Hintergrund an/aus

Anmelden

 

Weiter

Weiter Mit Erstellen eines Benutzerkontos akzeptierst du die Nutzungsbedingungen & die Datenschutzerklärung
E-Mail erneut zusenden   |  E-Mail nicht erhalten? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

E-Mail erneut zusenden E-Mail nicht erhalten? confirmation@erepublik.com

da li će eSrbiji i ovog meseca trebati jedan kontejner?

Tag 1,905, 02:55 von Lisac the Philosopher
ne želim nikoga da provociram ovim člankom, ali me hvata užasna pomisao da će našoj elektronskoj domovini i ovog meseca trebati jedan veliki kontejner.

za početak,
nisam jedan od likova koji sve prosuđuju na osnovu korica. neću to biti ni danas, ali moram priznati da su ove korice mnogo puta do sada budile ispravne misli u meni.
o kakvim koricama se zapravo radi?
te korice su stranke koje su podržale žaretalegendu na ovim izborima,
počev od SZR-a, preko navijačke stranke do bezbroj sitnih partija, koje već u samom imenu donose konzervativnu(isuviše)vezanost za prošlost i to onu prošlost koje se treba stideti i čiji uticaj treba brisati radi svetlije budućnosti.
druge deo tih korica činio bi njegov avatar(kosturska glava po sredini grba) i naziv jedinice čiji je on član i kapetan.
ja se iskreno nadam da te korice kod njega ne predstavljaju odsustvo pismenosti, logike, uma i razuma-kao što kod većine sličnih to jeste slučaj.

međutim ono što me tera da razmišljam na ovakav, sumnjičav i ne proveren način jesu baš partije koje su podržale i predložile žareta za predsednika, a koje već mesecima unazad čine vlast naše eDržave.
očigledno je da je naš narod(mislim na onaj u igri) izgubio bilo kakvu želju za nečim višim u ovoj igri.
ono čime ih vlast hrani jesu osvajanja, kolonizacije,
a ekonomija gospodo?
a kultura gospodo?

da ne pričam o anketama i boljoj komunikaciji sa eGrađanima.
našim vlastima je sve u pukom osvajnju, da li je zid u brčkom preko 52%, da li su nam bugari zabili nož u leđa, da li smo mi njima...itd.

posle svega žalimo se na to kako je igra smor, kako u njoj nema ničega, kako je ovo kliktanje obično s***e, a sami stvaramo taj zid ograničenosti igre iz koga navodno ne možemo da izađemo, a sve samo zbog toga jer nismo svesni koliko se malo trudimo-odnosno koliko taj zid mi pravimo.

žare, nemam ništa protiv tebe(kao ni protiv bilo koga).
nadam se da ćeš pokušati da izdvojiš nešto vremena i povećaš kvalitet zabave i kulture u ovoj igri.
samim tim se nadam,
da srbiji neće biti potreban još jedan kontejner u narednjih mesec dana.


vaš: lisac filozof
 

Kommentare

Rastko1991
Rastko1991 Tag 1,905, 02:58

Rastko1991
Rastko1991 Tag 1,905, 02:58

treci i ii i i

Robert E.Lee 1861
Robert E.Lee 1861 Tag 1,905, 03:11

počev od SZR-a, preko navijačke stranke do bezbroj sitnih partija, koje već u samom imenu donose konzervativnu(isuviše)vezanost za prošlost i to onu prošlost koje se treba stideti i čiji uticaj treba brisati radi svetlije budućnosti.

Posle ovoga sam prestao da citam...nisam pristalica ni 1 partije niti mislim da je izbor kandidata ovaj put bio dobar cak naprotiv ali ovo nema veze sa zivotom sto si napisao.

Na pogresno si mesto dosao.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,905, 03:16

Robert E.Lee 1861

pogrešno si shvatio...

"koje već u samom imenu donose konzervativnu(isuviše)vezanost za prošlost i to onu prošlost koje se treba stideti..."
deo se ne odnosi na NS i SZR, već na manje partije poput ravnogorskog pokreta i stranaka sa sličnim(znaš već po čemu) nazivima.

Sumnjivo_Lice
Sumnjivo_Lice Tag 1,905, 03:19

Potpis na sve napisano!!!

Brdar Dragan
Brdar Dragan Tag 1,905, 03:21

На планини, на Јелици....

Dio Maximus
Dio Maximus Tag 1,905, 03:22

...бобанују Брдара четници.

MacakMiki
MacakMiki Tag 1,905, 03:24

Ima Brcko - ima Vote! \o/

desert hamster
desert hamster Tag 1,905, 03:27

Srbija dominira!

crni anjaa
crni anjaa Tag 1,905, 03:37

Tu sam

wolfpece
wolfpece Tag 1,905, 03:45

Ubiše me mala slova.

wolfpece
wolfpece Tag 1,905, 03:46

Sumnivi još eŽiv???

N3mesis
N3mesis Tag 1,905, 03:55

vote o/

Brdar Dragan
Brdar Dragan Tag 1,905, 05:11

Srbiji ovog meseca trebaju nove 4 traktorske gume za precednicki traktor. Stare su se vec izlizale.

Sumnjivo_Lice
Sumnjivo_Lice Tag 1,905, 05:45

Brdare, izlizao si ti nešto drugo od buljenja po frikfarmu

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,905, 10:36

ajde ti blago meni napiši neki program, neku ideju, nešto konstruktivno. Ovako izgledaš smešno, našla se vila u čem nije bila.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,905, 10:45

Gambino_SSSS

zapravo postoji članak u kome su date ideje, čak sam i organizovao nešto od onoga što zahtevam u većoj meri.
međutim, očigledno je da ne želiš ili ne možeš(ne ulazim u to) da shvatiš, da je ovaj članak kritika igračima koje je do sada štancala vaša partija, a koji su radili jedno-isto kao roboti. dakle mislim na odsustvo egzistente stvarnosti i razlike, koja je nužna neophodnost za harmoniju u jednom sistemu.
a eSrbija je sistem.

Dusan Nastasijevic
Dusan Nastasijevic Tag 1,905, 12:16

Uvek kroz tvoje članke provejava taj latentni,destruktivni autošovinizam.
Ne uviđaš sopstvenu fašisoidnost u tvom revnosnom, evangelističko-prosvetiteljskom tonu, kada mi govoriš čega ću se stideti a čemu težiti?
Preispituj se i uvek se kritički odnosi prema sebi, još oštrije nego prema okolini. Ne uljuljkuj se u osećaj sopstvene pravednosti i prosvećenosti.
Za Sumnjivog je kasno. Ti si mlad čovek, vidi se to po lakoći kojom prenebregavaš surovu globalno-političku stvarnost i gaziš preko istorijskih, ideoloških, kulturoloških i duhovnih odrednica koje su definisale društvo iz kojeg si ponikao.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,905, 12:59

Dusan Nastasijevic

upravo to i činim, uvek sebe kritikujem, obaram i nadograđujem.
međutim mržnja je korov koji treba vaditi. nema tu globalizacije koju mi ti namećeš. to je borba protiv zločina, zločinaca i mržnje.
ja ne mrzim one koji mrze već ih sistematski i adekvatno prekorevam.
da je istina to što govoriš, svrha članka bi bila ta da je žare po mojoj a priori presudi šovinista i onaj koji to mrzi. ja to nisam rekao. ja sam izneo pretpostavku i ono što se može na osnovu dosadašnjih događaja naslutiti.
svrha članka je kompromis: bolja relacija igrač na vlasti-običan igrač, širenje igre izvan njenih granica...itd.
verovatno ne znaš šta je šovinizam, pa tako olako upotrebljavaš tu reč.

dalje,
opšte je poznato da ja izbegavam tracionalističku politiku kad god je to moguće i primenjujem individualnu,takođe kad god je moguće.

deki91
deki91 Tag 1,905, 13:05

slazem se...

Seksi Azhdaja
Seksi Azhdaja Tag 1,905, 13:15

ne ulazim u to sta je napisao, ali Dusan Nastasijevic je srocio komentar koji oslikava izuzetnog eruditu i inteligentnog covu. retkost na erepu. retkost uopste. brate, respect za tebe iako te srecem prvi put.

Thorin18
Thorin18 Tag 1,905, 13:46

Спрем'те се, спрем'те!

Thorin18
Thorin18 Tag 1,905, 13:50

Чудо да те =U=jedn\o/ још није врбовао :0

Dusan Nastasijevic
Dusan Nastasijevic Tag 1,905, 16:19

Nisam star, ali ni toliko mlad da bih mogao sebi da dozvolim zablude, ideale koje u stvari koji nisu moji i razbacivanje sa nepoznatim terminima.
Dakle:
Autošovinizam (ponekad samomržnja) je specifična vrsta šovinizma koju mogu posedovati pojedinac ili grupa, a koja se ogleda u izrazito negativnim predrasudama, mržnji, preziru, netoleranciji i agresivnosti prema sopstvenoj naciji. (Izvor: http://sh.wikipedia.org/wiki/Auto%C5%A1ovinizam )

Svojim komentarom sam se, kao što sam naveo, obratio tebi i obuhvatio sve članke koje si do sada napisao.

Ne mogu da se otrgnem utisku da sebe posmatraš kao progresivnog, liberalnog, građanina sveta. Skrenuo bih ti dobronamerno pažnju na to da istinski kosmopolitizam nije suprotstavljen nacionalnom i ne negira kulturološke specifičnosti i duh naroda. Naprotiv, on ih uvažava i ugrađuje u sebe. To su zrdavi temelji na kojima on može da uspe. A to se nikako neće desiti ako ga formiraš uzimajući za gradivne elemente one vrednosti koje su ti servirane od strane "progresivnih snaga", onih snaga koje ohrabruju bezrezervno duhovno kaputulantsvo na oltaru "vrlog novog sveta".

U svojim člancima pominješ zločine. Onaj ko ti je rekao da treba da se odrekneš i zaboraviš svega što te, hteo ti to ili ne, formiralo kao osobu kakva si danas, onaj ko očekuje da poslušno, skrušeno prihvatiš presude suda koji sudi samo tebi, presude, da si, od svih njih, najgori zločinac grehova neokajanih generacija pre tebe i onih koje će doći, ne misli ti dobro. Ni tebi ni tvom potomstvu.

Jer, krivica se generiše,nameće i instrumentalizuje. Ona je politički i ideološki i instrument. A ti si, svesno ili nesvesno, deo tog instrumenta na tkivu naciona kojem još uvek pripadaš.

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,905, 17:07

Zanimljivo mi je tvoje stanovište Lisac ne zato što mi je neprepoznatljivo nego zato što imam utisak da si previše pametan da bi pao u takvu zamku predubeđenja i oholosti. Upravo s jedne strane ti se boriš protiv predubeđenja. Plemenit cilj koji se mora poštovati kod protivnika bez obzira na stavove. Ali već u sledećem pasusu iznosiš predubeđenja.

Zanimljivo mi je recimo pitanje kakva ti iskustva imaš u vezi SZR. Kažeš da SZR štancuje igrače, a stvarnost je da je SZR verovatno najliberalnija stranka ovde.

Antagonizam je prirodni poredak koji pokreće svet. Antagonizam se jednostavno ne može izneći jer je u suštastvu spoznatljivosti antagonizam kao referenca. Ako ne postoji antagon ne postoji ni spoznaja nekakvog kvaliteta. Šovinizam je zaslepljeno stanje svesti. Šovinizam je potpuno nerazumevanje antagonističke strane. Duboka spoznaja suprotnosti zahteva da se preispituju i sopstveni temelji. Na toj dubokoj spoznaji zasniva se i samouverenost i fleksibilnost. Ali spoznaja ne rešava antagonizam, samo daje punu mogućnost da se toj suprotstavljenoj strani parira tamo gde je borba neizbežna a da se ne troši energija bez potrebe. Slično kao aikido gde se dobar majstor koristi energijom svog protivnika i poznavanjem fizike i anatomije da pobedi.

Zato za tebe imam poziv, istražuj sve.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,906, 23:47

Dusan Nastasijevic

moram priznati, loše me shvataš.
ja ne mrzim svoj narod, ja ne mrzim nikoga-što ne znči da veličam neki drugi narod.
svoje ideje, za ovu sredinu gde živim, smatram progresivnim, pre svega jer zastupam slobodu koja ne može biti ideja u pravom smislu reči(jer je onda utopija), već pravo i nužna obaveza svake jedinke.

razmišljam, odakle si ti mogao da izvučeš tako grotesknu sliku mog stava prema našoj kulturi i istoriji...(?) nikada nisam poricao vrednosti nijedne svetske kulture, ni srpske-naravno. uvek sam za to da se kulturom borimo za neke naše položaje i poštovanje u svetu.
što se tiče istorije, smatram je relativnom i ne u potpunosti tačnom(naravno), ali poštujem srpsku prošlost,kao što poštujem i prošlost bilo koje druge nacije.
dakle, ja nisam globalista. ne zalažem se za svet bez KULTUROLOŠKIH granica, već za svet bez LJUDSKIH granica.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,906, 23:58

Gambino_SSSS

pratim rad SZR-a već dve godine, poznajem igrače iz SZR-a (neki su čak i bili pri vrhu stranke), poznajem politiku koju vodi SZR(vidim je možda bolja reč), znam dosta toga o vladislavu(koga ste podržali na CP izborima)...da ne nabrajam više.
vidiš, daleko od toga da sam dao a priori zaključak.

što se tiče liberalizma, on ne može da se ispolji na način kao što može u rl.
broj ljudi koji ne znaju da pišu, uzimanje novca iz državne kase, pravljenje od igre samo FIGHT-OSVAJANJE, j**i majku crnogorcima za avatar...odsustvo komunikacije sa igračima, masovne čet zabave, organizovanje nekih konkursa, umerenost....sve je to čega ima/nema u našoj edomovini, a što treba da je učini inovativnom i pravom silom.

Watan Tanka
Watan Tanka Tag 1,906, 01:43

Равна гора победити мора ! :)

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,906, 02:05

Prvo što mi je nelogično je pitanje ti stvaraš stranku. Misliš svojom glavom, imaš svoje ideje i ciljeve, proučavaš neke mehanizme, smatraš da si u nečem blizak sa recimo strankom br 3 i strankom br 6 i sa šta ti ja znam još kojih 18 manjih stranaka. Ali isto tako imaš svoje stavove i razlikuješ se od tih 20 stranaka mada sarađujete. Onda dođe neko i kaže ja već 2,5 godina pratim rad stranke br 3 ti si kadar stranke br 3, ti si nosilac i slepi egzekutor njihovih ideja, ti si nosilac programa svetske vlade koja ima za cilj da razbije svaku krupnu organizacionu celinu (države, firme,...) do takve slabosti da ni jedna ne može funkcionisati samostalno bez posrednika. Ti si predstavnik ČeKeovskih terorista koji su ubili milione glađu u Ukrajini, streljali poljsku šljahtu u Kastinskoj šumi, streljali bez suda ruskog cara i celu porodicu,... Nebuloze zar ne. Upravo rekao bi mi da sam se nalupala i da nemaš džigericu da se raspravljaš sa nekim ko ima do te mere izvrnut pogled na svet. Ako imaš više strpljenja možda bi sa mnom pokušao da diskutuješ o tome kako je klimatski poremećaj bio odgovoran i za crne oluje u SAD i izazvao svetsku ekonomsku krizu u isto vreme kad su ukrajinska deca umirala od gladi. Rekao bi mi možda kako je streljanje bezosećajnog čoveka koji je u gasnu komoru pretvorio front i u smrt poslao 2 miliona ljudi iz svoje zemlje i još 10 miliona iz drugih umesto da razgovara sa svojim sopstvenim šurakom delo pravde. Svakakve argumente bi mogao da izneseš objašnjavajući kako je populacioni bum na planeti zabrinjavajuć, kako je doveo do dva užasna svetska rata i kako svetska vlada pokušava da spreči izbijanje novog opšteuništavajućeg rata. Ma naravno da bi imao argumente na svojoj strani, ali bi se pitao da li ima smisla diskutovati sa nekim čija je početna pozicija utvrđena na temeljima koji su toliko apsurdni da tebi pripisuju sve greške sveta i prave od tebe bezumnu marionetu.

Ljubodrag Srpkovic
Ljubodrag Srpkovic Tag 1,906, 02:12

KAda budem predsednik, uzecu tebe i mog brata Vladislava za savetnike !

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,906, 02:28

E sad da se vratimo do erepublika, do naše igre i naših odnosa u igri. To je igra u kojoj postoji samo jedan cilj, zauzeti neke piksele. Da bi se taj cilj ostvario postoje dva puta, jedan je imati brojnost i erep ekonomiju, drugi imati ljude spremne da potroše brdo para. Ako pogledaš našeg eboga planktona, jedno omniprepotentno biće, promene koje je on u igru uvodio videćeš da je on stalno ekspolatisao RL konflikte i dalje to radi a modele ekonomije, novinarstva i politike je upropaštavao do današnjeg, vrlo jadnog nivoa. Zašto, zato što mu ne donose direktan profit.

Neko će reći ja sam sa svojim člankom mogao da napravim 500 glasova a sad imam samo 50. Taćno s jedne strane taj članak je onda mogao da oglasi u više zemalja promotivnim člancima sa linkom, a mogao je i da motiviše prijatelje da mu glaasaju sa organizacija. Novine su bile jasno vidljive i lako dostupne na prvoj strani, sad su upravo nova izdanja sakrivena a ona koja se žvaću treći dan vidljiva. Vlada plaćeno glasanje. I zanimljivo protiv plaćenog glasanja plankton nema ništa. Pa da li možda plankton benefitira od te situacije?

Imamo ekonomiju, pre 9 meseci iznenada, nelogično i ničim izazvan, plankton je oborio vrednost nacionalnih valuta u odnosu na opštu valutu gold. Onda je ukinuo nacionalne ekonomije, stvorio dve opšte ekonomije i doveo do prelivnja para iz ekonomija jakih država u slabe ekonomije. Pa da bi to pumpanje dalo još više snage malim zajednicama na njihove nmarkete je pustio bota da im puni budžet iako nemaju resurse. I sve je to uradio prividno za slabe zajednice a protiv jakih, ali nije promenio legislativu koja bi omogućila tim malim zajednicama da koriste nagomilan budžet dok ne naprave bebi bum. Ima kod mene u novinama još odavno napisana analiza da li je moguće napraviti bebi bum u ovim uslovima i šta smeta. E to što smeta nije promenjeno jer plankton više ne želi velike zajednice nego platiše. Naše vlade od onda se bore da održe u igri igrače koji nisu platiše.

Sever Vetrovnik
Sever Vetrovnik Tag 1,906, 02:37

- mislim na odsustvo egzistente stvarnosti i razlike, koja je nužna neophodnost za harmoniju u jednom sistemu.

- Antagonizam se jednostavno ne može izneći jer je u suštastvu spoznatljivosti antagonizam kao referenca. Ako ne postoji antagon ne postoji ni spoznaja nekakvog kvaliteta.

Овде две реченице су ми занимљиве, па бих волео да их аутори мало појасне. : )

Armando Maradona
Armando Maradona Tag 1,906, 02:57

ja sam te skapirao kao Dusan Nastasijevic, ali moguce da te on nije sasvim najbolje procitao. no, pre bih to pripisao tvom losem daru za pisanje, nego njegovom za citanje.

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,906, 03:09

Takođe kod mene u novinama videćeš celu kampanju da se utvrdi šta ljudi u igri žele, koje ideje žele da afirmišu a koje ne. Pokušala sam da dobijem odgovore iz svih zajednica koje govore naš jezik, Ze znam da li si pratio to su bila tri velika članka. I šta se dešava, umesto da kao odgovor dobijem podršku za saradnju dobijam najstrašniju mržnju i pljuvanje. Ekstremni pritisak koji mrvi kičmu i dovodi u pitanje razlog što bi ga u igri neko trebao da trpi. I pazi sad, moje ideje za reforme odnosa najviše su mogle da uzdrmaju poziciju mog dragog prijatrelja i lidera moje stranke, a najviše su mogli da dobioju oni koji su me napadali. Onda se postavlja pitanje da li su napadali mog prijatelja iskreno za ono za šta ga optužuju ili je cilj bio slom. Pa da stvar bude još ekstremnija isto su doživeli drugi lideri kao Božimano i Strider.

Nekako u isto vreme naši saveznici postaju naši najveći dušmani. Zbog lične vendete nekoliko ljudi igra za celu našu igračku zajednicu od nekoliko hiljada ljudi pretvorena je u agoniju. Pa s kojim pravom bre neko u agoniju pretvori igru 3000 ljudi od kojih su bar 1000 platiše? Zar ti se ne čini da je odgovor u grupisanju igrača ove igre u blok koji će se braniti sebe od takve terorističke koncepcije bazirane ne na mehanizmu i odnosima u igri nego na opsesiji ubistvom Mobi Dika .

E sad ćeš me pitati (sufliraće ti Ziga) ako je većina bila protiv Đordana Bruna da li je on trebao da bude eliminisan. Sofističko pitanje jer se mehanika ne bi promenila eliminacijom Đordana Bruna. A ja ću ti odgovoriti ne jer je sila od dogme oslobođene nauke bila neophodna da bi se odgovorilo na silu brojnosti zavojevača iz otomanske imperije. Isto kao što danas svetska vlada ne može odgovoriti na hiperpopulaciju Indije i Pakistana koji imaju sopstvena oružja masovnog uništenja. A to je dovelo do kraha koncepta svetske vlade i aktuelne ekonomske krize iz koje postoji samo jedan izlaz, kolonizacija Marsa.

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,906, 03:20

- Antagonizam se jednostavno ne može izneći jer je u suštastvu spoznatljivosti antagonizam kao referenca. Ako ne postoji antagon ne postoji ni spoznaja nekakvog kvaliteta.

evo uprošćeno

Ako ne bi postojala svetlost ne bi postojao ni mrak. Ako ne bi postojalo pozitivno naelektrisanje ne bi postojalo ni negativno. Ako ne bi postojao gusto sublimirani korpus materije zvan planeta ne bi postojao ni onaj drugi zvan vakuum. Ne bi ti bilo moguće da učiš i spoznaješ ako ne bi postojalo vreme kao jednosmerna i nepovratna kategorija. Pa sam temelj naše civilizacije je antagon dobrog i lošeg gde čovek dekartovski sebe stavlja u ulogu onog ko postoji jer misli i još ranije protagorijanski Homo mensura, onog koji je mera šta postoji, šta je dobro i šta je loše.

Sever Vetrovnik
Sever Vetrovnik Tag 1,906, 04:03

У суштини, хоћете да кажете да ништа не постоји ако не постоји његова супротност. Онда смо у домену онтологије, а не теорије сазнања. Чак и то има контрапример: биће и небиће. Бића постоје, иако небиће не, које је њихова супротност. А мени је занимљиво било то што сте могућност сазнања стварности везали за постојање супротности у тој стварности, и то тако да без супротности не би било могуће имати икакво сазнање. За мене је више различитост чинилац сазнања, него што је супротност.

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,906, 04:23

naprotiv može postojati mnogo toga čega mi nismo svesni da postoji, ali da bi mi kao ljudi to nešto spoznali moramo otkriti kvalitete koji ga odlikuju. A to je moguće samo ako primetimo nešto sa suprotnim kvalitetom.

Recimo subatomske čestice postoje duže nego naša planeta, a opet mi danas tek pokušavamo da ih identifikujemo i da odredimo mnjihove kvalitete. I stalno se saplićemo na čestičnoj i talasnoj prirodi materije, na energiji,... Znači svašta može postojati ali dok mi ne možemo da identifikujemo svojstva tog nečeg, njegovu suštinu, ne možemo ni da ga spoznamo.

noisy43
noisy43 Tag 1,906, 04:37

smaraš! U ovoj igri ne postoji ekonomija i ne znam kako očekuješ od nekog igrača da je izmisli.
I nije u Brčku nego u Brčkom.

SasaIka
SasaIka Tag 1,906, 08:10

Pa potpuno razumem d ti fali kultura i prosvetiteljstvo, to pokazuje broj pravopisnih gresaka u ovom clanku (posle desete me mrzelo vise da brojim)
Ali, tesko da tu ijedan predsednik moze pomoci, taj nivo kulture se dostize u osnovnoj skoli a ne u igricama

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,906, 10:34

SasaIka

a zamisli to, da sam ja rođen u francuskoj, i da sam tamo bio sve do kraja osnovne škole, i da srpski jezik nisam učio sve do svoje 14-te godine? ; )
ali verujem da bolje od tebe stojim sa srpskim jezikom.

: )

Excluded
Excluded Tag 1,906, 14:29

Zašto ne pritisnuti Shift? Samo to je dovoljno da sve bude na svom mestu.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,906, 15:06

Sever Vetrovnik

moje mišljenje:
metafizika nije ništa drugo, do onoga što čovek ne može da sazna, tj.ne postoji ono što egzistira, a ne može se videti. dakle metafizika nije urzrok uzroka po mojoj filozofiji, već druga(čoveku ne pojmljiva)strana istine.
zamisli istinu kao jedan krug. oko kruga se možeš vrteti beskonačno dugo i isto toliko možeš saznati.
životinje nemaju ništa od tog kruga.
čovek ima pola kruga, što znači da je njegovo znanje ograničeno(pola kruga ima početak i kraj).
nadčovek(da ne dužim, ali po mojoj filozofiji ne postoji) bi imao ceo krug, odnosno beskonačan um.
za čoveka, kao egzistirajuću jedinku je pola kruga fizika, a pola kruga metafizika...(objasnio gore, ne kao van mnjenja, nego kao van znanja).
čovek predodređen fizikom(barem sada) ne može saznati celu istinu, tako da je istina koju može pojmiti samo pola od celog i zbog toga se kaže da je čovek mera svih stvari.
drugi deo istine je ne-biće(ali ne kao ništavilo, već kao nešto što čovek ne-pojmi). za čoveka je to(logično)sušta suprotnost dela koji poznaje. kada bi oduzeli drugi, ne pojmljivi deo istine, ona bi bila ljudska, a ne istina kao univerzalna i jedna. samim tim te dve sušte suprotnosti nužno moraju delovati i jedna drugu dopunjavati kako bi svet(mislim na ceo kosmos) bio održiv.

eto, to bi bile metafizika i epistemologija po meni.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,906, 15:08

gambino(a)...nema tu šta. upravu si i to je i moj stav, ali opet bi mi mogli i morali više.

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Tag 1,907, 02:20

Slažem se, uvek treba više. Želim da čujem nove konstruktivne ideje.

Sever Vetrovnik
Sever Vetrovnik Tag 1,908, 04:50

- ali da bi mi kao ljudi to nešto spoznali moramo otkriti kvalitete koji ga odlikuju. A to je moguće samo ako primetimo nešto sa suprotnim kvalitetom...

Ово није прихватљиво из више разлога:

1) Помиње се да су нам за опажање нечега потребни његови квалитети, иако је боље рећи својства, како би било јасније. А онда се каже да је то могуће само ако се опази нешто са супротним својством. Мени ово супротно својство није баш најјасније. Да ли се мисли на супротну вредност својства? Такође, зна ли се које се од својстава бира да буде супротно? Да ли може бити произвољно својство у питању?

2) Ако спознамо неко биће, ми смо, према овоме, морали да опазимо неко са супротним својством. Сад, приметити и спознати нису исто. Зашто се спознање једног бића везује за пуко примећивање неке особине неког другог?

3) Ако под спознањем и примећивањем мислите на једно исто, онда, да бисмо опазили то друго биће, које има супротно својство оном првом које желимо да спознамо, потребно нам је треће са такође супротним својством, затим четврто и тако даље... а сва та бића морају бити различита јер бисмо, иначе, то прво биће морали да спознамо и пре него што кренемо у спознавање истог, зато што би се оно у том ланцу спознавања јавило као услов за спознање себе самог, што је немогуће.

А ако је сазнање могуће, као што се да закључити из Ваших коментара, онда се тај ланац мора завршити спознањем нечега што нема биће са супротним својством, што значи да супротност није нужна за сазнање.

Sever Vetrovnik
Sever Vetrovnik Tag 1,908, 04:53

Метафизика, или онтологија, ако се добро сећам, јесте грана филозофије која се бави стварношћу, у шта, наравно, улази и оно што је доступно чулима, али и оно што није. Појашњење оне реченице сам тражио због помињања егзистентне стварности, јер ми се чини да неегзистентна, или непостојећа стварност, не може да постоји. : ))) Такође и због помињања нужне неопходности, а све неопходности су такве, иначе то не би биле.
Међутим, пошто видех да си српски почео да учиш тек у четрнаестој години, приписао сам то недовољном познавању танчина нашег језика којима ћеш временом овладати, нарочито ако живиш овде. : ))

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Tag 1,908, 08:32

Sever Vetrovnik

ja govorim da konačno saznanje nije moguće.
čovek ostaje mera svih stvari poznatog dela istine. ne-biće(sušta suprotnost po ČOVEKU,a ne po istini) nije zapravo nikakva materija koja se ne može videti, već onaj deo istine koji se ne može saznati,

kaplarMomciloGavric
kaplarMomciloGavric Tag 1,909, 01:53

Ево другарски савет ѕа ЛИСЦА и његове истомишљенике.

Напустите игрицу и живот ће вам бити бољи. Нећете морати да се нервирате због патриотизма, родољубља, због тога што се неки не стиде своје историје...

Можете мене прогласити збиог тога клеро-фашистом а ја вам ево цитирам завет ратника ослободилачких ратова Србије и Црне Горе 1912-1918:

БЕЗ ИЗВОРА НЕМА ВОДЕ,
НИТИ ЖИВОТА БЕЗ СЛОБОДЕ

ЗАВЕТ ВАМА ОСТАВЉАМО
К'О ЗЕНИЦУ ОКА СВОГ

САЧУВАЈТЕ НАША ДЕЛА
ПОМОГО ВАМ ГОСПОД БОГ...

после овог имајте храбрости и прогласите и њих кољачима и убицама јер већина нас овде смо директни њихови потомци.

kaplarMomciloGavric
kaplarMomciloGavric Tag 1,909, 02:01

- Istorija sveta ne pamti i ne zna za mucenike i junake, koji su za samo šest godina tukli i potukli u svojoj Otadžbini, četiri carevine: Tursku, Austro-Ugarsku, Nemacku i Bugarsku -

Dragi potomci, draga naša deco, buducnosti naša,

Mi stari ratnici, ucesnici oslobodilackih ratova Srbije i Crne Gore od 1912-1918. godine, u ime naših ratnih drugova i u svoje ime, vama potomcima, našoj deci i pokolenjima ostavljamo naš Zavet.

Budite ponosni što ste potomci slavnih predaka, koji u ratovima za cast i slobodu svog naroda i svoje Otadžbine, pokazaše kojom se cenom brani sloboda i nezavisnost.
Cuvajte svetu uspomenu i poštovanje prema velikanima naše slavne prošlosti.
Volite se, cuvajte obraz i borite se za svoju zemlju i narod, za svoju Otadžbinu, casno i pošteno, kao što smo se mi borili i izborili.......
....Ne zaboravite velikane naše slavne prošlosti, koji sa uspehom vodiše naš narod u ratovima, politici, nauci i kulturi. Cuvajte i sacuvajte naša dela, jer smo se casno i dostojanstveno borili i izborili za Otadžbinu, u kojoj želimo da srećno živite. Zato dobro upoznajte prošlost da bi se bolje snalazili u sadašnjosti i bolje sudili o svojoj buducnosti.
Sacuvajte uspomene i secanja na velike godine srpskoga naroda od 1912-1918. godine, u kojima smo zajedno sa svojim vernim saveznicima, na svojoj srpskoj zemlji, pobedili tri imperije...
....Ujedinjeni i složni, možete sve. Zato se borite za ujedinjenje srpskog naroda, jer je to najbolje i jedino rešenje. Ne odvajajte se od svoje istorije, sacuvajte svoje mitove i legende, ne cepajte tapije vaših predaka, ne odricite se nasleda, svetlih likova i imena slavne prošlosti, ne udaljavajte se od naših oltara i svetinja, ne odricite se velikih i svetlih datuma i praznika, slavite praznike i velike dogadaje i budite ponosni na svoju Otadžbinu, da bi se i ona ponosila sa vama.
Dragi potomci, draga naša deco, neka vam ovaj naš zavet bude savet na vašem putu sreće i uspeha, pod zastavama koje su ovencane slavom.

 
Deinen Kommentar veröffentlichen.

Was ist das?

Dieser Artikel wurde von einem Bürger von eRepublik, einem interaktiven Mehrspieler-Strategiespiel auf Basis real existierender Länder, geschrieben. Erstelle einen eigenen Charakter und verhilf deinem Land als Kriegsheld, anerkannter Zeitungsherausgeber oder einflussreicher Finanzmann zu Glanz und Gloria.