóbb. Meg ugye ott nagy a vívódás a lengyelek és a spanyolajkú dél-amcsi CoT-tagok között, mert mindkettővel szoros a kapcsolatuk.

Ha mi is csak trükközni akarunk a macedón MPP-vel, mint a szerbek, akkor gondolom nem probléma. Csak sajnos mi nem átejteni akarjuk őket, hanem ütni mellettük, amit a szerbek egyszer sem tettek meg.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,033, 06:18

Pont errol beszelek, hogy a kevesbe szervilis orszagok mint Spanyolorszag azt tesznek amit akarnak, de nekunk masodosztalyo TWO tagoknak meg kell alazkodni feheroroszorszag es ukrajna elott is. Szolgald csak te es GG a lengyeleket mi nem szeretnenk.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 06:19

a másik meg, hogy miért most akarjuk megcsinálni egy hónapig, amikor már a legtöbb TWO ország, a spanyolok kivételével, kiejtette a CoT MPP-ket és a görögök, argentinok integrációja is elég jól halad?

Elég jól halad most a TWO tömb egységesítése és a koordináció javítása, ami látszik is a csatákon, erre most mi megint destabilizálni akarjuk az egészet.

Egyébként egyátalán nem elképzelhetetlen, hogy a lengyelek AS-t tolnak a macedónokra vagy ebben, vagy a következő hónapban.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 06:20

ja értem, te inkább az ellenséges szövetséget szeretnéd szolgálni a tetteiddel. A lengyelek szolgálatának (ami rám aztán végképp nem állja meg a helyét), nem az az alternatívája, hogy akkor bosszúból a CoT-ot szolgáljuk.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,033, 08:32

EN Magyarorszagot szolgalom es nem a TWO HQt mint te ICS. Aki a two hq ellensege nembiztos hogy Magyaroroszag ellensege is. Mert peldaul Romania es a romanok tovabbra is minket tekintenek ellensegnek megis a two nyalja a valaguk. Es sem pkrusi sem en nem beszeltunk CoTrol csak macedonokrol es indonezekrol.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 08:35

Akik CoT tagok. Egyébként nekem nincs egyik nemzettel se személyes bajom. Ellenséges szövetség tagjai, ütnek ellenünk, ennyi. Se több, se kevesebb.

Egyébként meg beszéltetek a CoT-ról, mert jelen nemzetközi helyzet viszonyai között minden CoT és TWO tagország közötti viszony kihat a két szövetségre is. Szó szerint tényleg nem írtátok le, de aki nem olvas a sorok között, vagy nem látja a mögöttes dolgokat, az elveszett.

MenoeMano
MenoeMano Day 2,034, 03:55

az egész gyökere az, hogy miért megy át más szövetségbe egy ország, ahelyett hogy kitartana és megoldást találna a problémájára?
ha kilépek egy szituból, mert már mindent megpróbáltam és tényleg nem megy, azzal azt is vállalom, hogy felégetek magam mögött pár hidat. innentől kezdve reklamációnak helye nincsen.

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Day 2,033, 06:59

Haszontalan, ha annyira szereted a makikat, menj vissza hozzájuk, és legyél az ő elnökük, de itt ne keverj, mert egyet kell értsek ICS-vel, már rég elkéstél a terveddel, és jelenleg csak ártanál vele.
Nem beszélve arról, hogy valóban tesznek ránk a makik, és ez látszik, amikor fájdalom nélkül tankolnak ellenünk mint anno a törökök.
Legyen eszed pkrusi, el se indulj, de ha mégis, tuti nem szavazok rád, sőt akár kampányolok is ellened.

rRonin
rRonin Day 2,033, 07:09

Egyetértek.

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 08:04

oh már kértek, hogy legyek, de az nehezebb meló lenne.

az meg barokkos túlzás, hogy tesznek ránk:D

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 08:29

.
Várjuk meg a konkrétumokat - ne egy eleve másképp gondolkodó szubjektív újságíró tolmácsolásában olvassuk. Én megvárom, van bizalmam, ennyi jár neki mindenképp. Egyébként, azt ICs kihagyta, hogy Haszontalan gyerekeket eszik, sőt, magyar gyerekek elrablását tervezi, hogy maci haverjaival együtt egyék. Pedig, simán el tudjuk képzelni.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,033, 08:33

Vard ki a kovetkezo cikket abban mar benne lesz.

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 08:37

.
Igen, ezt írom én is. Várjuk meg. Ötletelésre nem lehet "hideg számító logikával" reflektálni. Én pl. egy csomó török srácot is kedvelek, de azért kemény véleményem volt a döntésükről, amikor átálltak.

Az emberek nem h*lyék - az olvasók pedig emberek, és szavazók.
Ha vállalhatatlan lesz, akkor elbukik - ha elgondolkodtató, akkor nem.

Szavaztam én is olyan elnökjelöltre, akit nem kedveltem, de vállalhatónak találtam a céljait. Kár, hogy manapság nincsenek célok, csak kényszerpálya, és hát, majd lesz, ami lesz, ha úgy adódik, támadunk, ha nem, akkor nem. Vagyis, nyilván ez a jelenlegi helyzet, csak mondom.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 08:38

tévedésben vagy DoA. Írt pkrusi egy cikket. Az egyetlen konkrétum az volt, hogy makik oldalán fog üttetni és osztani fog azokra a csatákra. Erre én leírtam, hogy mi következik ebből. Meg mellékeltem egy kis fejtegetést a szövetségi kapcsolatokról.

Az egész cikkem erről a kettőről szólt, mi az, hogy nem konkrétumokra reagáltam?

És való igaz, hogy néhány dolgot szubjektívan mutatok be, de kivételesen ez a cikk szinte kizárólag tényekről szól. Maximum egy-két mondatot találsz benne, ami egyéni vélemény.

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 09:01

Lehet lesz egy külön cikk a vallásokról is, ezen belül mindenféle képpen a Lisztesizmust fogom preferálni.

Nem is rossz ötlet:D

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 09:05

.
És az a cikk volt a programja?
Ha te mondod.
Nekem lelkes, idealista ötletelésnek tűnt egy olyan játékostól, akinek nem tetszik a jelenlegi helyzet. Ízi. Épp te szoktál védekezni, hogy miért rajtad kérünk számon dolgokat, mikor nem is vagy kormánytag.
Na, Haszontalan sem az, és tudtommal kormányprogramja sincs még - viszont most jól beparáztatott pár embert.

Ez a cikk is szubjektív. Az ember ilyen, nincs objektivitás, ha emellett szeretnél kardoskodni, valami más cikk alatt megtehetjük. Objektív tényközlés nincs.

Tíz spanyol állampolgár meghalt Laoszban.
Laoszban halt meg tíz spanyol állampolgár.
Meghalt Laoszban tíz spanyol állampolgár.
Laoszban tíz spanyol állampolgár halt meg.

Inkább ne ragozzuk. A fentiek is mind csak tényközlések.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 10:34

te értelmezed valahogy a cikket én meg másképpen. Ott van benne leírva, több dolog is, zsoldról, minisztériumokról, meg erről a macedónos ütésről, osztásról.

én úgy vettem, hogy a hadügyi, szervezeti programjának az alapját írta le. ami az előzmények figyelembe vételével nem is olyan nagy balgaság, mert az előző, bejelentkező cikkekben vázolta az alapelveket és hogy mi nem tetszik neki.

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 10:45

.
"te értelmezed valahogy a cikket én meg másképpen."

Huh.
De, amikor én írom ezt neked, akkor mi a reagálásod?
Emlékszel? : )

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 10:47

emlékszem, de megint más dolgot és más szituációt akarsz ráhúzni erre , de mindegy is, mert ez abszolút nem lényeg.

Ha a te fogalmaid szerint nézzük, akkor mondjuk úgy, hogy pkrusi ötletelgetett és ideákat kergetett a cikkében, én meg leírtam az én elképzeléseimet és ideáimat. ennyi. :]

rRonin
rRonin Day 2,033, 10:59

Én is kormányprogramnak értelmeztem Pkrusi cikkét... mivel elnökjelölt, nem is tehetek másként... nem is támogatom

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 11:00

.
Na igen, akkor semmi gond. Én érzékeltem úgy, hogy túl komolyan vetted ezzel a cikkel az ügyet. Ha mégsem, akkor megkövetlek.

És nem mosok össze semmit. Újságírói minőségedben vagy itt, márpedig cikket értelmezni lehet így is, úgy is, annak ellenére is, hogy szerinted nem. Ebben eltér a véleményünk.

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 11:09

.
rRonin: akkor ezért nem szoktak semmit írni az elnökjelöltek, nehogy valaki azt higgye, hogy az már program?

Én azt gondolom, a kormányprogram tervszerűbb és pontosabban fogalmaz. Fentebb (vagy lentebb) már írta, és Ernst is megerősítette, hogy a következő cikkben lesz programszerű leírás. Szerintem, túlbeszéltük, és a megoldás: lesz cikk.

Mit gondolsz?

rRonin
rRonin Day 2,033, 07:10

Szinte bárki elnöknek, de ilyen programmal Pkrusi semmiképp. Most már nem.

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 07:41

wáó, ezt csak most veszem észre:D

ICS:

1. Haszontalan nagy 'H', pkrusi lehet kicsi 'p'

2. "Szerintem egyébként ez a nosztalgia a magyar félben az erősebb, mert nekünk eszünkbe se jutott, hogy közvetlenül üssünk a macedónok ellen, mondjuk egy török MPP megkötésével, vagy a görögökhöz való kiutazással, míg ők nem aggódtak nagyon emiatt az oroszoknál."

Ez egy hatalmas nagy hazugság ICS, és ezt Te is tudod. Számtalanszor hallottam már azt vissza, hogy arra készül az aktuális kormány, és a TWO, hogy a macikat el fogják törölni.

3. Többire nem reagálnék, folyt köv következő cikkemben.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,033, 07:49

Torok MPP azert nincs mert szerbek nem engedik

rRonin
rRonin Day 2,033, 07:54

Számtalanszor hallottad?
Én hiszem ha látom. Viszont azt láttam, amikor a Maci-HK a mi orosz RW-re mutatott ellenünk...

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Day 2,033, 07:57

Ne legyél már nevetséges pkrusi, ha igaz is, hogy maki törlés van a tervben, akkor sem a magyarok fogják őket támadni közvetlenül, és nem kötelező ellenük ütni, de barátkozni velük baromság egyrészt mert ők MÁR elfelejtettek minket, sőt tankolnak ellenünk.
Töröld már meg a szemüvegedet és nézz már körül.
Egy kormány igyekezhet uszítani a népet egy másik nép ellen de ha egy közösség kedveli a másikat, nem fog ellene tankolni.
a makik a ruszki csatában szint vallottak. Kész, ennyi.

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 09:00

sokan meg nem ütöttek ebbe a kényszer csatába, ami a két szövetség csatájának volt kikiáltva, és nem magyar ruszkira.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 16:28

a török maki is lehetne két szövetség csatája, mégsem ütött egy magyar sem török oldalon. pedig van olyan szoros a magyar-török viszony, mint az orosz-macedón. mindkettő kb 0, mert például az oroszok három hónappal azelőtt görög MPP-vel bírtak, csak úgy mellékesen.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 07:59

a magyar kormány fejében sosem fordult meg, hogy tevőlegesen csatlakozzon a macedónok elleni direkt hadművelethez. Ez egy tény. Az meg, hogy a TWO el akarja őket törölni, az természetes, lévén, hogy CoT tagok, és mint fentebb is írtam, CoT-TWO világháború van, nyilván le akarják őket győzni.

De ha mutatsz nekem akár csak egy csatát is, ahol magyar avatarok peregtek macedónok ellen, akkor megemelem a kalapom és azt mondom, hogy igazad volt. Mert én tudok mutatni legalább 2-3 orosz közvetlen csatát és szintén több RW-t, ahol a macedónok nemhogy ütöttek, hanem százmilliókat tankoltak ellenünk és köröket hoztak le, illetve ezáltal csatákat nyertek meg az oroszoknak.

Az kétséges és vitatható, hogy a szövetségek viszonyának megromlását ki kezdeményezte, személyes vérmérséklet kérdése, de az 100 % és megcáfolhatatlan, hogy a magyar-macedón viszonylatban ők voltak azok, akik tettlegességig és agresszióig vitték a dolgot.

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Day 2,033, 08:30

GG fejeben megfordult elnokkent naponta frocsogte hogy eltorli bulgariat es macedoniat.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 08:39

nyilván komolyan is gondolta, amikor még egy tucatnyi közös MPP volt abban az időben

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 09:02

Ha komolyan gondolta, ha nem, hogyan engedhet magának egy ilyen viselkedést?

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 09:15

.
Na, az objektivitás: GG elnökként nem gondolta komolyan, amit mondott? Hopp. De egy elnökjelölt ötletelésétől mindjárt zabszem?

Mt17
Mt17 Day 2,033, 10:17

DoA GG 2012 novemberében mondhatta ezeket akár komolyan is, viszont NE-t nem az elnök hanem a kongresszus szavaz és akkor még jóban voltunk a CoT-al, nemcsak mi hanem a TWO is, szinte az összes MPP-nk ugrott volna egy ilyen húzással, Taurida határos Bulgáriával mégsem emlékszem hogy beadtunk volna NE-t ellenük akárcsak arra hogy utólag le legyen szavazva. És ez nem egy elnökjelölt ötletelése hanem a programja így a kettő között nagy különbség van, ha ötletelne akkor még változhatna a programja, de a macik mellett való üttetést jelölte meg célként, erre épül a kampány ez az alapja az egésznek.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 10:20

DoA: :]

most már látom, hogy direkt értetlenkedsz. :]

1. az objektivitás a cikkre vonatkozott, nyilván a kommentben a saját szubjektív véleményemet fogom leírni.
2. ami pedig az, hogy szerintem nem ugyanaz hogy GG 5 ember előtt egy zárt szobában kifejtette macedón-ellenes nézeteit, vagy hogy egy elnökjelölt, aki jelenleg legesélyesebb jelölt nyíltan megírja.

De most már tényleg be fogom fejezni a válaszolgatást ezekre a kiforgatott, kicsavart, 100-szor megrágott, direkt rosszul értelmezett és hasonló jelzőkkel illetett kritikákra, vádakra.

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 2,033, 15:40

.
Mt17

Nem tudom, mikor mondta. Mindegy is talán már, nem aktuális. Arról, hogy NE-t hogyan szavaz a konga: tudomásom szerint a kormány erősen javallja, hogy a konga mit szavazzon, és olvasni elég sértődött cikkeket, maikor mégsem úgy történik, olyankor a konga el van mondva mindennek. Nem ismerem a részleteket.
Már kampány van? Korán kezdődik. Maradjunk annyiban, hogy a következő cikkben elolvashatjuk, mit tervez. Egyébként nyert már olyan elnök is, aki területi integritást ígért, aztán kvázi feladta a fél gyarmatbirodalmat HQ döntésre hivatkozva - szóval, láttunk már karón varjút.

ICS:

1. A cikked sem objektív, előzményeit kommentekben olvashattuk. Ha másnál olvasnád, magad sem tekintenéd objektívnek, sokkal inkább bölcselkedést tettető hirtelen reakciónak.

2. Miből gondolod, hogy Haszontalan a legesélyesebb? Ezt kifejtenéd? Érdekelne. Leírtál egy alapfeltevést: Haszontalan rosszat akar az országnak, és csak a bolond nem veszi ezt észre, de te azért a cikkben pontokba is szedted. Ezután hogy lehetsz benne biztos, hogy ő a legesélyesebb?

Azt sajnos vissza kell utasítanom, hogy direkt rosszul értelmezném azt, amit leírsz. Így is lehet értelmezni, s ha magadnak megengeded a képzettársítást, a tovább-gondolást, akkor légy oly kedves ezt az olvasódnak is megengedni, illetve megszabhatod, hogy ki kommentelhet a cikked alá, avagy hogyan lehet csak értelmezni azt, amit leírsz - mindkettő célravezető, hogy csupa pozitív reakciót láthass, illetve olyan kritikát olvass, amely a látszat ellenére megerősítő visszacsatolás.

Azt pedig megjegyezném, hogy még e kulturált keretek között is fényévekre vagyunk a kiforgatásoktól, kicsavarásoktól, uram bocsá' vádaskodásoktól. Hidd el nekem, egy olyan játékosnak, aki tiszteli a véleményedet, ugyanakkor viszont van tere véleményt formálni akár egy olyan játékossal szemben is, aki pontosan tudja, hogy a szavainak súlya van a közösségben.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 16:39

ezekből most egyre válaszolok. Miért tartom a legesélyesebbnek? Azért, mert egyrészt uborkaszezon van, tehát senki erőskezű ember nem fog indulni. A nyár mindig ilyen. Ilyenkor, ha sok, relatív ismeretlen ember indul, akkor a legaktívabb nyer, aki a legtöbbet kampányol, hallatja a hangját és megjelenik a sajtóban. Esetleg még a párt támogatások zavarhatnak be.
Ez egy indok.

Aztán ott van a nézetrendszere, ami tudatosan vagy sem, elég szimpatikus így első ránézésre. Ki ne akarna a makikkal, indókkal barátkozni, szabadon, felhőtlenül. Csak ugye a negatívumokat, a következményeket nem vázolja fel, amiket én megtettem a cikkben..

De miért eszik ezt a szavazók? Mert a magyar választópolgár nem racionalitás mentén szavaz RL sem, és ahogy legtöbbször látom itt sem. Nem arra fog szavazni két azonos esélyű jelölt közül az egyikre, mert az 0.5 %-al jobb koordinációt ígér a div2-ben, meg nem is azért, mert az államkincstárat megnöveli 150 forinttal. Érzelmi döntést fog hozni. Ha mindkettőt ugyanolyan szintre rakja a preferenciális sorrendjében, akkor a szimpatikusabb programot fogja választani, vagy szimpatikusabb avatart, esetleg szimpatikusabb nevet.

És ígérhet a többi jelölt bármit, azzal nem fogja felvenni a versenyt, hogy macedónokkal barátkozás, régi kapcsolat, közös idill. Eddigi cikkeiben egy negatív jelzőt nem látsz, csupa pozitívum az egész.

ha átlagos választópolgár lennék, nulla információval, én is rá szavaznék. mert az átlagos választópolgár nem tudja, hogy mik a következmények mondjuk egy maki oldali üttetésnek. Hacsak nem olvassa el a cikkemet, de engem meg nagyon ügyesen egy bizonyos kör, az a kb 3 ember próbál folyamatosan hitelteleníteni, mintha én az ujjamból találnám ki ezeket a következményeket, vagy mintha rosszat akarnék az országnak.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,033, 16:45

és mielőtt jönne a vád, hogy összeesküvést gyártok, nem mondom, hogy a kettő között van összefüggés, vagy hogy pkrusi direkt szándékosan csinál ilyeneket. Én őt egy szimpatikus, kicsit idealista, de alapvetően jószándékú embernek ismertem meg. Persze a pozitív kampány lehet tudatos, sőt, ha az, akkor még meg is dícsérem, mert jól fel van építve eddig.

szemi
szemi Day 2,033, 07:59

Baromi kivi lennék,hogyha mi csatlakoznánk a COT-ba, a kebelbeli lengyelek megtámadnának-e minket?

Haszontalan
Haszontalan Day 2,033, 08:05

szemi próbáljuk ki, első dolgom lesz beadni a csatlakozási kérelmet kedvedért:D

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.